Als ik moet kiezen: Site nr 2.
Waarom:
Je spreekt over een soort van speelgoed. Bijvoorbeeld een paard. Nou weet ik wel dat ik voor mijn kind een paard wil, maar ik heb mijn god geen idee welk merk dit zou moeten zijn. Site 1 richt zig voornamelijk op het merk en materiaal.
Terwijl ik op beide pagina's direct zal afhaken, lijkt mij de 2e dus de beste keus.
Ik zou de plaatjes klikbaar maken. Wellicht vind ik dat paard zo leuk, maar heb ik geen idee waar ik deze kan bestellen. Simpele klik op de afbeelding en ik kan 'm vast wel bestellen.
Ik mis juist de beleving op jouw site. Ik heb geen idee hoe je deze kan verbeteren, maar ik mis gewoon iets. Het is allemaal iets te ingewikkeld. Jij hebt er veel verstand van, maar je klanten niet.
Hier bijv: http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/we ... 30&Index=3
Zijn de afbeelding zo wazig, dat het bijna pijn aan je ogen doet. Kun je die niet scherp maken?
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
92Maandje verder ondertussen; inhoudelijk nog niet zoveel aan deze info-pagina's aangepast.RicardoV schreef:Als ik moet kiezen: Site nr 2.
Waarom:
Je spreekt over een............. ingewikkeld. Jij hebt er veel verstand van, maar je klanten niet.
Doel was om te zien hoe dit soort pagina's werken.
- Opvallend is ten eerste de verschillen tussen de resultaten in google <> Bing. De laatste lijkt er soms niets van te snappen.
- Ik had de pagina's niet bij Google aangemeld; wel op enkele relevante forums wat soms tot 600 bezoekers/dag opleverde van die forums. Hierdoor heeft Google de pagina zelf gevonden, vraag me niet waarom maar dat lijkt stimulerend.
- User gedrag; mensen 'lopen' wel via de betrokken pagina's en verblijven er langer.
Zijn dit soort pagina's nodig dan? Kan ik nu nog moeilijk zeggen; het heeft in ieder geval geen negatieve effecten, wel positieve want in het algemeen zijn de keywords die ik heb gerelateerd aan 'boerderij speelgoed' en aan 'paarden speelgoed' goed op de eerste pagina van Google te vinden.
Daarom: een volgende info-pagina aan het opzetten met een iets andere insteek; gaat over houten speelgoed.
Nog niet live; wel hier: http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/houten-speelgoed
Typfouten en opmaak heeft nog aandacht nodig.
Tot zover een korte update, reactie's / tips / opmerkingen altijd welkom!
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
93Gewoon nieuwsgierig:
Vind je dat je bij "De 10 Speelgoedregels" de bronvermelding moet zetten?
Deze regels zijn op tientallen websites te vinden waarom zou je er dan eentje noemen?
Vind je dat je bij "De 10 Speelgoedregels" de bronvermelding moet zetten?
Deze regels zijn op tientallen websites te vinden waarom zou je er dan eentje noemen?
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
94Ja, die bronvermelding is vereist:PaulG schreef:Gewoon nieuwsgierig:
Vind je dat je bij "De 10 Speelgoedregels" de bronvermelding moet zetten?
Deze regels zijn op tientallen websites te vinden waarom zou je er dan eentje noemen?
Commercieel interessantere vraag is: moet je wel verwijzen naar de stichting achter de vak- en publieksprijs Speelgoed van het Jaar als je zelf geen Speelgoed van het Jaar in het assortiment hebt?Stichting SpeelGoed Nederland schreef:Alle door SpeelGoedInfo.nl vervaardigde teksten kunnen worden gekopieerd of anderszins gebruikt, maar uitsluitend met bronvermelding.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
95Toch even onderstaand tussendoor fietsen aangezien ik al langer vraagtekens heb: een tip gekregen viavia maar geen antwoord op de wedervraag..
In Mouseflow had ik al argwaan gekregen omdat in Page analysis het volgende te zien is:
1: /website/index.php ( komt uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/website/index.php )
2: / (komt met doorklikken uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/ )
Ik snap hier iets niet. En voordat ik met domme veronderstellingen naar de support ga; wat kan dit nou zijn?
Code: Selecteer alles
[b]Tip [/b] Laat het domein timsspeelgoedboerderij.nl naar www.timsspeelgoedboerderij.nl
(met ‘www’) verwijzen via een zogenaamde 301 redirect. Google ziet de domeinen nu als
twee aparte websites met dezelfde inhoud. Dubbele inhoud wordt minder goed
gewaardeerd door Google.
1: /website/index.php ( komt uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/website/index.php )
2: / (komt met doorklikken uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/ )
Ik snap hier iets niet. En voordat ik met domme veronderstellingen naar de support ga; wat kan dit nou zijn?
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
96301 is niet nodig.
Kan ook met canonical tag
Kan ook met canonical tag
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
97Onderaan zie ik een banner welke volgens mij geen houten speelgoed is. Bewust gedaan?
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
98Dit zijn drie verschillende problemen, niet één probleem.Jan Speelgoedboer schreef:Toch even onderstaand tussendoor fietsen aangezien ik al langer vraagtekens heb: een tip gekregen viavia maar geen antwoord op de wedervraag..In Mouseflow had ik al argwaan gekregen omdat in Page analysis het volgende te zien is:Code: Selecteer alles
[b]Tip [/b] Laat het domein timsspeelgoedboerderij.nl naar www.timsspeelgoedboerderij.nl (met ‘www’) verwijzen via een zogenaamde 301 redirect. Google ziet de domeinen nu als twee aparte websites met dezelfde inhoud. Dubbele inhoud wordt minder goed gewaardeerd door Google.
1: /website/index.php ( komt uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/website/index.php )
2: / (komt met doorklikken uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/ )
Ik snap hier iets niet. En voordat ik met domme veronderstellingen naar de support ga; wat kan dit nou zijn?
1. Een permanente redirect (301) van http://timsspeelgoedboerderij.nl/ zonder www naar http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/ met www kun je zelf instellen in .htaccess van Apache. En anders inderdaad even vragen aan de support.
2. Elke directory c.q. map (een / in Unix-stijl) heeft een standaardbestand dat wordt uitgevoerd bij een HTTP-verzoek met alleen de directory. Bij PHP is dat standaard index.php en wordt een verzoek om bijvoorbeeld http://www.example.com/ afgehandeld door http://www.example.com/index.php.
Hoewel één uniek adres wel beter is, moet je die "duplicate content"-dreiging van 1 + 2 met een korreltje zout nemen. Bij Google snappen ze beter hoe een webserver in elkaar steekt dan de gemiddelde ik-blog-me-rot-want-ik-heb-geen-werk-te-doen-voor-betalende-klanten SEO-boer.
3. Wat wél ongebruikelijk is, is dat er in jouw geval nog een directory /website/ tussen zit. Een verzoek om http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/ wordt niet afgehandeld door http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/index.php, maar door http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/website/index.php. Dát zou ik eerst oplossen.
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
99@Mark73 Ze verkopen toch ook niet alleen houten speelgoed.
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
100dan de gemiddelde ik-blog-me-rot-want-ik-heb-geen-werk-te-doen-voor-betalende-klanten SEO-boer.


Maar goed, punt 1 en 3 neem ik dan mee naar een ticket voor support, tnx.
@Mark73 ; we hebben inderdaad meer dan houten speelgoed; wat oudere kinderen ontgroeien dat toch en dan kunnen ze doorgroeien naar 'echter' speelgoed en zelfs remote-control als ze 12-14 jaar zijn. Zo lang mogelijk de bestaande klanten zien te binden.
@ PaulG ; dank voor de link. Gebruik ik om het ticket naar Biedmeer te verrijken.
Algemeen; wederom een situatie waarin ik me afvraag of ik nou de enige ben die dit oppakt bij Biedmeer

___________________________
Nog even terug naar het gebruik van betrokken info-pagina's; ik trek deze dit weekend naar verwachting live en neem de opmerkingen hierin mee.
Opvallend is namelijk dat als je de pro's van houten speelgoed IRL uitlegt tov el-cheapo kunstof-Aldi meuk mensen dan enorm geinteresseerd zijn. Nu nog dit verhaal zuiver en to-the-point zien over te brengen in een info-pagina..
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
101Ahhh Duidelijk jan Speelgoedboer 
Omdat die site (welke je dus gaf) namelijk ging over houten speelgoed en duurzaamheid daarvan.
1 ding is duidelijk, mocht ik ooit kinderen hebben, dan gaan ze ook net als ik beginnen met houten speelgoed, mijn god, daar heb ik uren lang mee kunnen spelen idd
Ook leuk om mijn broertje dan een houten blokje naar z'n kop te smijten indien hij MIJN blokken wilde afpakken

Omdat die site (welke je dus gaf) namelijk ging over houten speelgoed en duurzaamheid daarvan.
1 ding is duidelijk, mocht ik ooit kinderen hebben, dan gaan ze ook net als ik beginnen met houten speelgoed, mijn god, daar heb ik uren lang mee kunnen spelen idd

Ook leuk om mijn broertje dan een houten blokje naar z'n kop te smijten indien hij MIJN blokken wilde afpakken

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
102Vandaag wederom een nieuwe scan op Lipperhey gedaan.
Er zitten wat verschillen in; de samenvatting eerst:
check 1 2-1-2012 check 2 1-5-2012
techniek 7,2 6,2
SEO 68% 74%
Links 1 4
Inzoom op techniek:
2-1-2012

1-5-2012

Opvallend:
- Structuur en samenstelling van de pagina's 30 > 0%
- Aanvaardbare pagina diepte van de website 13 > 8%
Inzoom op de structuur en samenstelling:

2-1-2012

1-5-2012
Wat heb ik gedaan:
- een wat duidelijkere structuur aangebracht; een stap er tussen op sommige plaatsen om de gebruiker te helpen navigeren.
- enkele 'landingspage's geïntroduceerd.
Hoe ernstig moet ik dit vinden? Ik help bezoekers eenvoudiger navigeren en geef meer info.. de grote vraag is dan natuurlijk wat de zoekmachine(s) hiermee doen / dit signaleren&reageren.
Daarbij is het goed om te weten dat Lipperhey altijd een willekeurig deel van je site scant. Echter de trend is er wel van SEO stijgend en techniek afnemend..
Wat is jou mening/ervaring/idee omtrent deze trends en inzoom op de details?
Grappig; vanmorgen gebeld door bedrijf 'karel geenen' omdat ik bij hun een scan had gedaan
Kwam vooral met de tips:
- blog
- meer H1 gebruik op produktpagina's
- linkbuilding
Er zitten wat verschillen in; de samenvatting eerst:
check 1 2-1-2012 check 2 1-5-2012
techniek 7,2 6,2
SEO 68% 74%
Links 1 4
Inzoom op techniek:
2-1-2012

1-5-2012

Opvallend:
- Structuur en samenstelling van de pagina's 30 > 0%
- Aanvaardbare pagina diepte van de website 13 > 8%
Inzoom op de structuur en samenstelling:

2-1-2012

1-5-2012
Wat heb ik gedaan:
- een wat duidelijkere structuur aangebracht; een stap er tussen op sommige plaatsen om de gebruiker te helpen navigeren.
- enkele 'landingspage's geïntroduceerd.
Hoe ernstig moet ik dit vinden? Ik help bezoekers eenvoudiger navigeren en geef meer info.. de grote vraag is dan natuurlijk wat de zoekmachine(s) hiermee doen / dit signaleren&reageren.
Daarbij is het goed om te weten dat Lipperhey altijd een willekeurig deel van je site scant. Echter de trend is er wel van SEO stijgend en techniek afnemend..
Wat is jou mening/ervaring/idee omtrent deze trends en inzoom op de details?
Grappig; vanmorgen gebeld door bedrijf 'karel geenen' omdat ik bij hun een scan had gedaan

Kwam vooral met de tips:
- blog
- meer H1 gebruik op produktpagina's
- linkbuilding
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
103Nu totaal wat anders;
wij richten ons dus sterk op speelgoed wat past bij het boerderij leven. De 'insiders' zijn prima bekend met de merken en mogelijkheden.
We willen juist een publiek aantrekken wat primair geen klik heeft met het buiten/boerderij leven.
Dit lukt behoorlijk, we trekken publiek wat die klik nog niet zo heeft; gezien de vragen en rare combinatie bestellingen die we soms krijgen.
Mensen die daadwerkelijk in onze (kleine) winkel komen zien het en beleven de sfeer dan echt, en dat helpt in de omzet!
Dus wat doe je dan; je maakt een video! (daar zijn sommige dolenthoursiast van
Doel: uitleggen wat voor boerderij speelgoed we zoal hebben en hoe het er 'InRealLife' uit ziet.
Doelgroep: tja, diegene die bestellen is 65% vrouw en 20% opa&oma. Youtube analytics van eerdere (matige) video's geeft: 56% man; 65% via Youtube zoeken.
Vraag: wat is jou mening hierbij; verbeterpunten en natuurlijk mag je ook zaken benoemen die je wel goed vindt.

https://www.youtube.com/watch?v=k_Rdq96NV-0
[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k_Rdq96NV-0[/Youtube]
[Youtube]http://youtu.be/k_Rdq96NV-0[/Youtube]
wij richten ons dus sterk op speelgoed wat past bij het boerderij leven. De 'insiders' zijn prima bekend met de merken en mogelijkheden.
We willen juist een publiek aantrekken wat primair geen klik heeft met het buiten/boerderij leven.
Dit lukt behoorlijk, we trekken publiek wat die klik nog niet zo heeft; gezien de vragen en rare combinatie bestellingen die we soms krijgen.


Mensen die daadwerkelijk in onze (kleine) winkel komen zien het en beleven de sfeer dan echt, en dat helpt in de omzet!
Dus wat doe je dan; je maakt een video! (daar zijn sommige dolenthoursiast van

Doel: uitleggen wat voor boerderij speelgoed we zoal hebben en hoe het er 'InRealLife' uit ziet.
Doelgroep: tja, diegene die bestellen is 65% vrouw en 20% opa&oma. Youtube analytics van eerdere (matige) video's geeft: 56% man; 65% via Youtube zoeken.
Vraag: wat is jou mening hierbij; verbeterpunten en natuurlijk mag je ook zaken benoemen die je wel goed vindt.


https://www.youtube.com/watch?v=k_Rdq96NV-0
[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k_Rdq96NV-0[/Youtube]
[Youtube]http://youtu.be/k_Rdq96NV-0[/Youtube]
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
104Het geluid mag wel wat beter 
Verder is het leuk

Verder is het leuk

Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
105Weer een periode verder; m'n vrouw is lekker bezig met de winkel en ik heb weer vast werk waar ik happy mee ben 
( ICT -accountmanager- voor de afval&recycling branche, zowel commerciële inzamelaars&verwerkers als Van Gansewinkel en geprivatiseerde huis-aan-huis inzamelaars)
De shop; we scoren leuk met SEO. We staan vaak fijn tussen en soms boven grote concollega's.
Een van de doelen was om vooral focus te leggen op complete speelsets; dit lukt heel behoorlijk. De gemiddelde orderwaarde is lekker doorgestegen.
Wat kengetallen:
Pagina's/bezoek: 7,73
Gem. bezoekduur: 00:03:17
Bouncepercentage: 36,43%
% nieuwe bezoeken: 74,38%
conversie: 0,98%
gem. waarde: 74,86
(als ik verdwaalde Amerikanen eruit filter kom ik op 18% bounce uit.)
Het probleem is in onze ogen de lage conversie, de andere kengetallen zijn wel ok. (naar mijn idee..)
Op dit moment kan ik hier ook niet de vinger op leggen. Er zijn dagen dat werkelijk niemand ook maar iets in het winkelmandje legt terwijl er dan toch een kleine 100 bezoekers online zijn geweest.
Op andere dagen (vooral tijdens&na BoerZoektVrouw) zitten we op ruim 4% conversie, apart.
Maar de vraag is; hebben we eea niet genoeg uitnodigend gemaakt, zijn er factoren wat geen vertrouwen wekt?
de site is dus www timsspeelgoedboerderij nl
Ik ben erg benieuwd of jij zin heb ff te kijken of je iets ziet in onze site waarom de conversie nog niet je-van-het is.
Natuurlijk zijn alle opmerkingen welkom
tnx

( ICT -accountmanager- voor de afval&recycling branche, zowel commerciële inzamelaars&verwerkers als Van Gansewinkel en geprivatiseerde huis-aan-huis inzamelaars)
De shop; we scoren leuk met SEO. We staan vaak fijn tussen en soms boven grote concollega's.
Een van de doelen was om vooral focus te leggen op complete speelsets; dit lukt heel behoorlijk. De gemiddelde orderwaarde is lekker doorgestegen.
Wat kengetallen:
Pagina's/bezoek: 7,73
Gem. bezoekduur: 00:03:17
Bouncepercentage: 36,43%
% nieuwe bezoeken: 74,38%
conversie: 0,98%
gem. waarde: 74,86
(als ik verdwaalde Amerikanen eruit filter kom ik op 18% bounce uit.)
Het probleem is in onze ogen de lage conversie, de andere kengetallen zijn wel ok. (naar mijn idee..)
Op dit moment kan ik hier ook niet de vinger op leggen. Er zijn dagen dat werkelijk niemand ook maar iets in het winkelmandje legt terwijl er dan toch een kleine 100 bezoekers online zijn geweest.
Op andere dagen (vooral tijdens&na BoerZoektVrouw) zitten we op ruim 4% conversie, apart.
Maar de vraag is; hebben we eea niet genoeg uitnodigend gemaakt, zijn er factoren wat geen vertrouwen wekt?
de site is dus www timsspeelgoedboerderij nl
Ik ben erg benieuwd of jij zin heb ff te kijken of je iets ziet in onze site waarom de conversie nog niet je-van-het is.
Natuurlijk zijn alle opmerkingen welkom

tnx

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
106Op bijvoorbeeld http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/bo ... lgoed-hout vallen mij twee dingen op: de enorme "information overload" en het ontbreken van concrete producten (klik-bestel). Met heel veel informatie en heel veel keuzen (links) kun je het gebruikers ook lastig maken: waar moet ik in hemelsnaam beginnen?
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
107Point taken.
Nu moet ik dit nog zien te matchen met de filosofie content is king.
Het wil namelijk zo zijn dat deze pagina wel goed scoort met de bedoelde insteek. Wat voor effect zou het hebben als ik (te?) veel content zou verwijderen?
Uiteraard is het mogelijk een methodiek uit te denken hoe we het verschil aangeven tussen een info-pagina en produkt pagina. Met daarbij de info-pagina nog duidelijker indelen en beknopt houden.
Weer wat om eerst eens over na te denken
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Nu moet ik dit nog zien te matchen met de filosofie content is king.
Het wil namelijk zo zijn dat deze pagina wel goed scoort met de bedoelde insteek. Wat voor effect zou het hebben als ik (te?) veel content zou verwijderen?
Uiteraard is het mogelijk een methodiek uit te denken hoe we het verschil aangeven tussen een info-pagina en produkt pagina. Met daarbij de info-pagina nog duidelijker indelen en beknopt houden.
Weer wat om eerst eens over na te denken

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
108Doe een a/b test zou ik zeggen. Haal het weg en ben je dus minder goed bereikbaar? Snel terugplaatsen 

Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten
109a/b testen doe je toch om het gedrag van je bezoek te registeren; niet om je ranking te grabbel te gooien?PeterPastoor schreef:Doe een a/b test zou ik zeggen. Haal het weg en ben je dus minder goed bereikbaar? Snel terugplaatsen

UPDATE:
ondertussen wel een artikel gevonden wat in dit verlengde kan: http://www.frankwatching.com/archive/20 ... -verprutst