klarna

1
Iemand al bekend en ervaren met klarna?

Ik zou dit graag eens willen horen van iemand, zit eraan te denken om deze betaal optie in mijn webwinkel toe te passen.....

Re: klarna

3
Heb het nu een jaar gehad. Het werd wel eens gekozen maar ik bied ook aan bedrijven de optie op rekening aan en dat gaf problemen.

Bedrijven kozen dan Klarna en dan kwamen ze niet door de check heen.

Ook vind ik dat ze hele hoge aanmaningskosten e.d. berekenen waardoor de relatie met mijn klanten direct verpest is. Denk hierbij echt aan het dubbele van het factuurbedrag.

Conclusie, als je al niet zelf de optie aanbied om op rekening te kunnen kopen en voornamelijk aan particulieren levert dan kan Klarna best werken. Mocht je veel B2B doen dan zou ik het zeker niet doen.

Ik heb Klarna 2 weken geleden uitgeschakeld maar was te laat om op te zeggen ;) (€ 299,- voor een jaar).

Re: klarna

4
oke, ik las ookal niet zoveel positiefs over klarna eerlijk gezegd...
ik zal me er nog eens wat meer in verdiepen, er zijn nog meerdere opties dus..
bedankt voor je ervaringen ermee!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: klarna

5
Ikzelf nog geen andere uitstapjes gedaan dan enkel Klarna.
Bevalt ons meer dan uitstekend.

Een hele hoop klanten kiezen voor Klarna als betaalmethode. Alleen helemaal in het begin problemen gehad met de implementatie. Dit voornamelijk door onze oudere webshop die extreem aan de bron is verbouwd.

Maar ook dat was snel geregeld samen met de programmeurs en testers van Klarna.

Nee, ik ben er heel tevreden over eigenlijk.
En onze klanten tot nu toe ook. Nog niets raars over gehoord.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: klarna

6
@frafra

Je zegt dat die klanten niet door de check heen komen. Hoe werkt zo'n check dan eigenlijk? Ik ken alleen het BKR. Maar ik heb ooit van Klarna vernomen dat ze niet bij het BKR checken maar 'hun eigen ckeck' hanteren. Ben wel benieuwd hoe ze dat doen dan.

Re: klarna

8
Leonard H schreef:Je zegt dat die klanten niet door de check heen komen. Hoe werkt zo'n check dan eigenlijk? Ik ken alleen het BKR. Maar ik heb ooit van Klarna vernomen dat ze niet bij het BKR checken maar 'hun eigen ckeck' hanteren. Ben wel benieuwd hoe ze dat doen dan.
De "usual suspects" kun je op verschillende manieren herkennen. Eerder deze week hadden we bijvoorbeeld een "klant" met het mobiele nummer 06-12345678. Pro forma en om iemand het voordeel van de twijfel te gunnen factureren we dan nog, maar je weet eigenlijk al dat dit een poging tot oplichting is.

Dat soort orders moet je eigenlijk al vooraf afvangen, voordat je ze doorstuurt naar Klarna of een andere partij voor achteraf betalen. Anders betaal je alleen maar voor de controle van een order die toch zeker wordt geweigerd en dat is weggegooid geld.

Uit de waslijst van data die Klarna vraagt, kun je aardig afleiden hoe de kredietwaardigheidscontrole werkt. Als bijvoorbeeld op postcode + huisnummer nog onbetaalde rekeningen open staan, wordt de order geweigerd. Vergelijkbare controles kun je zetten op ruimere postcodegebieden, e-mailadressen, namen, geboortedatums, enzovoort in allerlei combinaties.

Re: klarna

9
@ Leonard H

Het zal ongetwijfeld gaan zoals Ward aangeeft.

Klarna is puur een dienst voor particulieren. Als een bedrijf Klarna in het betaalproces kiest in het betaalproces dan komt de naam van de contactpersoon niet overeen met het afleveradres, dat is immers een zakelijk adres en niet het eigen adres van de contactpersoon. Gevolg is dat deze niet door de check komt. Soms werd ik dan gebeld door de klant en kon ik ze wijzen op de juiste betaaloptie maar er zullen ongetwijfeld ook mensen gewoon de browser gesloten hebben en weg klant.

Re: klarna

10
Nou, vorige week hadden wij een klant. (gelukkig wel vaker, maar deze even ter voorbeeld)

Deze werkte voor een scholengemeenschap.
Wij voerden voor haar de hele order in, dus vandaar dat we weten dat het werkt.

Deze vrouw gaf haar naam op, en het adres van de scholengemeenschap. Dit in het Klarna invoerscherm.
Check, en ok hoor.

Dus naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum. En gewoon goed.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: klarna

12
Zijn Klarna klanten niet makkelijker met retourneren? Daar ben ik eigenlijk een beetje bang voor.

Ik verkoop soms producten, die in de fabriek worden geassembleerd voor de klant, deze beschouw ik als maatwerk, die kunnen niet geretourneerd worden.

Er zijn ook producten, zeer gecompliceerd, die op voorraad zijn bij de fabriek. Die mogen klanten in principe terugsturen volgens de wet. Ik zou er doodziek van zijn, want ik kan ze niet terugsturen, en zie ze maar weer eens te verkopen. Het gebeurt zelden, maar ik vrees dat Klarna klanten ook wat makkelijker zijn dan mensen die (lang) voor hun aankoop gespaard hebben.

Dat, en de hoge kosten, houdt me tegen. Liever zag ik dat klanten een lening afsluiten bij Klarna (of elke andere kredietverstrekker), buiten mij om, en met het leningbedrag vervolgens bij mij iets kopen. Bestaat die optie niet?

Re: klarna

14
Bij ons zijn op dit moment de retouren via Klarna..... 0%.

Helemaal niets.

Wel maak ik helaas verschrikkelijk vaak mee dat klanten gewoon op onze rekening de factuur overmaken.
En dat terwijl op de factuur van Klarna nergens onze gegevens staan.
Ze gaan doodleuk op de website zoeken naar onze bankgegevens en betalen.

Is uiteraard leuk en een blijk van vertrouwen.
Maar wij hebben hierdoor een hele berg extra werk, want we moeten uitzoeken waar die ene betaling vandaan kwam. Blijkt dat die eigenlijk via Klarna loopt. Dus dan inloggen in Klarna en aangeven dat de factuur reeds betaald is. (dit is niet mogelijk in hun systeem, maar moet dan kiezen voor RETOUR. Wat heel onlogisch is)

Ook maken wij vaak mee dat de klanten de facturen die we via de email versturen gewoon weggooien. En pas na een herinnering van Klarna met ons contact opnemen of we zo vriendelijk willen zijn om de factuur nogmaals te versturen.
Het zou mooi zijn dat in de herinneringen van Klarna (via mail of sms) een mogelijkheid is dat klanten zelf hun Klarna factuur kunnen opvragen / laten emailen.

Maar voor de rest... heel tevreden over deze dienst.
Is dan wel niet goedkoop, maar het bied de verplichte achteraf betaalmethode. En het wordt verbazend veel gebruikt door onze klanten.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: klarna

15
Is dan wel niet goedkoop, maar het bied de verplichte achteraf betaalmethode.
Dat doet het dus niet... aangezien er eerst een kredietcheck komt en mensen geweigerd kunnen worden.

Wel schept het extra vertrouwen bij een klant dat er op rekening gekocht kan worden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: klarna

16
Dennis1 schreef:Bij ons zijn op dit moment de retouren via Klarna..... 0%.

Helemaal niets.

Wel maak ik helaas verschrikkelijk vaak mee dat klanten gewoon op onze rekening de factuur overmaken.
En dat terwijl op de factuur van Klarna nergens onze gegevens staan.
Ze gaan doodleuk op de website zoeken naar onze bankgegevens en betalen.

Is uiteraard leuk en een blijk van vertrouwen.
Maar wij hebben hierdoor een hele berg extra werk, want we moeten uitzoeken waar die ene betaling vandaan kwam. Blijkt dat die eigenlijk via Klarna loopt. Dus dan inloggen in Klarna en aangeven dat de factuur reeds betaald is. (dit is niet mogelijk in hun systeem, maar moet dan kiezen voor RETOUR. Wat heel onlogisch is)

Ook maken wij vaak mee dat de klanten de facturen die we via de email versturen gewoon weggooien. En pas na een herinnering van Klarna met ons contact opnemen of we zo vriendelijk willen zijn om de factuur nogmaals te versturen.
Het zou mooi zijn dat in de herinneringen van Klarna (via mail of sms) een mogelijkheid is dat klanten zelf hun Klarna factuur kunnen opvragen / laten emailen.

Maar voor de rest... heel tevreden over deze dienst.
Is dan wel niet goedkoop, maar het bied de verplichte achteraf betaalmethode. En het wordt verbazend veel gebruikt door onze klanten.
OK, en waarom dan Klarna, en niet een van de 7 (?) andere aanbieders?

Re: klarna

18
Klama heeft contact met ons opgenomen en ook hebben we wat informatie toegestuurd gekregen. Echter de stalkende methode van benaderen en om de dag bellen was voor mij een afknapper om met dit bedrijf in zee te gaan.
Daarnaast hebben we met Omnikassa een goedkopere manier van achteraf betalen ;)

Dus geen praktijk ervaring met Klama, kan dus niets over de dienst zelf zeggen, maar onze ervaring voorraf was niet positief.

Re: klarna

19
Een van mijn webshopproviders biedt nu ook een goede integratie met Klarna aan. Ik wilde met ze in zee gaan, maar de kleine lettertjes hielden me tegen. (Ik ben zo iemand die ze wél doorleest) Het is ongelooflijk hoe klantonvriendelijk die voorwaarden zijn. Zo zetten ze bijvoorbeeld alle betalingen stil als je een geschil met ze hebt. En dat mag je uitvechten voor een Zweedse rechtbank.

Het is typisch een bedrijf dat je helemaal in de tang heeft als je met ze in zee bent gegaan.

Re: klarna

20
Ik snap al die negatieve reacties niet eigenlijk.
Zelf ben ik een voorstander van Klarna (moge duidelijk zijn).
Maar dat is door praktijk ervaring.

Ik lees hier niemand die ook daadwerkelijk klant bij Klarna is en die het niets vind.
Alleen mensen die reageren die GEEN ervaring met de dienst zelf hebben en op basis van aanname en/of telefoontjes conclusies trekken.

De agressieve manier van klantenwerving vind ik inderdaad ook geen goed punt. Daar houden wij Nederlanders simpelweg niet van.

Maar het is wel heel positief dat ze ook zo snel in de telefoon klimmen als iets niet duidelijk is bij een betaling, of als jij vragen hebt over iets.

Als je trouwens een geschil hebt met bv Ideal.... reken maar dat je voorlopig ook geen uitbetalingen krijgt hoor.
Is niet echt een ding wat alleen op Klarna slaat.

Ik moet nu ophouden, anders kom ik over als iemand die voor ze werkt.
Maar ik kan slecht tegen dingen die simpelweg geen kans krijgen en vooraf al de grond in geboord worden.
Alles en iedereen verdient een kans. Zeker als je nog totaal niet bekend bent met een dienst / bedrijf of product.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: klarna

21
In de orientatiefase heb ik alle bedrijven naast elkaar gelegd. Excel sheetje gemaakt van de verschillende kosten, maar ook alle voorwaarden naast elkaar gelegd. Ze springen er gewoon slecht uit.

Je bent dus tevreden, maar bij een ander was je misschien zeer tevreden geweest.

Re: klarna

22
Jaap1 schreef:In de orientatiefase heb ik alle bedrijven naast elkaar gelegd. Excel sheetje gemaakt van de verschillende kosten, maar ook alle voorwaarden naast elkaar gelegd. Ze springen er gewoon slecht uit.

Je bent dus tevreden, maar bij een ander was je misschien zeer tevreden geweest.
Jammer dat je hier geen bestanden kunt uploaden want ik was wel benieuwd naar dat Excel sheetje. Kun je de uitkomst niet eens met ons delen, of in ieder geval eens vertellen wie er volgens jou het beste uitkwam?

Ben daar wel benieuwd naar........

Re: klarna

23
Wij werken ook met Klarna en hebben er super goed ervaring mee. Klanten maken er veelvuldig gebruik van terwijl ze er 2.95 euro extra voor betalen. Maandelijks zitten wij toch wel op een betaling of 75 met Klarna. Ze betalen altijd netjes uit, goed contact met de support afdeling. Wat ons betreft niks mis met Klarna.

Re: klarna

24
Chrissie schreef:
Jaap1 schreef:In de orientatiefase heb ik alle bedrijven naast elkaar gelegd. Excel sheetje gemaakt van de verschillende kosten, maar ook alle voorwaarden naast elkaar gelegd. Ze springen er gewoon slecht uit.

Je bent dus tevreden, maar bij een ander was je misschien zeer tevreden geweest.
Jammer dat je hier geen bestanden kunt uploaden want ik was wel benieuwd naar dat Excel sheetje. Kun je de uitkomst niet eens met ons delen, of in ieder geval eens vertellen wie er volgens jou het beste uitkwam?

Ben daar wel benieuwd naar........
Die sheet kan je toch zelf ook maken? Mijn aantallen en omzet staan er in dus dat ga ik niet delen met een ander. Daarbij komt dat deze som voor eenieder weer anders uit komt. Daarnaast laten de voorwaarden zich moeilijk in geld uitdrukken. Wel is het zo dat Klarna bijna steeds de duurste was.

Wat mij ook tegenstaat is dat hun maximale bedrag mijn minimale bedrag in de webshop is. Dat schiet dus niet op.

Re: klarna

25
Beste,

je kan zeker overwegen om een achteraf betalen optie in je webwinkel te plaatsen. Het is voor consumenten de 2de voorkeur voor online betalen (27% Blauw research) en zorgt voor meer omzet omdat klanten zonder risico de transactie aangaan. Ze betalen immers achteraf.

De ondernemer dekt dit risico af door Achteraf betalen aan te bieden door een van deze gespecialiseerde partijen: Klarna, MultiSafePay, Afterpay en Billink. Zij garanderen de betaling aan de ondernemer tegen een bepaalde fee. 2-3% van de transactie.

Voor meer informatie kijk je op http://www.overonlinebetalen.nl/achteraf-betalen. Daar vind je alles over online betalen en kan je Payment Service Providers en hun tarieven vergelijken.

Succes.

Het team van OverOnlinBetalen
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl

Re: klarna

26
[offtopic]Begrijpelijke verschrijving op een site over online betalen, maar toch een storende voor webwinkeliers: een card (kaart) is iets anders dan een cart (winkelwagentje). Niet “Zen Card” maar Zen Cart en niet “Open Card” maar OpenCart.[/offtopic]
StoreCore.io

Re: klarna

29
Ook ik ben klaar met Klarna.

Na ruim een jaar Klarna te hebben aangeboden heb ik nu Klarna van de site gehaald.

Degenen die door de toets komen zijn er tevreden mee, ik krijg mijn geld ( na aftrek van de kosten ) na ca 2 weken op mijn rekening , zover geen klagen.

De bewering van Klarna ( en vergelijkbare aanbieders ) meer omzet te halen is onwaar. Hoewel op de frontpage en andere opvallende plaatsen op Klarna voordelen werd gewezen, gebruikte slechts 3% van de bestellers Klarna als betaaloptie tegen 80% ideal en 15% handmatig overmaken en 0,01% paypal.

Bijna de helft van potentiele Klarna gebruikers komt niet door de toets. Hieronder vaste klanten die gedeeltelijk hierdoor nooit meer iets gekocht hebben. Het is bijna uitgesloten deze klanten nog over de streep te trekken , want de negatieve ervaring met Klarna wordt mij aangerekend.

Bedrijven, scholen, gemeentebesturen e.d. worden geweigerd. Juist voor deze groep zou zoiets interessant zijn, gaat het hier toch meestal om grotere bestellingen en je hoeft geen half jaar op je geld te wachten.

Ondanks het geringe gebruik en de toch vrij hoge kosten hek ik het nog zo laten lopen om marketing technische redenen. Het geeft een positieve uitstraling indien kopen op rekening wordt aangeboden.

De druppel die dan toch de emmer liet overlopen was de onveilige inzet van Klarna, waar ik toevallig mee werd geconfronteerd en waarna ik Klarna onmiddelijk van de site heb gehaald. Een klant beweerde tegenover Klarna een lege doos te hebben ontvangen. De klant hoefde niet te betalen en ik werd belast met het bedrag van de rekening. Verdere discussie was niet mogelijk. Howel ik kon bewijzen dat het pakket 100% kompleet werd verstuurd omdat alles wat de deur uit gaat op een gram precies wordt gewogen en het pakket kwam volgens de klant onbeschadigd aan. Klarna accepteerde wel mijn opzegging zonder de opzegtermijn in te houden.

Dus een echte geheimtip voor oplichters: inkopen bij een webshop die Klarna accepteerd en dan beweren dat je een lege doos hebt gekregen. Het schijnt te werken.

Wie het zich kan permitteren af en toe op onbetaalde rekeningen te blijven zitten is het een echte aanrader.

Re: klarna

30
Klarna is B2C en niet B2B dus officieel mogen gemeentebesturen en bedrijven (behalve eenmanszaken en vof/maatschap) niet eens door de check heen komen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl