Pinterest topic

1
Sinds een tijdje is er een relatief nieuw platform in "social media land"; Pinterest. Pinterest is een platform waar je plaatjes op kan delen. Dat is op zich niet nieuw. Maar wat wel heel interessant is aan pinterest is dat de URL van het plaatje in tact blijft. Je kan dus een plaatje delen van jouw site via Pinterest, en als iemand op dat plaatje klikt in Pinterest, dan komen ze uit op jouw site. Ook als het plaatje door iemand anders binnen Pinterst weer overgenomen ("repinned") wordt. SEO technisch kan dat interessant zijn.

Ook kan je er een prijs aan hangen en dan komt die prijs er bij Pinterst bij te staan. Echter kan dat nu alleen nog in dollars en ponden.

Zet al je mooie productafbeeldingen van je webshop er op en je krijgt enorm veel backlinks en exposure. Zelf gebruik het nu een paar dagen en het heeft al aardig wat bezoekers op geleverd. Nog geen kopers omdat het vooral Amerikanen waren die op mijn site terecht kwamen, maar toch.

Pinterest werkt nu nog invite-only om het een beetje exclusief te houden. Je moet dus uitgenodigd worden door iemand die het al gebruikt om er lid van te worden. Zijn er al leden die hier gebruik van (willen) maken?

Re: Pinterest topic

4
ik heb me een paar dagen prive aangemeld om eens te kijken hoe het werkt. Ik wil het ook voor de winkel gaan gebruiken,maar weet nog niet goed hoe ik dat moet aanpakken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pinterest topic

6
Wat voor soort producten verkopen jullie dan eigenlijk? Want het lijkt mij dat dit niet voor iedere webwinkel werkt.

Je hebt trouwens ook nog http://www.thefancy.com, een beetje zoals Pinterest alleen dan zonder invites, met minder mensen en meer gericht op ecommerce.

Re: Pinterest topic

7
Ik heb ook pinterest maar heb nog niet echt tde tijd gehad om er werk van te maken.
Ik vind het wel een leuk idee en denk wel dat het een meerwaarde kan zijn voor mijn branche.
Hoog tijd om er werk van te maken dus!

Re: Pinterest topic

9
Modewinkels, met name gericht op vrouwenmode. Dit omdat de gemiddelde Pinterest gebruiker vrouw is. Ik geloof dat Victoria's Secrets aardig scoort. (Bij mij in elk geval)

Verder scoort 1 van mijn shops wel aardig omdat die mooie foto's heeft en mensen dat graag delen met hun vriendjes. Denk dat dat wel belangrijk is voor succes. Een kale productfoto zegt niet zo veel, maar een mooie sfeerfoto van het product wordt snel gedeeld op pinterest.

Re: Pinterest topic

15
Ook ik heb een pinterest account en moet zeggen dat m'n webwinkel spullen die ik erop zet aardig vaak ge-repinned worden 8) .Verder ben ik er nog niet zo thuis is,maar het lijkt wel mee te helpen aan naamsbekendheid :)

Re: Pinterest topic

17
Alesi schreef:ohw, ik heb het al meer dan een halfjaar en bij mij is er nog helemaal niks gepint....
moet ik nog wat anders doen misschien? ik heb bijna het hele assortiment er staan.ik ben benieuwd.
Ik denk dat je niet zo nodig je producten moet plaatsen maar mooie foto's van jouw producten een bepaalde omgeving die mensen aanspreekt.

Idee: een foto van een mooi boeren peper & zoutstel in een weiland.

Ik vind Pinterest wel leuk, en een re-pin is een stukje bevestiging maar ik denk tegelijkertijd niet dat het echt tot aankopen komt. Het is voornamelijk iets voor Amerikaanse vrouwen in de 30-40 categorie denk ik. Niet echt mijn klantenkring.
http://foury.nl -- Foury – Mode en Geschenken voor jou