Welke software voor inkooporders ?

1
Hallo!

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een eenvoudig en goedkoop programma waarin je gemakkelijk inkooporders mee kunt aanmaken.

De meeste van dit soort programma's worden modulair aangeboden zoals bij b.v: Snelstart, KingSoftware etc.

Wat ik zoek is een op zich zelf staand programma - zonder koppelingen en combi pakketten - waarmee ik makkelijk inkoop orders kan maken. Op dit moment doe ik het via excel, wat vrij veel handelingen en dus tijd kost. Graag zou ik het wat meer geautomatiseerd hebben.

Een aantal leveranciers van mij vraagt nog steeds de bestellingen per email of fax te plaatsen. Ik zoek dus een programma waarin een aantal invoervelden zoals productomschrijving, aantal, tarief, afleveradres e.d zijn toe te voegen. Met een druk op de knop zou er dan een PDF bestand uit moeten rollen met logo, nette opmaak, PO nummer,etc die ik dan naar mijn leveranciers kan mailen.

Heeft iemand enig idee in welke richting ik dit moet zoeken?

Alvast bedankt!

Re: Welke software voor inkooporders ?

3
Met excel kan inderdaad veel, alleen mijn kennis betreft excel is niet bijster groot.

Het programma hoeft dan wel niet heel geavanceerd te zijn, maar wat opties als diverse valuta's, een specifiek assortiment aan leveranciers koppelen en wat layout opties zijn wel nodig.

Dit is in excel vast allemaal mogelijk alleen niet met mijn excel kunsten.

Vandaar dus mijn vraag naar een bestaand programma waarin in mijn assortiment kan plaatsen om vervolgens makkelijk inkoop ordertjes te maken en naar mijn leveranciers mailen.

Wie werkt er met een soort inkoop programma of kent wellicht zoiets. Ik verneem het graag.

Groetjes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welke software voor inkooporders ?

6
@vampirelord

Thanks voor je aanbod. Ik heb mn zoektocht nog even door gezet, en heb naar zoals het er nu naar uit ziet een geschikt programma gevonden. de komende dagen ga ik de trial versie eens goed doorspitten.

Groetjes!

Re: Welke software voor inkooporders ?

8
Simpelbase. Een programma geschikt voor het aanmaken van verkoop en inkooporders.

Ik heb het programma vanmiddag pas gevonden en inmiddels een paar uurtjes met de trialversie gestoeit. Het lijkt erop dat dit programma goed aansluit bij mijn wensen.