Paar juridische tips

1
1 u moet vertellen wie u bent, naam, tel e-mail enz.
2 Admin KVK nr. op de website
3 prijs vermelding Moet. inc BTW (alleen groothandel mag excl BTW )
4 type fout kan leiden tot uw risico (als de prijs realistisch is)
5 manier van de aankoop, levering, zie algemene voorwaarden
6 verplicht een bevestiging e-mail ( anders mag de klant gratis annuleren)
7 algemene voorwaarden = voor de onbeleefde klanten.
8 algemene voorwaarden - mag niet in flash moet in HTML
9 moet een achteraf betaal methode hebben, 1 daar van is simpel dat de klant het
product kan afhalen. dit is dan de keuzen van de klant.
10 thuiswinkel logo geeft zekerheid, moet je dus aan alle eisen voldoen.
11 klant heeft recht van retour, binnen 7 werkdagen. dus retour adres...
Moet ook op papier bij levering. en op de website staan.
De webwinkel mag niet eisen dat het in de originele verpakking blijft zitten.
De klant heeft het recht om te kijken of het product aan de wensen voldoet.
klant mag kleding aantrekken om te kijken of het goed staat, maar niet mee naar een feestje.
12 Maatwerk mogen niet retour. op maat gemaakte deur bijvoorbeeld of worden aangepast.
13 bederfelijke producten mogen niet retour,, eten, cosmetica, enz...
14 tijdelijke producten: kranten, tijdschriften en loten mogen niet retour.
15 muziek films en software, alleen als de zegel er nog op zit. Downloads, muziek, ringtone.
16 duidelijk persoonlijke zaken, piersing

17 retour kosten is voor de klant.
18 de klant moet op uw website kunnen vinden hoe hij of zij klachten kunnen doorgeven.
19 aanvullende garantie is onzin, omdat het al fabrieksgarantie heeft. is oplichterij.
20 onveilige producten is de webwinkel altijd verantwoordelijk.
21 vervoersschade, post.nl kapot of kwijt raakt is dit het probleem van de webwinkel
Dus aangetekend verzenden. behalve als het product goedkoper is als de aangetekende verzending.
22 persoonsgegevens mogen alleen voor aankoop gebruikt worden, niet voor nieuwsbrieven bijvoorbeeld.
23 nieuwsbrief moet uitgevinkt zijn, de klant moet zelf actief aanvinken.
Er moet ook een logout aanwezig zijn van de nieuwsbrieven.

24 SSL Secure Socket Layer certificaat nodig voor webwinkel.

Zijn Maar wat tips...
Groetjes

Bonafe.nl

Re: Paar juridische tips

2
Algemene voorwaarden moeten ook de contactgegevens bevatten van het bedrijf.
Afhalen is niet voldoende als je afhaallocatie op de waddeneilanden zit bij wijze van..
Je mag wel eisen dat iets in de originele verpakking retour wordt gezonden, lijkt me niet meer dan een redelijke eis. 'Alle toebehoren'
Persoonsgegevens mag je voor alles gebruiken als je wilt. Het is aan jou om dit te vermelden op je website. Als je vermeld dat je persoonsgegevens doorverkoopt aan derden dan mag dit.

Wat betreft de verplichting tot bevestiging van e-mail wat je noemt. Dan zou de klant gratis mogen annuleren? Volgens mij mag je sowieso geen kosten in rekening brengen voor het annuleren van een bestelling?

In je algemene voorwaarden meld men dat onjuiste content kan bestaan op de website (is vrijwel niet te voorkomen). Een typefout betekent niet dat je meteen een risico loopt.

Re: Paar juridische tips

3
dit moeten we eigelijk aan juristen overlaten, maar goed:
telefoon nummer is niet verplicht
voorwaarden moeten op te slaan en afdrukbaar zijn, hoe je dat regelt maakt niet uit
fabrieks garantie is onzin, product moet heel zijn en aan redelijke verwachtingen voldoen

en over de opmerkingen van Ricardo:
je mag inderdaad geen originele verpakking eisen, behalve als het "onderdeel" is van het product
je mag persoons gegevens NIET overal voor gebruiken, voor een nieuwsbrief is echt expliciet toestemming nodig

Re: Paar juridische tips

4
en dan om malibu maar weer (deels) tegen te spreken...

Juridisch heb je gelijk... een telefoonnummer is niet verplicht... wel is verplicht een vorm van directe communicatie naast de elektronische... of dit een telefoon is of rooksignalen dat mag je zelf weten...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.