Hoi

1
Hoi allemaal!

Ik ben al ongeveer een maand aan het rondneuzen op dit forum, nadat ik een half jaar passief heb nagedacht over een webshop, en ben ontzettend gemotiveerd om een webshopje op te zetten, het lijkt mij hardstikke leuk! Ik ben bereid er een paar honderd euro tegen aan te gooien en het risico te nemen maar ik merk dat ik een beetje tegen gehouden wordt door de 'angst' dat ik wellicht een product heb gekozen dat niet erg populair is of wellicht niet verkoopt. Als ik dan rond kijk en ik zie dat stuiterballen.com goed loopt, dan kan ik wel weer tegen mijzelf zeggen dat ik het gewoon moet proberen maar hey; mijn gevoel is een beetje hardnekkig.

Mijn eerste idee was om cosmetica in te gaan kopen, nou viel dat snel af aangezien ik geen fatsoenlijke leverancier kan vinden waarbij de inkoop niet te hoog is de eerste keer (>500€), maar de producten wel producten zijn die nu in de winkel liggen.

Nu heb ik contact met een leverancier van dode zee producten en dat lijkt me super om een webshop mee te starten, ik moet het een keer doen toch? Ik heb een host gevonden die een website met SSL levert, ik weet hoe en wat ik wil doen wat ideal betreft, de AV en ik ben van plan om Opencart te gebruiken. Daarnaast ga ik overzichtelijk maken wat mijn exacte winstmarges zullen zijn en mijn kosten. Ook heb ik ideëen over de marketing; Adwords / Samples / Visitekaartje / Word-of-mouth om mee te beginnen.

Maar nu; kan iemand mij van mijn 'angst' afhelpen door tips/ervaringen te delen zoals jij je start-up hebt ervaren?

Daarbij ben ik op zoek naar een pakkende domeinnaam, heeft iemand suggesties?

En het belangrijkste: heb jij toevallig tips voor mij?

Enorm bedankt voor de reacties.

Guido

Re: Hoi

2
Guidance schreef:Als ik dan rond kijk en ik zie dat stuiterballen.com goed loopt, dan kan ik wel weer tegen mijzelf zeggen dat ik het gewoon moet proberen maar hey; mijn gevoel is een beetje hardnekkig.
lol, ik weet niet wat je als succes ziet maar ik denk niet dat er met die stuiterballen al elke maand de hypotheek betaald kan worden. Waarschijnlijk was de eigenaar net zo verbaasd als jij toen hij opeens een bestelling kreeg, en is hij daarom zo positief en lijkt het een waanzinnig succes? Maar goed, je hebt gelijk. Hij verkoopt ze blijkbaar. Zelfs dagelijks, en is nog niet eens zo lang bezig.

Ik had ook nooit verwacht dat er aan kabeltjes iets te verdienen viel. Met al die logistieke kosten lijkt me dat ook verliesgevend maar er zijn mensen die er een auto en huis van kunnen betalen (heb ik van horen zeggen) dus tsja. Uiteindelijk als je maar passie genoeg hebt, biedt het internet eindeloze mogelijkheden.
Nu op mijn weblogs:

Re: Hoi

3
Je moet het inderdaad wel in het juiste frame zien. Het loopt goed. Meer dan ik had verwacht en kan er (heel) goed van leven. Maar ik woon thuis, en hoef geen compleet gezin te onderhouden.
Ik heb geen idee in welke situatie je zit. Maar het blijft een risico dat je neemt. Ga er dus niet gelijk van uit dat wat je begint een succes wordt.

@DirkJan, in December kon ik er toch een hele redelijke hypotheek van betalen. Maar is feestdagen tijd hè :)

Re: Hoi

4
Wouterjan schreef:@DirkJan, in December kon ik er toch een hele redelijke hypotheek van betalen. Maar is feestdagen tijd hè :)
Begrijp me niet verkeerd Wouterjan, ik wil je niet kleineren, integendeel. Persoonlijk denk ik niet dat het je product is die ervoor zorgt dat je er geld mee verdient, maar eerder je ondernemerschap. Neemt niet weg dat jij met jouw aanpak met socialmedia en je passie voor het vak blijkbaar mensen inspireert dat het zelfs met stuiterballen kan.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoi

5
Dirkjan schreef:
Wouterjan schreef:@DirkJan, in December kon ik er toch een hele redelijke hypotheek van betalen. Maar is feestdagen tijd hè :)
Begrijp me niet verkeerd Wouterjan, ik wil je niet kleineren, integendeel. Persoonlijk denk ik niet dat het je product is die ervoor zorgt dat je er geld mee verdient, maar eerder je ondernemerschap. Neemt niet weg dat jij met jouw aanpak met socialmedia en je passie voor het vak blijkbaar mensen inspireert dat het zelfs met stuiterballen kan.
Dat ben ik wellicht vergeten te zeggen.. ik ben zelf momenteel student en als ik er twee x per maand van kan stappen, als alle onkosten er af zijn, dan zou ik 't al super vinden..! :) (om je 'n idee te geven.)

Ik heb 't er overigens nog eens goed over gehad hier en daar en ik ga het doen zodra ik een catalogus heb ontvangen van mijn leverancier en een goed inzicht in de inkoop en verkoop prijs heb verkregen, incl alles wat daar bij komt kijken.

Als je tips hebt voor een website naam, let me know! Word zeer gewaardeerd!

Re: Hoi

7
Dirkjan schreef:
Guidance schreef: Als je tips hebt voor een website naam, let me know! Word zeer gewaardeerd!
Een naam is zo bedacht als je het topic met richtlijnen even leest in de namen-rubriek op dit forum. Met de juiste achtergrond informatie kun je hier aardig wat marketeers en conceptdenkers aan het werk zetten!
Helaas, tegen serieus alle verwachtingen in, kan ik het product niet ontvangen. De nederlandse distributeur van het product wil niet leveren aan een web-only shop.

Had in de eerste instantie de producent gemaild die mij vervolgens met vol vertrouwen doorstuurde naar hun nederlandse distributeur, vandaar mijn verwachtingen. Maar helaas pindakaas.

Een webshop openen wil ik sowieso, dus ik ga op zoek naar een nieuwe productgroep waar in ik zou willen handelen.

Wellicht een stomme vraag; momenteel ben ik nog niet ingeschreven bij de kvk (afspraak is al gepland) en heb ik de grootste moeite om leveranciers te vinden die met/zonder kvk werken, tevens voor import. Heeft iemand tips ?

Re: Hoi

8
Guidance schreef:Wellicht een stomme vraag; momenteel ben ik nog niet ingeschreven bij de kvk (afspraak is al gepland) en heb ik de grootste moeite om leveranciers te vinden die met/zonder kvk werken, tevens voor import. Heeft iemand tips ?
Wat is het nut van een groothandel als deze levert aan particulieren? Juist het verkopen met volumes en een vast klantenbestand is zijn bestaansrecht en dus is die KVK voor de meeste leveranciers noodzakelijk.
Nu op mijn weblogs:

Re: Hoi

9
beste Guidance,

De kvk is gewoon een stap die je MOET zetten, je kan geen bedrijfje starten (hoe klein dan ook) zonder kvk. Het grootste voordeel van de kamer van koophandel is dat je dan iDEAL betalingen kan accepteren.

Alvast veel succes, en houdt ons op de hoogte!
www.foir.nl Industrie lampen

Re: Hoi

10
Bedankt voor jullie reacties.. momenteel ben ik leveranciers aan het zoeken voor cosmetica producten en vrijdag schrijf ik me in bij de KVK.

Heeft iemand toevallig ervaring met http://www.drogistenunie.nl?

En kent iemand andere leveranciers in de cosmetica branch ?

Bedankt!