Mobiel Internet echt nodig ?

1
Dag allemaal,

Ik ben nu met de laatste voorbereidingen bezig, zodat ik op korte termijn kan starten met mijn webwinkel.

Naast een vastnummer, komt er ook een mobielnummer bij, die ik voornamelijk neem voor zakelijk gebruik.

Ik weet niet goed wat ik met mobiel Internet aan moet.
Ik ben voornamelijk thuis aan het werk of in het magazijn. ( In het magazijn is ook een draadloze verbinding aanwezig. ) Ik heb dus een laptop en een vaste pc. Als ik naar leveranciers etc. ga, dan heb ik vaak toch mijn laptop bij de hand. Ik vraag mij dus af of ik Internet nodig heb voor mijn mobiele telefoon. Eigenlijk gebruik ik mobiel Internet nog helemaal niet, alleen zakelijk gezien wordt dit wellicht wel een heel ander verhaal. Ik neem aan dat je moet betalen voor binnenkomend en uitgaand emailverkeer ?
Geen idee ook hoeveel MB ik nodig heb. Heb ik ook echt een dure iPhone nodig of kan ik ook gerust een normale telefoon gebruiken ?

Ideeën / suggesties ? Positieve reacties zijn altijd welkom.

Re: Mobiel Internet echt nodig ?

2
Hangt helemaal van je service level af. Wil je emails direct beantwoorden dan zou ik wel mobiel internet op je telefoon nemen. Hoewel een flinke mail typen op je telefoon natuurlijk geen pretje is.

Maar je kan wel iets van een standaard mail opstellen.
" Uw mail is ontvangen en wij geven u binnen 3 uur antwoord"
Dat lijkt me al beter, dan helemaal niks laten horen tot je weer thuis bent.

Ik zou het eerst zonder mobiel internet proberen en wanneer je denk goh ik mis het echt. Kun je het altijd nog aansluiten.

Aansluiten = snel
er vanaf komen = Hell

4
Ik kan al jaren niet meer zonder internet op mijn telefoon. Daarbij gebruik ik voor zakelijke toepassingen zoals e-mail, ons klantenservice ticket systeem en de back office van de webshop vaak het internet op mijn iPad. Ik heb dus eigenlijk dubbel mobiel internet...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

7
Ja, ik denk dat ik voor de zekerheid een bundel meebereken in de begroting. Natuurlijk niet voor 1 maand maar voor wat langer. :) Ik kan er later altijd nog vanaf zien. Liever een wat ruimere begroting.

8
Tijdens kantooruren ben ik meestal wel in de buurt van mijn PC en kan snel reageren. Buiten kantooruren check ik af en toe mijn mail op mijn laptop. Het lijkt me verstandig om af en toe je rust te pakken en niet altijd met je werk bezig te zijn. Het is helemaal niet nodig om altijd online te zijn.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

9
Super antwoord. Dank je wel !
Ik ben voornamelijk ook thuis en in het magazijn aan het werk en dus heb ik daar altijd Internetverbinding. De klant ontvangt standaard al een email waarin aangegeven staat dat zijn email is ontvangen etc. etc.
Tijdens kantooruren loop ik echt niet in de stad, maar mocht het weleens zo zijn; iedere 5 minuten mijn emails checken als ik in een winkelstraat loop, is ook gekkenwerk.

Ik denk dat ik en veel andere ondernemers, de neiging hebben om 7 dagen per week met je bedrijf bezig te zijn. Heb reeds artikelen gelezen, waarin stond dat je hier als startende ondernemer mee uit moet kijken.

10
Ook al is het niet echt nodig is het wel makkelijk en leuk om af en toe even je mail op te halen.
Ik zit vaak genoeg savonds niet achter me pc maar kijk dan toch wel even naar me bestellingen.
Hoef je niet altijd je laptop bij de hand te hebben of ernaast te zitten.
Met elke iPhone kan je prima mailen.
Ik zou het doen, kost niet zoveel.
iPhone hoesjes