- De webshop zelf aanmaken is vrij simpel, als je eenmaal bent aangemeld bij KVK etc, kan je gewoon bij bijvoorbeeld http://www.mijnwinkel.nl je aanmelden om een webwinkel te openen. Begrijp ik dit goed?
- Dan heb ik een aantal vragen over producten die ik graag wil gaan verkopen. Via een Chinese groothandel (miniinthebox) wil ik sieraden inkopen. Denk aan kettingen, armbanden en sleutelhangers. Grotendeels van metaal allemaal. Mag ik dit zomaar inkopen en vervolgens doorverkopen of is dit illegaal?
- Pakketjes tot de 150 euro betaal je 19% omzetbelasting op. Is dit altijd zo of alleen als je pakket eruit wordt gehaald door de douane? En is het dan zo dat als jij je producten weer verkoopt met 19% belasting, dat de belasting dan dus eigenlijk dubbel lolletje heeft? Of kan je die 19% weer terug vragen.
En wat zie ik over het hoofd? Zijn er dingen die ik echt nog moet weten voordat ik hiermee begin? Ik ben er zo enthousiast over maar ik weet dat ik realistisch moet blijven en ik realiseer me dat niet elke webshop een succes wordt.
Bedankt alvasttt