Webshop overnemen?

1
Hallo,
Ik weet niet of ik op de juiste plek zit om mijn vraag te stellen. Maar ik kan een webshop overnemen die helemaal kant en klaar is en ook al ruim 1 jaar in de lucht maar degene heeft geen tijd meer om het erbij te doen en wil het verkopen.

Ik zou niet weten wat reëel is om voor een webshop te moeten betalen. Het heeft een omzet tussen € 1500,00 en € 2000,-- per maand (wat volgens hem aantoonbaar is) en rond de 110 bezoekers per dag.

Dus mijn vraag is: wat is een reële prijs voor een webshop?

Graag hoor ik het even.

Re: Webshop overnemen?

2
Aan de hand van deze cijfers die je ons geeft is dat niet te zeggen. Zelfs met gedetailleerde informatie over de shop en de branche waar hij zich in bevind is dat moeilijk te zeggen.

Vraag in elk geval inzage in de boekhouding. Dan zie je hoeveel kosten er gemaakt zijn en wat de netto winst is.

Re: Webshop overnemen?

4
Dirkjan schreef:
Wouter Hol schreef:Dan zie je hoeveel kosten er gemaakt zijn en wat de netto winst is.
Exact. Als hij 2000 omzet maakt maar daartegen een Google Adwords campagne van 2000 euro tegenover heeft staan is de webshop nul (of minder) waard.

Bedankt voor de informatie. Maar ik heb zelf ook totaal geen idee wat zoiets moet kosten.
Moet ik dan aan € 5000,-- denken of veel meer?
Er zit natuurlijk wel heel veel werk in om zo'n site op te zetten.
Als het echt veel meer is, hoef ik er niet eens over te denken denk ik.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop overnemen?

5
Het hangt van veel dingen af, maar veel websites gaan voor 6 x de maandwinst.
Maar ook zonder winst kan hij veel waard zijn, vaak is het wat de gek er voor geeft (jij in dit geval :wink:) maar kijk niet teveel naar wat het allemaal gekost heeft om het op te zetten. Dan kun je beter kijken wat het nu kost om een nieuwe website op te zetten.

Re: Webshop overnemen?

6
Hallo,

Zonder cijfers is het onmogelijk om er iets zinnigs te zeggen.. maar ik zou op zijn minst beginnen met een prijs opvraag. Hoeveel wordt er gevraagd?

Nu je dit weet, zou je een onderzoek kunnen uitvoeren aan de hand van de jaarstukken (jaarrekeningen c.q. balans winst- en verliesrekening, de gezondheid van het bedrijf). En een reëel tegenbod geven aan de hand van je onderzoek. Let the negotiations begin!

Een tip voor het geven van een tegen bod c.q. onderhandelingen: Ga uit van de Feiten! De onderhandelingspartner kan wel zo veel zeggen, maar of het waar is... ?!
http://www.corduroyfinance.com

Accounting, Law, IT and Marketing

Re: Webshop overnemen?

8
Hallo Eelco,

Ik vind het geweldig dat je zoveel tijd neemt om dit soort video's te maken.
Maar eerlijk gezegd stoort het mij persoonlijk enorm.

Ik zit een forum te lezen. Lekker in alle rust.

Wil ik jouw antwoord weten, dan moet ik het geluid gaan aanzetten, opletten en dergelijke.
Breekt de complete beleving van het forum eigenlijk. En daarom sla ik standaard je antwoorden over. Hoe goed ze ook kunnen zijn.

Jammer eigenlijk.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Webshop overnemen?

9
Ja ik heb het zelfde ook al eens ergens anders aangekaart, maar ik wil er nog aan toevoegen...

Stel dat iedereen dit gaat doen, dan ben je veel te veel tijd kwijt om het forum bij te houden. Misschien is het een idee dat je jou antwoord gewoon typt en een video maakt om er dieper op in te gaan.

Dit is leuk, maar zou eigenlijk op een video forum plaats moeten vinden. Het gaat ten koste van de usability van het forum