Re: Beup ervaringen
31LOL nu 1 die het precies andersom doet. Werknemer dus?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
dream2 schreef:nothing wrong with this company!
Leveren gewoon hun diensten.
Elk bedrijf heeft ontreveden klanten omdat de klanten zelf te veeleisend zijn!
PeterPastoor schreef:LOL nu 1 die het precies andersom doet. Werknemer dus?
Omdat je anderen wilt behoeden voor dezelfde fouten.Ryu schreef:eey je contract is toch ontbonden. Waarom posten op forums.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Dat is wel een goeie tip. Om niet meteen hebberig te zijn. Het probleem is wij ondernemers willen graag elke kans benutten die we kunnen grijpen. Als het werkelijk zo geweldig was dan maakt het contract niet uit. Want je vraagt niet wat kost het.... Maar wat leverd het op? In dit geval leverd het bezoekers op je site waar ze dan zogenaamd zeggen dat je geweldige omzetten gaat krijgen. Soms wel maar in heeel veel gevallen valt het vies tegen. De conversie per sale is erg laag tenzij je een super website hebt die op online sales is gebasseerd.trashydiva schreef:Ik ga hoe dan ook nooit in zee met vertegenwoordigers.
Als ik iets wil dan zoek ik zelf de info wel uit, in mijn tempo. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die me iets proberen aan te smeren![]()
Ik teken ook nooit een contract als mensen daar in een 1e gesprek mee komen, vooral niet als ze ook nog aankomen met van die "het is geen contract, maar we willen wel uw handtekening om aan te kunnen tonen dat we hier langs zijn geweest"of dat soort onzin.
Ok, nogal offtopic, want ik ken ze verder niet.
Bij bedrog en dwaling (hier meer van toepassing) is sowieso meestal sprake van enige naïviteit bij de gedupeerde. Onder de gedupeerden vind je niet alleen starters, maar ook ondernemers die gewoon weinig kaas hebben gegeten van SEO.Luitjes schreef:Zijn het vaak beginnende ondernemers die hierin gedupeerd raken?
Is dit wellicht het nadeel van de grote e-commerce groei bij "ongeschoolde" ondernemers?
Met ongeschoold bedoel ik dan mensen die eigenlijk niet door hebben dat ze ondernemer moeten zijn.
Voor elk probleem zijn er bedrijven die je kunnen assisteren, dat is in elke branch zo. Maar mijn vraag doelt meer op waarom ondernemers al bij het 1e gesprek de fout maken? Wat maakt de dwaling nou zo bijzonder dat er massaal overstag gaat. Het is niet 1 gedupeerde maar echt een legio, dat merk ik ook bij die zogenaamde online adres bestanden, tegenhangers van detelefoongids.nlWard schreef:Luitjes schreef:Onder de gedupeerden vind je niet alleen starters, maar ook ondernemers die gewoon weinig kaas hebben gegeten van SEO.
Wij zien de zaken toch iets genuanceerder dan hoe u het doet voorkomen.
Verder zullen wij het niet nalaten om alle eventueel geleden schade bij u te verhalen.
Ik vraag me af in hoeverre de gedupeerde worden geholpenIk kan u in ieder geval meegeven dat een oplossing er in uw geval niet zal uit bestaan dat wij de overeenkomst kosteloos ontbinden.
Dit arrest word in meerdere zaken aangehaald door de (lagere) kantonrechters in andere BeUp/Proximedia zaken en daarmee is de deur gesloten voor wat betreft de toepasbaarheid van de colportage wetgeving en de reflexbeweging.4.3 Ten aanzien van het beroep dat [geïntimeerde] heeft gedaan op de reflexwerking van de Colportagewet overweegt het hof het volgende. Vast staat dat [geïntimeerde] de overeenkomst heeft gesloten in het kader van zijn bedrijf, omdat de door Proximedia aangeboden goederen en diensten in het kader van de bedrijfsvoering van [geïntimeerde] worden gebruikt. [geïntimeerde] kan dus niet worden gekwalificeerd als “particulier” als genoemd in de Colportagewet. Het hof ziet, anders dan de kantonrechter, voorts geen ruimte om ter bescherming van kleine ondernemers dit begrip“particulier” zo ruim uit te leggen dat daaronder ook wordt begrepen een natuurlijke persoon die handelt in het kader van zijn beroep of bedrijf.
...
Voor de regeling van de onredelijk bezwarende bedingen geldt dat deze via de open norm van artikel 6:233 onder a BW enige invloed kunnen uitoefenen bij de toetsing van een beding in algemene voorwaarden bij een niet-consument (de zogenoemde‘reflexwerking’), met name in het geval de wederpartij een met een consument vergelijkbare positie inneemt. Een dergelijke, samenhangende bepaling met een open norm waarop‘reflexwerking’ bij de Colportagewet gebaseerd zou kunnen worden, is er echter niet.
En dát is dus de insteek voor een juridische onderhandeling: hetzij 60% betalen zonder zwijgplicht, hetzij minder/niets betalen met zwijgplicht.eentje schreef:Als je het contract afkoopt door de optie in artikel 7.1 van hun AV te lichten (en dus 60% betaalt van de resterende maandbedragen) zie ik nergens in hun AV naar voren komen dat er een zwijgplicht zou zijn.
Wellicht dat ze met individuele klanten separate afkoop contracten hebben gesloten waarin wel een zwijgplicht is opgenomen... maar dat is het lastige van zwijgplicht... niemand praat er over.