Mijn vraag: wat is een goed programma om te gebruiken om je mails te lezen/versturen van een webshop?
Iets weermee je het makkelijk je eigen email overal kan checken, en ook nog eens handig in gebruik is.
Hotmail lijkt mij niet echt verstandig, ivm spam, of heb ik het mis?
Alvast bedankt
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
2Bedoel je welk programma of welk type e-mail adres? Hotmail is namelijk geen programma.
Ik denk dat veel mensen gewoon het e-mail adres @hunwebsite.nl gebruiken en deze vervolgens instellen in Outlook, Outlook Express of voor Mac gebruikers Mail.
Ik denk dat veel mensen gewoon het e-mail adres @hunwebsite.nl gebruiken en deze vervolgens instellen in Outlook, Outlook Express of voor Mac gebruikers Mail.
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
4Hosted Exchange is wellicht ook een optie om naar te kijken.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
5Pak als je een startende ondernemer bent je eigen beschikbare tools
- Outlook
- Mobiel
- Webmail (heeft elke zichzelf respecterende hoster aanstaan op je hostingpakket)
Wat wel handig kan zijn is dat je je emailbox als "imap" instelt op je devices, dan weet je overal exact wat er is binnengekomen en wat je hebt teruggemaild. (In tegenstelling gebruik POP3)
Indien je wat groter bent kun je uiteindelijk met een ticketcenter gaan werken (software) welke je mailbox uitleest door wijze van "piping"
- Outlook
- Mobiel
- Webmail (heeft elke zichzelf respecterende hoster aanstaan op je hostingpakket)
Wat wel handig kan zijn is dat je je emailbox als "imap" instelt op je devices, dan weet je overal exact wat er is binnengekomen en wat je hebt teruggemaild. (In tegenstelling gebruik POP3)
Indien je wat groter bent kun je uiteindelijk met een ticketcenter gaan werken (software) welke je mailbox uitleest door wijze van "piping"
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
7Wij gebruiken inderdaad ook Microsoft Exchange in combinatie met Office Outlook Web Access. Dat is min of meer webmail in de jas van groupware, zodat je "the best of both worlds" hebt.
Verder staat er een forward + back-up naar Gmail op kritieke e-mailaccounts. De meeste e-mails van klanten beantwoorden we binnen een halfuur en dat wordt gewaardeerd.
Maakt volgens mij trouwens niet eens zo veel uit hoe je het technisch precies regelt, als je maar snel en fatsoenlijk reageert. Laatst belandde ik in een webwinkel die "beloofde" om binnen 4 werkdagen te antwoorden. Dan neem ik niet eens de moeite om te mailen, want ik ga niet meer dan een halve week op antwoord zitten wachten. Weg klant...
Verder staat er een forward + back-up naar Gmail op kritieke e-mailaccounts. De meeste e-mails van klanten beantwoorden we binnen een halfuur en dat wordt gewaardeerd.
Maakt volgens mij trouwens niet eens zo veel uit hoe je het technisch precies regelt, als je maar snel en fatsoenlijk reageert. Laatst belandde ik in een webwinkel die "beloofde" om binnen 4 werkdagen te antwoorden. Dan neem ik niet eens de moeite om te mailen, want ik ga niet meer dan een halve week op antwoord zitten wachten. Weg klant...
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
8Zelfs wanneer er wordt aangegeven dat er binnen 1 á 2 werkdagen wordt beantwoord ga ik niet eens mailen. Afhankelijk van de situatie wellicht, maar als je een product online wilt kopen ga je natuurlijk geen dag wachten op een antwoord.
Als er dan wél gewoon een telefoon nummer wordt vermeld ben ik die gewoon. Wordt er niet opgenomen, tja, dan ben ik er inderdaad ook weg.
Hier gebruik ik thuis microsoft outlook. Wanneer ik onderweg of weg ben, de mail op de iPhone/iPad. En eventueel kan er nog via internet worden ingelogd.
Als er dan wél gewoon een telefoon nummer wordt vermeld ben ik die gewoon. Wordt er niet opgenomen, tja, dan ben ik er inderdaad ook weg.
Hier gebruik ik thuis microsoft outlook. Wanneer ik onderweg of weg ben, de mail op de iPhone/iPad. En eventueel kan er nog via internet worden ingelogd.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
9Dank allen voor de antwoorden.
Ik zal het anders formuleren: vroeger gebruikte ik voor alles hotmail. Makkelijk om je over te kunnen inloggen, gratis, en makkelijk in gebruik.
Nu waarmee kun je hetzelde doen, maar niet met een hotmail adres, maar dan met een eigen e-mailadres, dus info@mijndomein.com.
Danku
Ik zal het anders formuleren: vroeger gebruikte ik voor alles hotmail. Makkelijk om je over te kunnen inloggen, gratis, en makkelijk in gebruik.
Nu waarmee kun je hetzelde doen, maar niet met een hotmail adres, maar dan met een eigen e-mailadres, dus info@mijndomein.com.
Danku
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
10Je zou gewoon een @jouwbedrijf.nl e-mail kunnen hebben en die doorsturen naar je hotmail adress. Hoe het dan met beantwoorden gaat weet ik niet maar hier zou ook wel een oplossing voor zijn.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
11Dat kan bij veel providers met webmail. Je e-mailt dan met een browser in plaats van een e-mailprogramma.aqua schreef:Ik zal het anders formuleren: vroeger gebruikte ik voor alles hotmail. Makkelijk om je over te kunnen inloggen, gratis, en makkelijk in gebruik.
Nu waarmee kun je hetzelde doen, maar niet met een hotmail adres, maar dan met een eigen e-mailadres, dus info@mijndomein.com.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
12Je kan ook een Google Apps account nemen en daar je domein(en) aan koppelen. Ik geloof dat het tot 7,5GB opslag gratis is. Wil je upgraden naar 50GB dan betaal je 3,33 per maand per gebruiker.
Je gebruikt dan de Gmail interface om te mailen en kan dus ook overal bij je e-mail. Ook via IMAP.
Je gebruikt dan de Gmail interface om te mailen en kan dus ook overal bij je e-mail. Ook via IMAP.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
13Dit is al vaker gezegd en inderdaad de oplossing. Hotmail is ook webmail dus niets nieuws voor je als gebruiker.Dat kan bij veel providers met webmail. Je e-mailt dan met een browser in plaats van een e-mailprogramma.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
14Ik zou persoonlijk geen hotmail of gmail adres gebruiken. Ik schrik daar zelf altijd van en komt niet echt betrouwbaar over. Zoals gezegd wordt bieden de meeste hosters gewoon netjes webmail aan. Hiermee heb je het probleem dus feitelijk opgelost. Het komt gewoon betrouwbaarder over als het e-mailtje ook van de domeinnaam afkomt.
Webwinkel software - eenvoudig en GRATIS
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
15Zoals hierboven al is gezegd, je kunt je info@mijndomeinnaam.nl dus gewoon inlezen in een gmail interface.Software webwinkel schreef:Ik zou persoonlijk geen hotmail of gmail adres gebruiken. Ik schrik daar zelf altijd van en komt niet echt betrouwbaar over. Zoals gezegd wordt bieden de meeste hosters gewoon netjes webmail aan. Hiermee heb je het probleem dus feitelijk opgelost. Het komt gewoon betrouwbaarder over als het e-mailtje ook van de domeinnaam afkomt.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
16Maar waarom zou je gmail met reclame willen zien als je ook je eigen webmail zonder reclame kan hebben.Zoals hierboven al is gezegd, je kunt je info@mijndomeinnaam.nl dus gewoon inlezen in een gmail interface.
Waarbij in- en uitgaande mail dus op je eigen (hosting) server staat, met je eigen backup!
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
17Wij gebruiken ook Gmail; inclusief filters en labels:
* Bestelling: Deze status ontvangen alle bestellingsmailtjes die vanuit Webshop worden verstuurd.
* Afgeleverd: Dit label wijzen we toe aan bestellingen die na fulfillment zijn verzonden via TNT.
* Belasting: Alle facturen krijgen dit label zodat we bij belastingopgave alle facturen gemakkelijk kunnen verzamelen.
* Besteld: Nadat een bestelling is binnengekomen, bestellen we de producten bij de leverancier.
* iDeal: Alle controlemailtjes verzonden door iDeal met daarin de betalingsinformatie.
* Klantenservice: Alle mailtjes die naar onze klantenservice worden gestuurd.
* Niet Betaald: Alle bestellingen die via overschrijving worden betaald, ontvangen deze status totdat de betaling is ontvangen.
* Sociaal: Alle berichten vanaf onze Hyves, Twitter of YouTube-account.
* Inkoop: Alle mailtjes van de leveranciers en ons magazijn.
* Partner: Mails afkomstig van onze zakelijke contacten, zoals websites en onderzoeksbureaus.
Daarnaast ook Calendar; Docs; Alerts; Webmaster tools; Analytics; Shopping; Reader; G+ ; Adwords en natuurlijk search.. best veel eigenlijk en ik zal nog wel wat vergeten zijn.
* Bestelling: Deze status ontvangen alle bestellingsmailtjes die vanuit Webshop worden verstuurd.
* Afgeleverd: Dit label wijzen we toe aan bestellingen die na fulfillment zijn verzonden via TNT.
* Belasting: Alle facturen krijgen dit label zodat we bij belastingopgave alle facturen gemakkelijk kunnen verzamelen.
* Besteld: Nadat een bestelling is binnengekomen, bestellen we de producten bij de leverancier.
* iDeal: Alle controlemailtjes verzonden door iDeal met daarin de betalingsinformatie.
* Klantenservice: Alle mailtjes die naar onze klantenservice worden gestuurd.
* Niet Betaald: Alle bestellingen die via overschrijving worden betaald, ontvangen deze status totdat de betaling is ontvangen.
* Sociaal: Alle berichten vanaf onze Hyves, Twitter of YouTube-account.
* Inkoop: Alle mailtjes van de leveranciers en ons magazijn.
* Partner: Mails afkomstig van onze zakelijke contacten, zoals websites en onderzoeksbureaus.
Daarnaast ook Calendar; Docs; Alerts; Webmaster tools; Analytics; Shopping; Reader; G+ ; Adwords en natuurlijk search.. best veel eigenlijk en ik zal nog wel wat vergeten zijn.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
18Bedankt voor de tip! Ik ben van het weekend overgestapt op Google Apps. Voorheen gebruikte we Microsoft Exchange. Ik heb nu dezelfde functionaliteiten en meer voor een lagere prijs. Exchange is vrij prijzig met een aantal accounts. Ik lees de mail nu nog steeds in Outlook en heb alles netjes gesynchroniseerd met de iPad en iPhone.Doubled_1980 schreef:Je kan ook een Google Apps account nemen en daar je domein(en) aan koppelen. Ik geloof dat het tot 7,5GB opslag gratis is. Wil je upgraden naar 50GB dan betaal je 3,33 per maand per gebruiker.
Je gebruikt dan de Gmail interface om te mailen en kan dus ook overal bij je e-mail. Ook via IMAP.
Als je een betaald Google Apps account hebt is er overigens geen reclame en kan je, vrij nutteloos eigenlijk , het Google logo vervangen door je eigen logo. Mail open je bijvoorbeeld op mail.domeinnaam.nl als je dat zo instelt. Ik ben er wel blij mee in ieder geval.
Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?
19Dank jullie voor de antwoorden, ik ben weer wat wijzer geworden.