SLA

1
heb een vraag over de SLA (service level agreement) die bij ons in het contract staat en waar wij voor hebben getekend!

wat is hier de norm voor, 95% 96% 97% of hoger!!

op google kom ik op 99,9% dat bijna de standaard is?

ik hoor graag!

Re: SLA

3
99% uptime lijkt misschien veel, maar het betekent wel dat je meer dan 3 volle dagen per jaar offline kunt zijn zonder tegenprestatie/schadevergoeding. De meeste serieuze SLA's beginnen daarom ook bij 99,5%; 99,9% is ook redelijk gebruikelijk.

Re: SLA

4
Door in hosting niet voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, kun je ook een uptime van 99,9% bereiken zonder SLA. Je mist dan weliswaar de garantie van een SLA, maar je kunt je afvragen wat die aanvullende garantie nog mag kosten als een hoge uptime toch al wordt gehaald.

Uptime kun je bovendien spreiden over de 24 uur van elke dag. Een goede provider kondigt onderhoud aan en voert het uit in de holst van de nacht. Dan kan ik daarvan letterlijk en figuurlijk niet wakker liggen: om 3 uur 's nachts verkoop ik toch niets.
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: SLA

5
Vooraf aangekondigd onderhoud binnen de in de SLA overeengekomen onderhoudsvensters vallen meestal buiten de uptimegarantie. Het is dus wel van belang op te letten dat de onderhoudsvensters op redelijke tijden ('s nachts) zijn vastgesteld.