Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
61Ik vind dat je dat heel netjes maar ook goed recht voor zn raap hebt verwoord 

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
veke schreef:Zeker niet deze: "vertrouwd en dichtbij", het is een webshop dus "dichtbij" heeft geen meerwaarde. En "vertrouwd" ook niet echt een meerwaarde voor een nieuwe klant.
Was dat niet de slogan van 1 van je zakenvrienden?
eentje, excuus dan.veke schreef:De vraag is waarom je een andere pagina wil aanmaken, om beter gevonden te worden op het woord "boerderij".
Want je verkoopt toch ook andere dingen dan boerderij speelgoed.
En 729 woorden is ook een grote lap tekst, daardoor ook maar 1.23 % het woord "boerderij".
Misschien is het % genoeg voor een niche markt als "boerderij speelgoed"?
Zoals in een ander topic was aangehaald: het buitensporig veel gebruiken van een zoekwoord werkt nadelig.Jan Speelgoedboer schreef: Vrij vertaald zeg veke dan: indien ik op deze woord combinatie meer gevonden wil worden dan deze woord combinatie vaker herhalen dus?
Maar wat is buitensporig, hij komt nog niet aan de 1.5%RicardoV schreef:Zoals in een ander topic was aangehaald: het buitensporig veel gebruiken van een zoekwoord werkt nadelig.Jan Speelgoedboer schreef: Vrij vertaald zeg veke dan: indien ik op deze woord combinatie meer gevonden wil worden dan deze woord combinatie vaker herhalen dus?
Dit is waar, maar veel overzichtpagina's maken met omschrijvingen en uitleg zorgt uiteindelijk voor extra bezoekers die niets (meer) kosten. Nu kost het even tijd, maar dat gaat jaren profijt opleveren met weinig onderhoud. Nadeel is dat er ook mensen komen die niets willen kopen, maar dat maakt niet uit. Ze gaan misschien zelfs linken naar zulke pagina's en dan ga je steeds meer winnen.Veel werk steken in de tweede rang kan dus nadelig zijn voor de eerste rang: je productpagina's.
Dat is inderdaad óók waar, maar dan vooral als "rots in de branding" bij een veranderend assortiment. De overzichtspagina wordt dan een betrouwbare uitvalsbasis van een productcategorie, voor zoekmachines én bezoekers, terwijl de productpagina's eronder frequent veranderen.PaulG schreef:Dit is waar, maar veel overzichtpagina's maken met omschrijvingen en uitleg zorgt uiteindelijk voor extra bezoekers die niets (meer) kosten. Nu kost het even tijd, maar dat gaat jaren profijt opleveren met weinig onderhoud.Ward schreef:Veel werk steken in de tweede rang kan dus nadelig zijn voor de eerste rang: je productpagina's.
Als je verder kijkt dan de neus van Google Analytics lang is, zie je in je sitestatistieken dat het eerder een voordeel is. "Kijken en kijken maar niet kopen" draagt namelijk ook bij aan je autoriteit.PaulG schreef:Nadeel is dat er ook mensen komen die niets willen kopen, maar dat maakt niet uit. Ze gaan misschien zelfs linken naar zulke pagina's en dan ga je steeds meer winnen.
Je spant het paard achter de wagen door iets te willen gaan uitleggen dat bezoekers niet begrijpen. Dat werkt veelal niet omdat (a) niet iedereen de tijd neemt om die uitleg tot zich te nemen, (b) niet iedereen die uitleg begrijpt en (c) er slechts een fractie van die uitleg blijft hangen.Jan Speelgoedboer schreef:Maar ons probleem is dus dat mensen de merknamen niet (her)kennen.
Na wat uitleg online of hier in de winkel live dan is men super enthoursiast.
Uit Analytics blijkt dat veel mensen binnen komen op 'boerderij' & 'speelgoed' maar hun produkt niet kunnen vinden omdat ze de merknaam niet herkennen.
Een ander punt is dat men moeite heeft om de juiste speelgoed categorieën (denk aan schaalgrootte) en combinaties te ontdekken.
Dus dan helpen we ze kopen.
(doet Ward ook sterk door zijn klanten op 2 manieren te laten zoeken)
Dit door een landingspagina; een tweede rang pagina zoals PaulG het benoemd. Dit moet groeien, een verfrissende bron zijn voor klanten die het leuk vinden om hier iets mee te gaan doen.
Wat mij tenslotte ook opvalt is dat er volgens overlevering en uit eigen onderzoek er inderdaad weinig concollega's zijn die dit wel zo uitgebreid uitleggen.
die staan op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/paarden-speelgoedWard schreef: je spant het paard achter de wagen
dat is inderdaad te complex voor een leek en wil ik juist eenvoudiger maken. Eenvoudiger door meer uitleg.Ward schreef: landt bijvoorbeeld in je categorie KidsGlobe Farming.
tja..Ward schreef: Je dénkt dat je dus moet gaan uitleggen
just human after allWard schreef: klassieke marketingvergissing
'T punt is dat ik een doelgroep wil bereiken die tot nu toe niet veel bezig was met boerderij speelgoed.Ward schreef: Symptoombestrijding.
We lopen regelmatig langs de randen van het pakket en komen in verre hoeken; en daar ligt dan wel eens wat stof ook nog.. de bugfix&minor feature lijst in de changelog bij Biedmeer weet ik iedere keer weer te bereiken, haha!Ward schreef: maar een usabilityprobleem
De daarmee gemoeide bedragen die ik verwacht hebben we momenteel geen budget voor. Zoals benoemd zit ik momenteel in-between-jobs en hebben we een investeringsstop zelf afgeroepen op niet-noodzakelijke uitgaven&investeringen.Ward schreef:omzien naar een ander platform