Officepakket; wat is het verschil tussen de pakketten ?

1
Dag allemaal,

Ik heb straks MS Office nodig voor mijn nieuwe pc, zodra ik ga starten.

Als ik een Officepakket neem als zzp'er, dan moet ik het officepakket thuisgebruik en zelfstandigen kopen. Dat is direct 100,- meer dan iemand die MS Office voor thuisgebruik koopt.
Ik vind dat echt absurd !

Is er iemand die mij uit kan leggen wat de onderlinge verschillen zijn ? En moet ik nou echt het officepakket voor thuisgebruik en zelfstandigen kopen ? Het duurt eerst nog maanden voordat mijn webwinkel online staat. Ik heb dan nog helemaal geen inkomsten. Dan kan ik toch gewoon een pakket voor thuisgebruik nemen.

( Bovendien komt dit jaar het nieuwste officepakket op de markt en moet ik straks alsnog een nieuw pakket aanschaffen. )
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Officepakket; wat is het verschil tussen de pakketten ?

6
Officieel mag je de thuisgebruik en studenten versie alleen gebruiken voor niet commerciele doeleinden. Verdien je dus je geld door het gebruik van office dan heb je de zelfstandigen versie nodig.

Je kan ook gebruik maken van Google Apps. Dit is een pakket van Google en combineert office gelijk met email en online agenda. Werkt super.
Koop lenzen, statieven, verlichting en andere foto accessoires voor je smartphone op http://www.pixigo.nl

Re: Officepakket; wat is het verschil tussen de pakketten ?

7
makeitclick schreef:Officieel mag je de thuisgebruik en studenten versie alleen gebruiken voor niet commerciele doeleinden. Verdien je dus je geld door het gebruik van office dan heb je de zelfstandigen versie nodig.
Daar houdt iedereen zich natuurlijk ook netjes aan en zo niet, dan legt Microsoft zware boetes op. :lol: Ik gebruik hem alleen thuis. :wink:

In de praktijk is het natuurlijk gewoon een office light versie voor mensen die anders een illegale versie of een ander merk zouden gebruiken omdat de andere pakketten achterlijk duur zijn.

De OQ was wat het verschil is tussen de Office pakketten. Voor MS Office geldt dus: hoe duurder, hoe meer programma's er in het pakket zitten.

Andere interessante vraag is: wat is het verschil tussen de pakketten van verschillende aanbieders en waarom gebruiken we niet allemaal gratis pakketten zoals Open Office of die van Google?

Ik gebruik MS Office omdat ik daar al jaren prettig mee werk en bijvoorbeeld Open Office net weer anders werkt. Online pakketten vind ik niet handig. En natuurlijk wil ik dat andere mensen mijn bestanden makkelijk kunnen openen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer