Beste Mensen,
De manier waarop ik nu backlinks creeer is eigenlijk op willekeurige plaatsen de url van de webshop neergooien met soms een kleine beschrijving.
Nu merk ik dat op sommige woorden ik beter gevonden wordt in google dan op andere.
Als ik nu op specifieke woorden beter gevonden wil worden bv "eheim filters" moet ik dan overal backlinks verzamelen met http://www.url.nl/eheim en dan een beschrijving met alleen maar eheim erin?
en als ik bv 1 specifiek product hoog wil laten scoren moet ik dan de backlinks speciaal op dat product richten? bv. url/categorie/produkt.htm ??
of een subdomein maken http://www.eheim.url.nl, deze redirecten naar de categorie en voor die subdomein allerlei backlinks verzamelen?
Graag jullie hulp. Bvd.
Re: backlinks op product / gevonden worden op woorden
2Hoi Dennykb-d,dennykb-d schreef: Als ik nu op specifieke woorden beter gevonden wil worden bv "eheim filters" moet ik dan overal backlinks verzamelen met http://www.url.nl/eheim en dan een beschrijving met alleen maar eheim erin?
Laat ik je allereerst het subdomein maar afraden. Die techniek is te veel misbruikt door Startpagina-achtige websites en alhoewel in sommige gevallen een subdomein werken kan, is het meestal iets om zeer voorzichtig mee om te gaan.
Als je een product goed wilt laten scoren helpt het als het eigen backlinks heeft inderdaad. Dus een verwijzing op een website over dat specifieke product naar die specifieke pagina met ook nog eens een unieke anchor-tekst (de gelinkte tekst) met die productnaam of omschrijving is allemaal goed.
Maar helemaal redden op die manier is meestal lastig. Vaak is het pas onderdeel van het spel voor gevorderden. Voor starters is het meestal handig om eerst maar eens gewoon de homepagina te promoten om zo te zorgen dat de gehele website goed scoort, datgene wat je nu al deed dus. Daarbij is het belangrijk dat je vervolgens zorgt dat alles vanaf de home goed bereikbaar is.
Al je belangrijke paginas die goed moeten scoren moeten snel en duidelijk te bereiken zijn vanaf elke andere belangrijke pagina. 2 kliks is acceptabel, een klik is beter. Dus op de home een kolommetje rechts met 10 meest verkocht, of aanraders, en die kolom op elke pagina tonen, helpt zeer zeker die tien verder te promoten. Bij producten een rijtje gerelateerde producten tonen, om zo te zorgen voor een actiever 'spinnenweb' van links helpt ook. Gebruik dan altijd een goede anchortekst.
Meestal is dit belangrijker dan het extern verzamelen van productspecifieke backlinks, omdat dit laatste veel tijdrovender en lastiger is. Uiteindelijk, als je website zelf al optimaal is en je maximaal aantal links naar je home hebt verzameld, helpt het ook om voor je bestsellers specifieke links aan te maken.
Nu op mijn weblogs:
3Misbruik wil ik het niet noemen. Google ziet een subdomein wel als een aparte website. Dus om daarmee te scoren wordt weer lastiger omdat alle links alleen voor dit subdomein gelden. En je krijgt duplicate content omdat alle (of veel) pagina's van je website herhaald worden van de andere met www ervoor.Laat ik je allereerst het subdomein maar afraden. Die techniek is te veel misbruikt door Startpagina-achtige websites en alhoewel in sommige gevallen een subdomein werken kan, is het meestal iets om zeer voorzichtig mee om te gaan.
4Als er genoeg over te vertellen is, waarom niet een blog maken met info voor de klanten (+ visnieuwtjes) en dan doorlinken naar je site.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Een merknaam in een directory werkt prima, vooral als de directorystructuur meteen ook een hiërarchische structuur uitdrukt, bijvoorbeeld:
http://www.example.com/merk-a/product-x-van-merk-a.html
in combinatie met:
http://www.example.com/merk-b/product-y-van-merk-b.html
Als je vervolgens van /merk-a/ en /merk-b/ overzichtspagina's maakt met meerdere producten van deze merken, zul je vaak zien dat dit drukbezochte landingspagina's worden.
Om het helemaal af te maken, kun je de hiërarchische structuur verduidelijken door een kruimelpad toe te voegen aan webpagina's, bijvoorbeeld:
Home > Merk A > Product X van merk A
http://www.example.com/merk-a/product-x-van-merk-a.html
in combinatie met:
http://www.example.com/merk-b/product-y-van-merk-b.html
Als je vervolgens van /merk-a/ en /merk-b/ overzichtspagina's maakt met meerdere producten van deze merken, zul je vaak zien dat dit drukbezochte landingspagina's worden.
Om het helemaal af te maken, kun je de hiërarchische structuur verduidelijken door een kruimelpad toe te voegen aan webpagina's, bijvoorbeeld:
Home > Merk A > Product X van merk A
6Bloggen is niet echt mijn ding, zou niet weten wat te schrijven.Als er genoeg over te vertellen is, waarom niet een blog maken met info voor de klanten (+ visnieuwtjes) en dan doorlinken naar je site.

7Voor backlinks is de toegevoegde waarde van een apart blog betrekkelijk gering geworden. Google herkent de "inner circle" van een beperkt aantal sites die naar elkaar verwijzen. Dat maakt bijvoorbeeld ook een linkruil in een linklijstje niet meer van deze tijd.dennykb-d schreef:Bloggen is niet echt mijn ding, zou niet weten wat te schrijven.Als er genoeg over te vertellen is, waarom niet een blog maken met info voor de klanten (+ visnieuwtjes) en dan doorlinken naar je site.
8Deze hele alinea durf ik te betwijfelen.Ward schreef: Voor backlinks is de toegevoegde waarde van een apart blog betrekkelijk gering geworden. Google herkent de "inner circle" van een beperkt aantal sites die naar elkaar verwijzen. Dat maakt bijvoorbeeld ook een linkruil in een linklijstje niet meer van deze tijd.

Nu op mijn weblogs:
9We agree to disagree...Dirkjan schreef:Deze hele alinea durf ik te betwijfelen.Ward schreef: Voor backlinks is de toegevoegde waarde van een apart blog betrekkelijk gering geworden. Google herkent de "inner circle" van een beperkt aantal sites die naar elkaar verwijzen. Dat maakt bijvoorbeeld ook een linkruil in een linklijstje niet meer van deze tijd.Die linklijstjes (zoals de footers op NU.nl naar kieskeurig, schoolbank etc) en ook de meerwaarde van bloggen voor andere sites van je kunnen zeer sterk zijn. Het is alleen wel ietsiepietsie lastiger geworden met de jaren.
Nieuws en wetenswaardigheden kun je, volgens mij, vaak het beste brengen op de ideale landingspagina: de pagina van een productcategorie of een concrete productpagina. Waarom zou je de context schizofreen opsplitsen en waardevolle content verplaatsen van bijvoorbeeld de productpagina naar een blogpost over dat product? Alleen voor die backlink?
Webshopsoftware is er slecht op ingericht, maar je kunt je afvragen of zo'n schisma wel effectief is. Als je iets interessants hebt te vertellen over een product, doe je dat bij voorkeur op de productpagina.
10Nu doen jullie me twijfelen om een blog te maken.
Heb al vele ideeën om leuke teksten te maken voor mijn blog, maar zie niet hoe ik ze kan verwerken in mijn website.
Bijvoorbeeld ik zal houten gadgets maken/verkopen, maar wil bloggen over bijvoorbeeld "de smaak van hout"
Kan dat toch moeilijk in mijn webwinkel gaan schrijven (300- 400 woorden)
Heb al vele ideeën om leuke teksten te maken voor mijn blog, maar zie niet hoe ik ze kan verwerken in mijn website.
Bijvoorbeeld ik zal houten gadgets maken/verkopen, maar wil bloggen over bijvoorbeeld "de smaak van hout"

11Dirkjan en ik zijn het er kennelijk niet over eens, maar ik zou aan je assortiment gerelateerde informatie inderdaad niet wegparkeren in een blog, maar ze een integraal onderdeel maken van je webwinkel. Zelfs als het slechts achtergrondinformatie is, bijvoorbeeld over je productfilosofie of je fabricagetechniek, dan nog zou ik die onderbrengen in de webwinkel zelf.veke schreef:Nu doen jullie me twijfelen om een blog te maken.
Bijvoorbeeld ik zal houten gadgets maken/verkopen, maar wil bloggen over bijvoorbeeld "de smaak van hout"![]()
12Je noemt geen webwinkel en geeft een fictief voorbeeld dus we kunnen niet exact zien in welk stadium je bevindt dus dan maar even dit.
Een ding zijn Ward en ik ongetwijfeld eens. Je kan je webwinkel geen succes maken met een blog als je webwinkel een draak van een site is.
Zorg eerst dat er redelijk wat te zien is, veilig valt af te rekenen, al dat soort zaken. Zodat niet Google, maar vooral je huidige bezoekers het allemaal acceptabel vinden. Vervolgens dat uitbreiden en optimaliseren is meestal beter dan direct naar buiten kijken naar aanvullende opties als social media, Google, blogs of de meest gemaakte fout - direct te gaan adverteren nog voor er klanten en meetpunten zijn.
Een ding zijn Ward en ik ongetwijfeld eens. Je kan je webwinkel geen succes maken met een blog als je webwinkel een draak van een site is.
Zorg eerst dat er redelijk wat te zien is, veilig valt af te rekenen, al dat soort zaken. Zodat niet Google, maar vooral je huidige bezoekers het allemaal acceptabel vinden. Vervolgens dat uitbreiden en optimaliseren is meestal beter dan direct naar buiten kijken naar aanvullende opties als social media, Google, blogs of de meest gemaakte fout - direct te gaan adverteren nog voor er klanten en meetpunten zijn.
Nu op mijn weblogs:
13Is het eigenlijk mogelijk om een blog te verwerken in de webshop zelf? (ipv een apparte blog)
soms zie ik wordpress blogs,maar nog steeds in het webshopframe.
14Ja, dat kan op allerlei manieren. Het hangt af van de controle die je hebt over de serverconfiguratie. Soms kun je blogsoftware plompverloren naast die van de webwinkel installeren. Leidt dat tot conflicten of andere problemen, dan kun je de blog bijvoorbeeld onderbrengen in een directory zoals www.example.com/blog/. Heb je geen aparte blog-oplossing nodig, dan kun je bij veel webwinkelsoftware nog aparte webpagina's toevoegen aan de webwinkel; die kun je dan opmaken en indelen in blog-stijl, zelfs al zijn het feitelijk achter de schermen gewoon pagina's van de webshop.veke schreef:Is het eigenlijk mogelijk om een blog te verwerken in de webshop zelf? (ipv een apparte blog)