starter

1
Hallo,

Ik wil graag een webwinkel met cosmetica-middelen. Maar ik heb nog best wel veel vraagtekens wat betreft kvk, betalen via ideal en btw.
Hoeveel ben je op jaarbasis kwijt voor het betalen via ideal? en hoe zit het met de btw? En waar moet ik nog meer op letten?

mvg,
Orhan

Re: starter

4
Bij de KvK willen ze je graag helpen hoor.
Ze leggen je alles uit.

Daar zijn ze ook voor :D

Succes!

Gr.

Marijke
http://www.blitzekidz.nl
Kinderkleding en babykleding is gewoon leuk!

Ik kom hier op het forum om kennis te delen en te vergaren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Klopt, ik heb KvK vanmorgen ook al benaderd, maar voor een spreekuur vragen ze al snel 50 euro.
Een beetje teveel van het goede :)

6
Kun je gewoon vrijblijvend binnenlopen en een gesprek beginnen hoor, voor zover ik weet is dit zelfs mogelijk zonder afspraak als het niet te druk is.

7
Beste Orhan,

Ik heb sinds kort een cosmetica bedrijf opgezet. Ik ben distributeur van cosmetica merken. kijk maar op mijn website. cosby.nl. Als je vragen heb kan je mij mailen. Ik kan je wel verder helpen.

8
Als je niks verkoopt dan zal iDeal je ook niks kosten, tenzij je een abbonement neemt waar een maandbedrag aan vast zit. Anders rond de 50 cent per transactie.

Btw moet je gewoon afdragen. Als je een product voor 119 euro verkoopt incl btw, moet je 19 euro afdragen aan btw. Hier staat tegenover dat je weer btw mag terugvragen die je hebt betaald voor de inkoop van het goed.