Sind ruim een jaar zijn wij actief op de Nederlandse markt met de voordeelzuil.
Zie hiervoor http://www.voordeelzuil.nl
Zelf ken ik natuurlijk een aantal voordelen, maar ik zou graag willen weten wat jullie mening is en wat wij eventueel kunnen verbeteren om ons promotie medium aantrekkelijker te maken voor webshops.
De voordelen zijn:
-Het is 100% meetbaar. Wij kunnen precies zien hoeveel mensen er voor een advertentie kiezen.
-Het is goedkoper dan een advertentie in een krant of tijdschrift.
-Door regelmatig te wisselen is het mogelijk om tegen geringere kosten toch een brede dekking
te hebben.
-Vooral vrouwen (ongeveer 70% van de bezoekers) zijn makkelijk te bereiken.
- Men wordt niet lastig gevallen door een advertentie, maar er wordt bewust voor gekozen.
Ik zou graag jullie meningen horen in hoeverre jullie dit soort mediums aantrekkelijk vinden of wat er bijvoorbeeld anders zou moeten om het aantrekkelijker te maken. Mailen kan ook naar daniel@lasnederland.nl
Re: Nieuw advertentie medium
2Als ik de website bezoek is het me niet geheel duidelijk wat het precies is. Is het een variant op Groupon. een vitrine/display of narrowcasting? Het zou duidelijker kunnen of het online en/of offline is. Misschien ook koppelingen plaatsen van Twitter, Facebook en LinkedIn?
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers
Re: Nieuw advertentie medium
3Hartelijk dank voor de feedback.
Het is een off line spel. De zuilen staan in de supermarkt. De klant krijgt na het doen van boodschappen een muntje. Met dit muntje gaat de klant naar de zuil en kan daar uit 9 advertenties een keuze maken.
Het voordeel is dat de klant een hele bewuste keuze maakt. In tegenstelling tot andere reclame waarbij de advertentie noodgedwongen wordt getoond, kiest de klant hier dus heel bewust voor de advertentie van interesse.
Als de keuze is gemaakt, moet de klant het bijpassende plaatje aanklikken. Dit gaat eigenlijk nooit fout, maar is wel belangrijk om er een spel element aan te koppelen en er voor zorgt dat de klant een 'yee, ik heb wat gewonnen' moment ervaart. Vervolgens komt er een bonnetje uit de zuil, waarmee de klant naar de adverteerder gaat.
De gedachte achter de zuil bestaat al heel lang, maar de techniek om een digitale zuil op afstand te kunnen bedienen was lange tijd nog erg gevoelig voor storingen. In die zin beschouwen wij ons medium ook niet als een alternatief op, maar als aanvullig op andere bestaande marketing mediums.
Inmiddels hebben we ook de link naar Twitter en Facbook gereed. Ik nodig iedereen graag uit hier een kijkje te nemen en te voorzien van feedback.
http://www.twitter.com/ActieZuil
http://www.facebook.com/pages/Actiezuil/319618408117814
http://www.twitter.com/StiritCup
http://www.facebook.com/pages/Stiritcup/519935991356184
Het is een off line spel. De zuilen staan in de supermarkt. De klant krijgt na het doen van boodschappen een muntje. Met dit muntje gaat de klant naar de zuil en kan daar uit 9 advertenties een keuze maken.
Het voordeel is dat de klant een hele bewuste keuze maakt. In tegenstelling tot andere reclame waarbij de advertentie noodgedwongen wordt getoond, kiest de klant hier dus heel bewust voor de advertentie van interesse.
Als de keuze is gemaakt, moet de klant het bijpassende plaatje aanklikken. Dit gaat eigenlijk nooit fout, maar is wel belangrijk om er een spel element aan te koppelen en er voor zorgt dat de klant een 'yee, ik heb wat gewonnen' moment ervaart. Vervolgens komt er een bonnetje uit de zuil, waarmee de klant naar de adverteerder gaat.
De gedachte achter de zuil bestaat al heel lang, maar de techniek om een digitale zuil op afstand te kunnen bedienen was lange tijd nog erg gevoelig voor storingen. In die zin beschouwen wij ons medium ook niet als een alternatief op, maar als aanvullig op andere bestaande marketing mediums.
Inmiddels hebben we ook de link naar Twitter en Facbook gereed. Ik nodig iedereen graag uit hier een kijkje te nemen en te voorzien van feedback.
http://www.twitter.com/ActieZuil
http://www.facebook.com/pages/Actiezuil/319618408117814
http://www.twitter.com/StiritCup
http://www.facebook.com/pages/Stiritcup/519935991356184