Homestudio.nl - soft- en hardware voor computeraudio

1
Wat heb je allemaal gedaan aan de webwinkel:
Ik de de webwinkel gemaakt met 3dcart, een shoppingcart uit de VS. Het was best veel werk, volledig vertalen, css, templates aanpassen, logo maken, flashintro, backoffice inrichten, enzovoorts maar ben er uiteindelijk wel 'content' mee.

USP
We zijn distributeur/reseller voor NL en BE van een nieuw software product. Deze software, Dirac Live Room Correctie Suite genaamd, voor digitale ruimte correctie is geavanceerd, gebruiksvriendelijk en uniek op veel punten. De doelgroep bestaat uit diegene die hun computer als audiobron inzetten en daarbij een zeer hoge geluidskwaliteit nastreven. De verbetering in geluidskwaliteit is afhankelijk van de akoestiek bij de gebruiker thuis maar in de meeste gevallen is de verbetering niet subtiel, in tegenstelling tot andere high end audio producten. Concurrerende oplossingen zijn hardware producten die een veelvoud kosten.

Marketing
De marketing gaat voorlopig via special interest forums zoals bijvoorbeeld hififorum.nl omdat het product eerst bij de early adopters bekend moet worden. We geven dan ook een introductiekorting van 25% en een 30 dagen niet goed geld terug garantie. Daarnaast stellen we een gratis testversie ter beschikking welke de potentiële koper 14 dagen kan uitproberen.

De software is onze core business maar daarbij verkopen we ook bijpassende hardware als een USB meetmicrofoon en USB audio interfaces.

Ben benieuwd naar de reacties.

Arend

http://www.homestudio.nl
Externe SSD, harde schijven en behuizingen
Digital Room Correction v.a. de PC & Mac

Re: Homestudio.nl - soft- en hardware voor computeraudio

2
Je geeft aan dat de shop uit het Amerikaans afkomstig is. Mijn eerste ingeving is dat je, denk ik, moet oppassen vanwege het feit dat de Amerikaanse markt/uitstraling wellicht anders is dan de Europese uitstraling. De shop oogt wel heel simpel en niet overal even duidelijk:

* Hmm, de site geeft niet echt het idee dat het om een shop gaat en dat je iets kan kopen.

* Verzendkosten? Geen idee? Kan ik pas zien in het winkelmandje.

* Niet duidelijke welke betaalmethode je hanteert.

* Geen bankgegevens en btw nummer bij contact of algemene voorwaarden.

* Levering na 30 dagen. Oei da's lang.
* Klachten binnen 14 dagen beantwoord, wederom erg lang.
Da's niet meer van deze tijd.

* De tekst bij Media is allemaal in het Engels. Dat in tegenstelling tot de rest van de site.

* tip: Maak een categorie/banner met de meeste gestelde vragen.Voorkomt een hoop onduidelijkheid en mail beantwoorden met vragen.

Ik weet niet hoeveel je nog kan aanpassen, maar ik zou het meer een 'shopuitstraling' geven. :wink:

3
Ilonajoy schreef:Je geeft aan dat de shop uit het Amerikaans afkomstig is. Mijn eerste ingeving is dat je, denk ik, moet oppassen vanwege het feit dat de Amerikaanse markt/uitstraling wellicht anders is dan de Europese uitstraling. De shop oogt wel heel simpel en niet overal even duidelijk:
Allereerts bedankt voor je reactie Ilonajoy, de shoppingcart komt uit de VS, het is echter mijn eigen ontwerp, ik hou van een schone strakke uitstraling zonder overbodige toeters en bellen. Dit past ook bij het software product wat ik verkoop welke ook eenvoudig maar degelijk werkt.
* Hmm, de site geeft niet echt het idee dat het om een shop gaat en dat je iets kan kopen.
Hmm, :) , rechtsboven in het menu staat 'winkelwagen', dat zou toch genoeg moeten zeggen...
* Verzendkosten? Geen idee? Kan ik pas zien in het winkelmandje.
Dat is vroeg genoeg, in dit geval dan, het belangrijkste product is een software applicatie welke via een download wordt aangeboden, op de randapparatuur reken we simpelweg geen verzendkosten. Aangezien we nauwelijks concurrentie hebben zie ik het melden van 'gratis verzending' niet als USP.
* Niet duidelijke welke betaalmethode je hanteert.
Ook dit heb ik bewust pas bij het winkelwagentje gemeld, het al dan niet aanbieden van een bepaalde betalingsmethode is geen USP. Momenteel is dat trouwens enkel via bankoverschrijving, dat gaat iDEAL worden.
* Geen bankgegevens en btw nummer bij contact of algemene voorwaarden.
Ook dat doe ik bewust, er is geen enkele toegevoegde waarde aan het melden van deze gegevens, of het nu wettelijk verplicht is of niet. Bankgegevens? Waarom, om website bezoekers een gift te laten doen? BTW nummer? Gaan ze mijn btw aangifte verzorgen? Naar mijn mening zijn dit juist gegevens die niet zomaar op 'straat' moeten liggen ivm misbruik. Enkel een KvK nummer is logisch.
* Levering na 30 dagen. Oei da's lang.
Dat staat inderdaad in de AV als maximum, bij de producten zelf staat of het artikel op voorraad is en de verwachte levertijd. Zal dit ook aanpassen in de AV.
* Klachten binnen 14 dagen beantwoord, wederom erg lang.
Da's niet meer van deze tijd.
Die ga ik inderdaad aanpassen, zoals je bij de contact pagina kunt zien beloven we reactie binnen 24 uur. Daarnaast hebben we in het geval support nodig is voor de software een dynamische koppeling met de helpdesksoftware van de ontwikkelaar voor een zeer snelle en effectieve ondersteuning. Ga ik ook nog ergens melden...
* De tekst bij Media is allemaal in het Engels. Dat in tegenstelling tot de rest van de site.
Dat hou ik bewust zo omdat de gekoppelde pagina's ook in het Engels zijn, als er media aandacht is in NL dan doe ik het uiteraard in het Nederlands. En zo laat je ook zien dat het product internationale media aandacht krijgt.
* tip: Maak een categorie/banner met de meeste gestelde vragen.Voorkomt een hoop onduidelijkheid en mail beantwoorden met vragen.
Goede tip, ik bewaar alle vragen en op een gegeven moment heb je een echte FAQ welke ik dan op de site zet, is momenteel nog niet van toepassing denk ik.
Ik weet niet hoeveel je nog kan aanpassen, maar ik zou het meer een 'shopuitstraling' geven. :wink:
Ik kan alles aanpassen maar ik vind de uitstraling vooralsnog prima, smaken verschillen nu eenmaal.

4
Normaliter klik ik direct op de link om geheel onbevooroordeeld de site te reviewen. Deze keer kort ff je USP bekeken; ik heb daar van onthouden: computer audio opname tegen een interessant bedrag.
Kijken of ik dit snel kan terug vinden!
Komt wel lekker binnen; geen drukke, gekke fancy site.
Ik kom binnen op Live chat IPV home? Lijkt zo te zijn door dat 'bolletje' onder live chat dus ik doe kklikkerdeklik op home maar daar veranderd niets.
Ok, ik wil spraak gaan invoegen in mijn Youtube video's met produktuitleg.
Dus hop; shoppen!
Naar produkten, dan naar USB meetmicrofoon.
Hm, 1 mic; meer niet?
Fijn wat spec's, die social toestand hoeft niet zonodig.
De mic zelf; kan ik die gewoon aansluiten? Kan mijn laptop maar zo herkennen? Kan ik nu de video's die ik al heb gelijk van spraak voorzien?
Daarbij is 110,- best veel geld naar mijn idee voor wat ik wil; wellicht ben ik dan toch niet helemaal jou doelgroep. ;)

Rest van je site ziet er wel ok uit, wat koel zakelijk maar dat zal bij je stijl passen.

De benoemde USP's heb ik nog niet zo ervaren, daar wellicht nog energie in steken.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Jan Speelgoedboer schreef:Normaliter klik ik direct op de link om geheel onbevooroordeeld de site te reviewen. Deze keer kort ff je USP bekeken; ik heb daar van onthouden: computer audio opname tegen een interessant bedrag.
Kijken of ik dit snel kan terug vinden!
Bedankt Jan, ik kan me onderstaande vergissing enigszins voorstellen. Het is een niche product voor de audio liefhebber en vereist enige kennis van de markt. Het gaat niet om opname apparatuur maar juist om de verbetering van de weergave van muziekbestanden afgespeeld via de computer. Termen als 'Digital Room Correction, 24/96, USB DAC, SPDIF, zullen de leek (met alle respect) niet aanspreken, de doelgroep juist wel.
Komt wel lekker binnen; geen drukke, gekke fancy site.
Zo is het inderdaad bedoeld.
Ik kom binnen op Live chat IPV home? Lijkt zo te zijn door dat 'bolletje' onder live chat dus ik doe kklikkerdeklik op home maar daar veranderd niets.
Hmm, ik heb al meer opmerkingen gehad over die live chat, kan het probleem niet reproduceren maar zal het in de gaten houden.
Ok, ik wil spraak gaan invoegen in mijn Youtube video's met produktuitleg.
Dus hop; shoppen!
Naar produkten, dan naar USB meetmicrofoon.
Hm, 1 mic; meer niet?
Zie mijn opmerking over de doelgroep :) , het betreft hier een speciale meetmicrofoon voor de software om de akoestiek van je luisterruimte te meten. Je kan hem wel gebruiken om mee op te nemen hoor, maar daar is hij niet voor bedoeld.
Fijn wat spec's, die social toestand hoeft niet zonodig.
Die social toestand hoeft van mij persoonlijk ook niet, hou het er voorlopig toch even op uit nieuwsgierigheid...
De mic zelf; kan ik die gewoon aansluiten? Kan mijn laptop maar zo herkennen? Kan ik nu de video's die ik al heb gelijk van spraak voorzien?
Het handige van USB is dat het in principe plug & play is.
Daarbij is 110,- best veel geld naar mijn idee voor wat ik wil; wellicht ben ik dan toch niet helemaal jou doelgroep. ;)
Vermoedelijk niet maar wil het niet helemaal uitsluiten, ben tenslotte ook commercieel ;). Mijn doelgroep bestaat uit muziekliefhebbers die hun computer (pc of mac) inzetten als muziekserver en daarbij de best mogelijk geluidskwaliteit nastreven.
Rest van je site ziet er wel ok uit, wat koel zakelijk maar dat zal bij je stijl passen.
Het past in ieder geval bij de no-nonsense filosofie van de software die ik aanbied.
De benoemde USP's heb ik nog niet zo ervaren, daar wellicht nog energie in steken.
Ik denk dat je na het lezen van bovenstaande antwoorden weet waarom.

6
Ik heb mijn site een redelijk ingrijpende update gegeven.

- ander 'kleuren' schema
- nieuw logo
- buttons veel meer 'call to action' (rood en groen)
- van vierkant/rechthoekig naar ronde vormen

De flashintro ga ik nog verbeteren omdat die er nogal vaag uit komt of misschien wel helemaal laten vervallen en vervangen voor:
http://www.homestudio.nl/info.html
of
http://www.homestudio.nl/producten.html

Ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe look & feel vinden, alvast bedankt voor de reacties.

7
Je had het in het begin van dit topic over het bewust niet benoemen van enkele essentiele informatie, voor jou niet essentieel, voor de consument misschien wel, en natuurlijk voor de Wet Koop op Afstand:

Voordat het bestelproces begint/voordat de overeenkomst tot stand komt:
  • - naam onderneming;
    - adres onderneming;
    - e-mailadres;
    - registratienummer Kamer van Koophandel;
    - BTW-identificatienummer;
    - belangrijkste kenmerken van het product: u bent verplicht om belangrijke gegevens (bijvoorbeeld: typenummer van het product, kleur) te melden;
    - de totaalprijs van het product (inclusief alle belastingen en leveringskosten);
    - de wijze van betaling, aflevering of uitvoering;
    - termijn voor aanvaarding aanbod;
    - het al dan niet van toepassing zijn van een bedenktijd (van minimaal zeven werkdagen);
    - de minimale duur van de overeenkomst: bij overeenkomsten die worden gesloten voor voortdurende of periodieke aflevering van zaken;
    - de verschillende technische stappen tot het sluiten van de overeenkomst met herstelmogelijkheden om ongewilde handelingen ongedaan te maken;
    - het al dan niet archiveren en de toegankelijkheid van de af te sluiten overeenkomst;
    - de algemene voorwaarden.
    - In bepaalde gevallen en voor bepaalde dienstverleners gelden ook de informatieverplichtingen van artikel 3:15d, eerste lid, sub c tot en met f, artikel 7:46c, eerste lid, sub g en i en artikel 6:227b, eerste lid, sub d en e BW.
Alle informatie hier

Je refereert er in je voorwaarden wel een beetje naar, maar buiten dat ontbreekt er teveel op de homepage en andere pagina's om vertrouwen bij mij te kweken. Websites die beperkt zijn in informatieverstrekking hebben iets te verbergen? Addertjes enzo..

Verder: Ik behoor tot je doelgroep, maar identificeer mij niet met je website. Dit gaat om geluid, en je website is geluidloos. Dit soort producten lenen zich uitstekend om instructie video's te gebruiken, of in ieder geval geluidsfragmenten. Ik vind het product hipper dan dat het nu uitstraalt, maar misschien heeft dat ook te maken met mijn muzieksmaak 8)

10
DeVries schreef:Je had het in het begin van dit topic over het bewust niet benoemen van enkele essentiele informatie, voor jou niet essentieel, voor de consument misschien wel, en natuurlijk voor de Wet Koop op Afstand:

Voordat het bestelproces begint/voordat de overeenkomst tot stand komt:
  • - naam onderneming;
    - adres onderneming;
    - e-mailadres;
    - registratienummer Kamer van Koophandel;
    - BTW-identificatienummer;
    - belangrijkste kenmerken van het product: u bent verplicht om belangrijke gegevens (bijvoorbeeld: typenummer van het product, kleur) te melden;
    - de totaalprijs van het product (inclusief alle belastingen en leveringskosten);
    - de wijze van betaling, aflevering of uitvoering;
    - termijn voor aanvaarding aanbod;
    - het al dan niet van toepassing zijn van een bedenktijd (van minimaal zeven werkdagen);
    - de minimale duur van de overeenkomst: bij overeenkomsten die worden gesloten voor voortdurende of periodieke aflevering van zaken;
    - de verschillende technische stappen tot het sluiten van de overeenkomst met herstelmogelijkheden om ongewilde handelingen ongedaan te maken;
    - het al dan niet archiveren en de toegankelijkheid van de af te sluiten overeenkomst;
    - de algemene voorwaarden.
    - In bepaalde gevallen en voor bepaalde dienstverleners gelden ook de informatieverplichtingen van artikel 3:15d, eerste lid, sub c tot en met f, artikel 7:46c, eerste lid, sub g en i en artikel 6:227b, eerste lid, sub d en e BW.
Alle informatie hier

Je refereert er in je voorwaarden wel een beetje naar, maar buiten dat ontbreekt er teveel op de homepage en andere pagina's om vertrouwen bij mij te kweken. Websites die beperkt zijn in informatieverstrekking hebben iets te verbergen? Addertjes enzo..

Verder: Ik behoor tot je doelgroep, maar identificeer mij niet met je website. Dit gaat om geluid, en je website is geluidloos. Dit soort producten lenen zich uitstekend om instructie video's te gebruiken, of in ieder geval geluidsfragmenten. Ik vind het product hipper dan dat het nu uitstraalt, maar misschien heeft dat ook te maken met mijn muzieksmaak 8)
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

De naam staat linksboven (logo), NAW gegevens worden verder genoemd op de contactpagina en als je het bestelproces in gaat. Tevens wordt de koper op de voorwaarden gewezen tijdens het checkout proces.

Het BTW nummer op de site vermelden is nergens voor nodig (dient alleen fraudeurs), voor ID is het KvK nummer afdoende.

De producten zijn juist zeer uitgebreid gespecificeerd, en je kan geen product bestellen zonder deze specificaties gezien te hebben.

Alle overige gegevens worden ook genoemd voordat je aan de checkout begint. Voor de software stellen we een volledige werkende proefversie beschikbaar en geven een 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie op de koopversie. Zodra je het product bekijkt staat dat ook duidelijk vermeld, alsook in de flashintro.

Geluidsfragmenten gaat niet werken, het belangrijkste product, de software voor digitale ruimte correctie werkt alleen maar nadat er metingen van de akoestiek van de woonkamer zijn gemaakt. De interface wordt op de productpagina uitgebreid getoond, ook kan vooraf de handleiding gedownload worden.

Ten aanzien van een instructie video, dat ben ik helemaal met je eens, de ontwikkelaar werkt hier momenteel aan.

De uitstraling houdt ik zo neutraal mogelijk, zoals jezelf al aangeeft, muzieksmaak verschilt veel en de liefhebber van klassieke muziek zal onze producten ook aanspreken. Daarbij is de software gemaakt om de negatieve invloed van de akoestiek te neutraliseren, een neutraal vormgegeven website past daar enigszins wel bij denk ik dan.

Ik zal eens kijken of ik in het grijze gedeelte van de menubalken een notenbalk kan plaatsen.

11
AJvR schreef: Het BTW nummer op de site vermelden is nergens voor nodig (dient alleen fraudeurs), voor ID is het KvK nummer afdoende.
Het is nodig voor de Nederlandse wet. Je geeft klanten die willen miepen een grote stok om mee te slaan omdat door het niet voldoen aan de wet hun rechten drastisch versoepeld worden.
De uitstraling houdt ik zo neutraal mogelijk, zoals jezelf al aangeeft, muzieksmaak verschilt veel en de liefhebber van klassieke muziek zal onze producten ook aanspreken. Daarbij is de software gemaakt om de negatieve invloed van de akoestiek te neutraliseren, een neutraal vormgegeven website past daar enigszins wel bij denk ik dan.
Heb je al eens getest aan de hand van je bezoekerstatistieken met het toevoegen van elementen of juist het weglaten wat het beste werkt. Jij vindt dat de shop een neutrale look moet hebben, maar vinden je potentiële klanten dat ook. De lijst die een bezoeker triggeren of juist niet triggeren om iets te kopen is bijna eindeloos, persoonlijk zou ik niet teveel blijven hangen bij je eigen associatie met het product (totdat je het getest hebt)..

12
AJvR schreef:
PeterPastoor schreef:Op de iPad is de site niet normaal te zien. In ieder geval de homepage niet :)
Ik heb zelf geen iPad dus heb http://ipad-emulator.org/ gebruikt om de site te testen, op zowel de iPad als de tablet emulator ziet het er goed uit en functioneert het ook goed. Helaas onbetrouwbaar dus ...
Ok dat je mij onbetrouwbaar noemt vind ik ok. Ik zie een wit vlak in het scherm :)

Zal door de flash intro komen maar je mist daardoor de mensen wel.

Maar goed, ik ben onbetrouwbaar dus waar zou je je druk om maken ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

14
PeterPastoor schreef: Ok dat je mij onbetrouwbaar noemt vind ik ok. Ik zie een wit vlak in het scherm :)

Zal door de flash intro komen maar je mist daardoor de mensen wel.

Maar goed, ik ben onbetrouwbaar dus waar zou je je druk om maken ;)
Wat voor browser zit er eigenlijk op je iPad?

Ik heb het ook nog met de Apple Safari browser bekeken, in ontwikkelmodus -> gebruikersagent -> Safari iOS 4.3.3. iPad, en dan ziet het er bij mij netjes uit.