Hoe doen jullie dit?
Ik heb een artikel met een verkoopprijs van € 149,-
Normaliter doe ik nooit zoveel aan aanbiedingen of gestunt met prijzen, maar nu heb ik dit artikel eens in de aanbieding gegooid voor € 129,-
Prompt heb ik al twee klanten aan de lijn gehad die het toestel enkele weken geleden hebben gekocht voor € 149,- en niet zo blij zijn dat het nu in de aanbieding is. Wat doen jullie in zon geval?
Re: Kortingsacties en aanbiedingen
2Mijn grootvader zei dan altijd: "Zou u ook geld zijn komen brengen als we het artikel duurder hadden gemaakt?"
3Maar het is wel lastig als die klanten nog in de zichttermijn zitten. Ze zouden in theorie het apparaat terug kunnen sturen, 149 euro terug krijgen, en hem dan opnieuw bestellen voor 129 euro. Zou een uitermate lullige actie zijn, maar het mag en kan wel.
4Het hangt er denk ook vanaf hoe ze het weten dat hij nu goedkoop is.
Als je een nieuwsbrief hebt gestuurd met de aanbieding dan is het zeker lullig als je niets doet.
Ik stuur nooit een nieuwsbrief met aanbiedingen naar mensen die net gekocht hebben.
Als ze gewoon op de site gekeken hebben dan lijkt het me jammer voor ze.
Als je een nieuwsbrief hebt gestuurd met de aanbieding dan is het zeker lullig als je niets doet.
Ik stuur nooit een nieuwsbrief met aanbiedingen naar mensen die net gekocht hebben.
Als ze gewoon op de site gekeken hebben dan lijkt het me jammer voor ze.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Ik moest even lachenWard schreef:Mijn grootvader zei dan altijd: "Zou u ook geld zijn komen brengen als we het artikel duurder hadden gemaakt?"

Overigens nog niet meegemaakt.
Maarja, wat kan je er aan doen? Als jij op zalando.nl een schoen koopt voor 50€ en de volgende week komt de nieuwe collectie, is je schoen afgeprijsd naar 30€, krijg je ook geen 20€ terug.
op de vraag of je recht hebt op de korting als klant, na de aankoop:
bron: http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=116906Geachte heer, mevrouw,
In principe niet. Als u bijv. een wasmiddel koopt voor een normale prijs en het is de week daarna in de aanbieding kan dat ook niet. U kunt natuurlijk wel gaan praten hierover. Wellicht dat men u iets tegemoet komt.
Je zou de klanten, omdat ze ''klagen'' dus wellicht kunnen tegemoet komen met een korting of een waardebon voor een volgende aankoop?
6Dat kan bij een offline-winkel ook. Ik heb eens een jasje bij de HEMA teruggebracht omdat deze niet paste (kreeg mijn geld terug). Toen ik ging kijken of de juiste maat er nog hing, zag ik dat ze 50% waren afgeprijsd. In principe is zoiets natuurlijk vergelijkbaar.Wouter Hol schreef:Maar het is wel lastig als die klanten nog in de zichttermijn zitten. Ze zouden in theorie het apparaat terug kunnen sturen, 149 euro terug krijgen, en hem dan opnieuw bestellen voor 129 euro. Zou een uitermate lullige actie zijn, maar het mag en kan wel.
7Had de klant die er in dit geval om vroeg net aan de lijn en het was een sympathieke vent dus ik ben maar weer gezwicht.
@ward briljante quote
@ward briljante quote

8Ik zou er ook in mee gaan denk ik. Zeker omdat ze ook zouden kunnen sowieso. En dan kun je de actie van retouren en opnieuw bestellen beter voor zijn. Dan heb je een mooie kans op positieve reacties van mensen.