Mijn statestieken

1
Zat wat te prutsen in de statistieken van mijn website volgens mijn web hoster en kwam dit tegen:

Vanuit internetzoeksystemen
8 verschillende verwijzende zoeksystemen
Pagina’s Procent Hits Procent

Google 1083 94.1 % 1379 94.8 %
Microsoft Windows Live 31 2.6 % 31 2.1 %
Google (Images) 10 0.8 % 15 1 %
Unknown search engines 9 0.7 % 10 0.6 %
Ask 8 0.6 % 8 0.5 %
Microsoft Bing 7 0.6 % 9 0.6 %
MyWebSearch 1 0 % 1 0 %
Yahoo! 1 0 % 1 0 %

Wat op valt is dat google goed vertegenwoordigd is. Alleen waarom de rest niet ?

Re: Mijn statestieken

2
Ik denk dat Microsoft zijn hoofd daar ook over breekt.

Maar zoek eens uit hoeveel marktaandeel de zoekmachines elk hebben. Dan heb je het antwoord op je vraag ;)

Re: Mijn statestieken

3
Ik denk dat Microsoft zijn hoofd daar ook over breekt
Ik denk dat Microsoft dat ondertussen wel weet, maar nog geen goed tegenantwoord heeft.

Re: Mijn statestieken

4
Ja oke maar ik kan hier zelf dus niet zo veel aan doen.

Zou natuurlijk leuk zijn dat alle zoekmachines het zelfde aandeel hadden als google.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mijn statestieken

5
Als je ze echt dicht bij elkaar wilt hebben met hetzelfde aandeel dan moet je in 98% van je pagina's opnemen de metatag:
<meta name="googlebot" content="noindex">
:wink: :D
Dan komen ze allemaal rond zo'n 10 tot 15%

Re: Mijn statestieken

7
me9 schreef:Kun jij dat toelichten
Niet doen hoor! Dan zorg je ervoor dat Google de pagina niet mag lezen. Was als grap bedoelt.

Re: Mijn statestieken

8
Je moet het inderdaad niet echt uitvoeren.
Kan het wel uitleggen.
Als je die code gebruikt mag Google jouw paginas niet meer indexeren. Je zal dus heel veel bezoekers van Google kwijtraken. Procentueel komen dan wel alle zoekmachines heel dicht bij elkaar. Dan hebben ze dus hetzelfde aandeel als Google, wat je vroeg. (Alleen wel met veel minder bezoekers en dat is wat je niet wil.)
Je kan dus verder niets aan die andere zoekmachines doen en je zal dus gewoon via google veel meer bezoekers krijgen dan via andere zoekmachines. Wees gerust, dat heeft iedereen.