Business plan.
Voor houvast een plan gemaakt. Wat ons oa opvalt uit de marktcijfers is dat het aantal internet aankopen wel toeneemt maar het vertrouwen wat daalde.
Hierop de keuze gemaakt om de winkel een persoonlijke benadering mee te geven.
Deze persoonlijke benadering willen we oa bereiken door - voldoende produktuitleg -open communicatie (wie we zijn) -uitnodiging om ook in stenen winkel te komen kijken.
Huidige inrichting & resultaten.
We hebben een open karakter; goede toegankelijke site. Op een aantal plaatsen probeer ik de afstand tussen winkel-klant te verkleinen door 'De digitale verkoper' in te zetten via YouTube.
Het kleurgebruik is rustig; geen wild gespring van flash.
Het aantal bezoekers is redelijk ok; mede dankzij 'gekochte' bezoekers mbv adwords. Al met al nu een 500 bezoekers / maand. Conversie is momenteel nog geen 1%
Afgeschoten?
Mwja; zo voelt het wanneer iemand de poten onder je eigen, nog wat verse ideeën uitzaagt.
Gisteravond tijdens een business-meeting een 40minuten gesproken met een succesvolle internet-marketing strateeg onze doelen en de website geanalyseerd.
Wat hij heel sterk doet is denken vanuit de klanten die we al hebben: wie zijn dat; waar kopen ze? welke life-style? levensstandaard? waarom die wel bij ons gekocht? Welke sites bezoeken ze nu? Wat doe jij eraan om jezelf te matchen met precies jou doelgroep?
..duh..
De klantmatch.
Tja; daar sta je dan even bij te komen van zo'n zeer goed bedoelde stortvloed (waar ik overigens erg blij mee ben uiteraard!)
Ok, analyserend: We leveren kwalitatief hoogwaardig speelgoed met een uitdaging erin. Kinderen moeten van het produkt gaan houden en er lang plezier van hebben. Wat voor doelgroep heb je dan:
- duurder speelgoed: boven-modaal inkomen; 2-verdieners met niet teveel tijd.
- uitdagend speelgoed: ouders die hun kinderen echt iets willen meegeven in de ontwikkeling.
- houten speelgoed: tja; fijn dat het ecologisch gemaakt is voor je ..
- tijdsaspect: de klant heeft een druk leven; probeer daar slim op in te spelen met iets als een inpak-service.
- lifestyle: retro speelgoed is weer helemaal 'in'
- site favo's als Elle.
Reflecterend naar de huidige site.
Te flets; te kaal; te koel; te goedkoop: geen match met genoemde doelgroep..
en nu?
Ben ik benieuwd wat jullie denken van bovenstaand verhaal. Dit uiteraard reflecterend naar onze website
- Ik ga in ieder starten om een partner te zoeken waaraan ik de ontwikkelingen kan reflecteren.
- Een vlijmscherpe boodschap neerzetten met waar wij keigoed in zijn.
- Ervoor zorgen dat we die boodschap op nr1 in Google gaan brengen.
TIPS zijn van harte welkom