Marktverkoop en voorraad webshop

1
Er doet zich binnenkort een mogelijkheid voor om met een kraam op een markt te staan.
Uiteraard om reactie's te horen en nieuwsgierig wat voor een sales eruit komt.

Nu ben ik iemand die strak op de voorraad zit (moet altijd 100% kloppen) maar hoe doe je dit als je op de markt staat?

Het is veel te veel werk om voor elk product wat je live offline verkoopt, speciaal een order voor aan te maken. Uiteraard kan je je verkoop wel opschrijven en later 1 order maken, maar je zal zien dat je iets offline net verkoopt en iemand besteld het online.

Hebben jullie een oplossing?
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Marktverkoop en voorraad webshop

5
Je kan de producten die mee gaan naar de markt uit je voorraad halen. Wat weer mee terug komt zet je weer in de voorraad. Nadeel is dat het in dit geval kan gebeuren dat je online orders misloopt omdat de voorraad tijdelijk lager staat. Wel de meest veilige manier lijkt mij.

Re: Marktverkoop en voorraad webshop

6
Rudy schreef:Je kan de producten die mee gaan naar de markt uit je voorraad halen. Wat weer mee terug komt zet je weer in de voorraad. Nadeel is dat het in dit geval kan gebeuren dat je online orders misloopt omdat de voorraad tijdelijk lager staat. Wel de meest veilige manier lijkt mij.
Zo heb ik het ook eens gedaan, tenminste voor de 'populaire' producten.
De rest heb ik gewoon meegenomen met 'we zien wel'. Je neemt vast niet je complete voorraad mee naar zo'n markt, toch? ;)

Re: Marktverkoop en voorraad webshop

8
ik schrijf op een markt de hele dag op wat ik daar verkoop en doe 's avonds dan 1 grote bestelling in de shop zodat alles eruit is wat verkocht is.
Wbt het eventueel verkopen online wat je bij je hebt: internet meenemen of iemand thuis/op kantoor laten die de orders doorbelt zodat je het weg kan halen van de kraam. Werkt bij ons perfect.