Gebruik jij social media ?

1
Hallo,

Hoe schrijf ik mij in bij social media met verschillende websites ?

Maak ik een persoonlijke account aan en koppel dit aan al mijn websites ?

Maak ik een account aan met de naam van mijn website ?

Maak ik 1 zakelijk account aan waar onder ik meerdere websites huisvest ?

Hoe doe jij dit ?

Re: Gebruik jij social media ?

3
Dat verschilt per social media site.
Op facebook kan je bijvoorbeeld pagina's gewoon aan je eigen account linken, en heel gemakkelijk switchen. Op twitter is dat iets lastiger, maar dan kan je weer werken met programma's als Tweetdeck.
Dus, wat wil je precies?

Re: Gebruik jij social media ?

4
Ja kijk ik ben nog een leek op social media.

Twitter laat ik eerst links liggen. Als ik het goed begrijp dan moet ik op twitter berichtjes plaatsen dit ga ik de komende tijd niet doen.

Het gaat mij er dus om dat mijn site bij mensen in de vrienden lijst staat. Ik richt mij hier voornamelijk op facebook en hyves.

Het zijn sites die totaal niks met elkaar gemeen hebben.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gebruik jij social media ?

5
me9 schreef:Ja kijk ik ben nog een leek op social media.

Twitter laat ik eerst links liggen. Als ik het goed begrijp dan moet ik op twitter berichtjes plaatsen dit ga ik de komende tijd niet doen.

Het gaat mij er dus om dat mijn site bij mensen in de vrienden lijst staat. Ik richt mij hier voornamelijk op facebook en hyves.

Het zijn sites die totaal niks met elkaar gemeen hebben.
Kun je me de sites eventueel via pm vermelden? Hangt er van de site af welke social media je het beste kunt gebruiken namelijk.

Re: Gebruik jij social media ?

7
me9 schreef:Ja kijk ik ben nog een leek op social media.

Twitter laat ik eerst links liggen. Als ik het goed begrijp dan moet ik op twitter berichtjes plaatsen dit ga ik de komende tijd niet doen.

Het gaat mij er dus om dat mijn site bij mensen in de vrienden lijst staat. Ik richt mij hier voornamelijk op facebook en hyves.

Het zijn sites die totaal niks met elkaar gemeen hebben.
Eerst je doel van je site beschrijven. Dan je doelgroep; wie hoop je/verwacht je dat er iets mee gaat doen.

Dan pas de keuze maken voor een kanaal/meerdere kanalen en wat je er gaat plaatsen.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Gebruik jij social media ?

10
Twitter is bij je doelgroep denk ik dé manier om ze te bereiken...! Dus daar zou ik me wel op concentreren denk ik. Hyves daarentegen lijkt me nou niet echt iets voor je doelgroep, of in ieder geval veel minder..

Re: Gebruik jij social media ?

11
Twitter staat stijf van de "begin een succesvolle website". En vooral van de "maak je website beter" en de "gebruik vooral social media". Als je een preek voor eigen parochie wilt horen, moet je luisteren naar de Twitteraars die vooral twitteren over het inzetten van Twitter...

Volgens mij werkt dat niet. Laat een eigen geluid horen. Toon een eigen gezicht.

Aangezien je wilt leuren met een cursus "in één uur online voor beginners", zou ik dat persoonlijk niet primair via Twitter doen. Je gaat dan vissen in de verkeerde vijver: Twitteraars zijn in de regel ervaren internetgebruikers, geen prospects die zitten te wachten op een "in één uur online voor beginners".
StoreCore.io

Re: Gebruik jij social media ?

12
Nee oke ik zie mij zelf nu ook niet regel matig een berichtje plaatsen op twitter. Zo dra mijn site klaar is is die klaar en dan valt er weinig te twitteren :P

Maar mijn ham vraag hoe schrijf ik mij het best in :

Maak ik 1 persoonlijk account voor al mijn websites ?

Maak ik een voor al mijn websites een verschillend account ?

Of maak ik 1 zakelijk account voor al mijn websites ?

De onderwerpen sluiten niet bij elkaar aan.