Hallo allemaal,
Sinds een maand geleden heb ik bij een familielid een gel potje gebruikt.
Tot mijn verbazing was de geur zo lekker en de gel zo stevig dat ik er gelijk aan dacht om hiermee een handel te beginnen.
Op het gel potje stond de groothandelsnaam en ik ben per direct via google wezen zoeken tot ik bij de desbetreffende persoon uitkwam.
Na een zakelijk telefoongesprek en te horen hebben gekregen dat hij nog meer verschillende smaken heeft heb ik een afspraak gemaakt en heb ik uiteindelijk de gel potjes ingekocht.
Nu is mijn vraag:
Welke mogelijkheden heb ik als handelaar (is het mogelijk om iets met de naam te doen)
Het is natuurlijk zo dat ik er geld op wil verdienen, maar als ik ze zelf inkoop en ze door zal verkopen aan kapperszaken en vanaf het moment dat zij weten dat het niet mijn product is maar het product wel goed aanslaat dan zullen ze mij natuurlijk niet meer gaan gebruiken als tussenpersoon maar gelijk rechtstreeks contact op gaan zoeken met de groothandel zelf.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Bedankt.
Re: Gel potjes
2Er loopt een ander topic over het 'overgieten' van een fles andrelon shampoo in je eigen 'merk' fles.
Je kan de gel dus in je eigen potje stoppen en er zelf een merk op plakken. Er zitten wel risico's e.d. aan verbonden.
Lees even dat topic voor details. (als je het kan vinden tussen de spam)
Je kan de gel dus in je eigen potje stoppen en er zelf een merk op plakken. Er zitten wel risico's e.d. aan verbonden.
Lees even dat topic voor details. (als je het kan vinden tussen de spam)
4Een logische stap zou voor mij zijn om de groothandel om toestemming te vragen. Als hij er zelf achter moet komen kan zo de stekker eruit en dan sta je met lege handen.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5@ricardoV: ik heb het helaas niet kunnen vinden.
@rudy: ja dat klopt. ik heb het hem zelf gevraagd of hij lege potjes had zonder zijn naam erop.
waarop hij reageerde ga je het doorverkopen? ik antwoorde: ja, waarop hij reageerde ja ik heb ze alleen zo met naam erop. moet ik dan niet iets schriftelijks met hem overeenkomen want hij kan wel ja zeggen maar dan heb ik uiteindelijk geen bewijs als ik straks op het matje word geroepen.
het zijn gel potjes in de smaak van bubblegum en meloen. ik ben al bij diverse kapperszaken geweest en ze hebben grote interesse vandaar dat ik hier echt een oplossing voor moet vinden.
thanks.
@rudy: ja dat klopt. ik heb het hem zelf gevraagd of hij lege potjes had zonder zijn naam erop.
waarop hij reageerde ga je het doorverkopen? ik antwoorde: ja, waarop hij reageerde ja ik heb ze alleen zo met naam erop. moet ik dan niet iets schriftelijks met hem overeenkomen want hij kan wel ja zeggen maar dan heb ik uiteindelijk geen bewijs als ik straks op het matje word geroepen.
het zijn gel potjes in de smaak van bubblegum en meloen. ik ben al bij diverse kapperszaken geweest en ze hebben grote interesse vandaar dat ik hier echt een oplossing voor moet vinden.
thanks.
6Ik zou het niet zo ingewikkeld maken. Je kunt bij een groothandelaar meestal best leuke staffelkortingen bedingen als je veel afneemt, en dan kan jij als tussenpersoon je klanten een korting geven die ze zelf niet bij de groothandel kunnen krijgen.
7@tanya; stel dat mijn klanten kapperszaken zijn, dan zal je toch wel als wijze ondernemer zelf contact op nemen met de groothandelaar om te kijken wat er mogelijk is qua prijs.
Het gaat erom dat ik mijn klanten kan kwijtraken als ik zijn product met zijn naam erop verkoop,
Tevens doe ik gratis promotie voor hem.
Ik heb zelf geen kapperszaak, ik doe de inkopen op de naam van een ander familielid.
Mijn doel is alleen om het hier bij de kapperszaken in de schappen te krijgen vanwege een grote netwerkbereik dat ik hier in Rotterdam heb.
ik had zojuist een aankoop gedaan van 60 stuks kwam ik uit op 2,16 per stuk.
Nu wou ik 600 inkopen waarop hij vertelde dat ik een prijs van 1400 moest betalen en er 60 potjes gratis bij zou krijgen, kwam haast op hetzelfde neer als dat ik 60 stuks afneem.
Het had iets te maken met de btw, kan dit kloppen..
Het gaat erom dat ik mijn klanten kan kwijtraken als ik zijn product met zijn naam erop verkoop,
Tevens doe ik gratis promotie voor hem.
Ik heb zelf geen kapperszaak, ik doe de inkopen op de naam van een ander familielid.
Mijn doel is alleen om het hier bij de kapperszaken in de schappen te krijgen vanwege een grote netwerkbereik dat ik hier in Rotterdam heb.
ik had zojuist een aankoop gedaan van 60 stuks kwam ik uit op 2,16 per stuk.
Nu wou ik 600 inkopen waarop hij vertelde dat ik een prijs van 1400 moest betalen en er 60 potjes gratis bij zou krijgen, kwam haast op hetzelfde neer als dat ik 60 stuks afneem.
Het had iets te maken met de btw, kan dit kloppen..
8Nee, de btw dat is in procenten altijd hetzelfde of het er nu 60 of 660 zijn.Het had iets te maken met de btw, kan dit kloppen..
9@paulg; waarschijnlijk zal het dan komen omdat we de afname van 600 gelpotjes wel per factuur doen, dit was niet gebeurd bij de 60 potjes.
10Voor 60 potjes krijg je toch ook gewoon een factuur? Daar heeft het niets mee te maken dus.morolidl schreef:@paulg; waarschijnlijk zal het dan komen omdat we de afname van 600 gelpotjes wel per factuur doen, dit was niet gebeurd bij de 60 potjes.
Maar gefeliciteerd, je hebt het principe van een groothandel ontdekt.
Je koopt er groot in.
De winst voor jouw klanten (= de kappers aan wie je dit wilt gaan verkopen) zit hem er dus in, dat zij geen 1400 potjes hoeven te kopen, maar er gewoon 15 kunnen aanschaffen bij jou.
Overigens vraag ik me wel af waarom dit op het webwinkelforum wordt besproken?

11@tanya; je zou eens de allereerste post moeten lezen, voordat je met sarcastische opmerkingen komt.
12De rest van mijn post negeer je volledig?morolidl schreef:@tanya; je zou eens de allereerste post moeten lezen, voordat je met sarcastische opmerkingen komt.
13Mensen,
1 tip, gebruik geen openbaar Forum. Ik ben kapper ondernemer en heb dit nu uitgebreid gelezen.
Uiteraard weten we hoe dit werkt. Ik kan jullie vertellen dat de kapperswereld erg klein is.
Nu je enig plan en cijfer openbaar hebt gemaakt op dit forum, en je product en of ideeen slaan aan, is het een kwestie van tijd voordat andere kappers het ook ontdekken.
Des ondank wens ik je veel succes met je plannen!
1 tip, gebruik geen openbaar Forum. Ik ben kapper ondernemer en heb dit nu uitgebreid gelezen.
Uiteraard weten we hoe dit werkt. Ik kan jullie vertellen dat de kapperswereld erg klein is.
Nu je enig plan en cijfer openbaar hebt gemaakt op dit forum, en je product en of ideeen slaan aan, is het een kwestie van tijd voordat andere kappers het ook ontdekken.
Des ondank wens ik je veel succes met je plannen!