Slechte conversie (verkoop) via adwords?

1
Beste webwinkel forum leden

Ik ben sinds kort onze webwinkel gestart www.maxumshop.nl vanuit onze eigen bestaande winkel, in artikelen zoals bedden, verlichting en andere woon artikelen.

Tot op heden (na 1 week) is de verkoop of conversie heel slecht, zo heb ik via google adwords ca 500 kliks gehad in 1 week. En hier geen verkoop uit gehad. Is dit normaal voor een beginnende webwinkel of moet je eigenlijk gelijk verkoop hebben via adwords. Ik heb begrepen dat een conversie van 1% normaal is. Dus in theorie zou ik 5 verkopen gehad moeten hebben. (of is dit gewoon pech?)

Dit terwijl ik denk ik wat product prijzen echt aan de hele scherpe kant zit, wij verkopen deze artikelen voor deze prijzen in onze fysieke winkel wel goed.

Kunnen jullie mij misschien advies geven, wat er nog te verbeteren valt op de site, zodat de shop gaat renderen. En misschien uit ervaring vertellen wat je in de eerste weken bij een webshop moet verwachten aan verkoop?

graag zie ik jullie reactie's

Groeten, Ferry :)

Re: Slechte conversie (verkoop) via adwords?

2
Ferry schreef:Ik heb begrepen dat een conversie van 1% normaal is.
Met Adwords moet je gelijk verkopen anders is het weggegooid geld. Ik zou daarom pas aan Adwords beginnen als andere bezoekers ook geld opleveren en altijd stap voor stap inzetten. Gelijk 100 clicks op een dag wil waarschijnlijk zeggen dat je te generieke trefwoorden gebruikt waardoor je te veel moet betalen en te weinig gerichte bezoekers hebt. De fout die de meeste Adwords starters maken.

Maar om weer bij het eerste punt terug te komen, kopen andere bezoekers wel? De niet-Adwords bezoekers? Als dit nee is, dan is het zonde om al geld aan bezoekers uit te geven. Laat je webwinkel eens zien aan vrienden en familie of liever iets minder bekenden en vraag om feedback. Probeer eerst een acceptabele conversie te halen.

1% is normaal voor webwinkels maar het ligt ook aan de producten. Matrassen zullen minder snel 1% halen dan goedkopere en specifiekere producten. Maar 1% is wel iets dat je zou moeten streven. Dus eerst 1% halen op bezoekers, en daarna pas bezoekers maximaliseren door er geld aan uit te geven.

Er zijn genoeg manieren om gratis bezoekers te genereren. Startpaginas, normale resultaten Google, huis-aan-huis krantjes, je webwinkel bekend maken bij vrienden en familie, social media, etc.

3
Bij Adwords is het belangrijk om vrij specifiek te zijn met je keywords. Een keyword als 'bed' kan heel veel kliks (een kleine 2miljoen volgens de keywordtool) op leveren. Dit keyword is echter vrij breed, 'bed' kan ook gebruikt worden door mensen die bv. 'bed and breakfast' zoeken.

Als je Adwords goed wilt gebruiken, moet elke advertentie bij een product horen. De meeste mensen zijn niet op zoek naar een winkel voor matrassen, maar naar de matrassen zelf. Als je dus een advertentie voor een matras maakt, inclusief de prijs en specifieke pluspunten, dan wordt er sneller geklikt door mensen die het product willen kopen en niet door mensen die aan het 'rondkijken' zijn.

Google heeft ook nog een paar tips die je kunnen helpen.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]

4
pstuifzand schreef:Als je Adwords goed wilt gebruiken, moet elke advertentie bij een product horen. De meeste mensen zijn niet op zoek naar een winkel voor matrassen, maar
Inderdaad. Net als bij wasmachines. Als je adverteert op het trefwoord wasmachine heb je al snel veel kliks (iedereen die zijn wasmachine stuk is gaat op zoek naar info) maar een lage conversie. Als je adverteert op aanbieding miele wasmachine XT012 en die direct verwijst naar de pagina waar je dat type wasmachine verkoopt, dan heb je hoogstens 1-2 kliks per dag maar ga je zeker een conversie behalen. Wat die is, is natuurlijk medeafhankelijk van je website maar een conversie van 10% moet dan mogelijk zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Reactie op jullie berichten

5
Beste allemaal

Bedankt voor jullie input, ik heb hier zeker wat aan, de webshop komt een deze dagen ook in onze folder misschien dat het dan beter gaat.
Het is denk ik experimenteren en uitzoeken wat het beste werkt voor ons.

Hebben jullie ook nog verbeter punten die van toepassing kunnen zijn voor onze shop?

Groeten, Ferry

6
Ik denk ook dat je artikelen die je via de webshop verkoopt ook in een lastig segment zitten. Persoonlijk zou ik een bed of matras nooit via internet kopen. het klinkt cliché maar je wilt gewoon proef liggen.

Verder zie ik op je webshop geen bekende merken staan, en dat spreekt mensen wel aan.

Je kunt je webshop ook als een verlengstuk van je winkel zien, gooi je gehele collectie er op en geef aan dat alles ook op voorraad is in je winkel.

verder is een week veel te kort om al een conversie te kunnen meten, je website moet eerst goed geïndexeerd worden door de bekende zoekmachines, nu is je investering in google adwords in mindere maten weg gegooid geld.

Heb je google analytics op je website geinstalleerd? dit geeft je ook een goede inzage in je bezoekers.