Jewelsz.nl - Wat zijn onze verbeterpunten?

1
Beste forumgenoten,

sinds gisteren hebben wij Jewelsz.nl online staan. Doordat wij er de hele dag mee bezig zijn merken we dat het moeilijk is geworden om objectief/kritisch naar onze site te kijken. Graag horen wij van mede webwinkeliers wat onze voornaamse verbeterpunten zijn.

De teksten aanpassen is een punt wat bekend is, echter nog geen tijd voor.

Re: Jewelsz.nl - Wat zijn onze verbeterpunten?

2
Tja, waar zal ik beginnen;

- Erg saaie uitstraling, het is niet duidelijk wat voor shop het is en wat je verkoopt. Foto's verkopen het product.
- geen achteraf betaalmethode.
- Inderdaad nog veel taalfouten en fouten in de voorwaarden. Snel aanpassen zou ik zeggen.
- Meestgestelde vragen: Er staan er maar 2? Er zijn er vast nog veel meer. Denk aan: Wat als mij betaling is mislukt? Hoe kan ik een product retour zenden? Enz.
- Bij contact staat geen e-mailadres. Sommige klanten vullen lieven niet het contact formulier in, maar willen een 'normale' email zenden.
- Bij de producten zet je een omschrijving van het merk, maar niet van het product. Hoe lang is bijvoorbeeld een ketting of armband? Wat is zo bijzonder aan dit sieraad? Kortom; geen specificaties van het product.
- Je biedt aan vanaf 199 euro gratis verzending. Is dat niet erg hoog? (weet natuurlijk niet wat je marge is..)

Voorlopig even genoeg denk ik, succes. :wink:

3
Ilonajoy schreef:Tja, waar zal ik beginnen;

- Erg saaie uitstraling, het is niet duidelijk wat voor shop het is en wat je verkoopt. Foto's verkopen het product.
- geen achteraf betaalmethode.
- Inderdaad nog veel taalfouten en fouten in de voorwaarden. Snel aanpassen zou ik zeggen.
- Meestgestelde vragen: Er staan er maar 2? Er zijn er vast nog veel meer. Denk aan: Wat als mij betaling is mislukt? Hoe kan ik een product retour zenden? Enz.
- Bij contact staat geen e-mailadres. Sommige klanten vullen lieven niet het contact formulier in, maar willen een 'normale' email zenden.
- Bij de producten zet je een omschrijving van het merk, maar niet van het product. Hoe lang is bijvoorbeeld een ketting of armband? Wat is zo bijzonder aan dit sieraad? Kortom; geen specificaties van het product.
- Je biedt aan vanaf 199 euro gratis verzending. Is dat niet erg hoog? (weet natuurlijk niet wat je marge is..)

Voorlopig even genoeg denk ik, succes. :wink:
Super, dank voor je bevindingen. Productteksten zijn bekend, helaas ontbreekt het ons op dit moment nog aan tijd hiervoor. Rest van de punten erg duidelijk, en ook erg logisch ;-) Dank...

4
Wat feedback over de vormgeving:

Allereerst is je kleur keuze zeer goed en past heel mooi bij je logo. Het is alleen nog een beetje te wit op de homepagina. Ik zou adviseren om op de homepagina onder de tekst een aantal van je producten te plaatsen. Zo krijgt een bezoeker (vooral bezoekers voor de 1e keer) een goed beeld van de producten in je webwinkel.

Je linker menu is zeer overzichtelijk, duidelijke onderscheiding tussen mannen en vrouwen. Wat heel veel webwinkels niet hebben maar jouw webwinkel wel heeft zijn de filters (horloges op kleur/merk) Deze filters zou je een andere opmaak kunnen geven zodat deze niet op categorieën lijken en het duidelijk is dat dit filters zijn. De lichtgrijze kleur in je linkermenu zou je iets donkerder kunnen maken waardoor de leesbaarheid verbeterd.

Verder zou het mooi zijn als je op de productpagina een grotere afbeelding zou kunnen plaatsen. Op de product pagina zit er nu nog vrij weinig informatie.

Veel van de punten zijn al opgenoemd. Waar ik nog wel even de aandacht op wil focussen is de contactpagina. Een telefoonnummer + NAW gegevens op de contactpagina is zeer gewenst door bezoekers. Zo kunnen ze bijv bij een vraag direct telefonisch contact opnemen. Met een contactformulier krijgen bezoekers meestal de indruk dat ze niet direct geholpen worden en kunnen ze in de tussentijd andere webshops bezoeken.

Dat was het voorlopig. Wens je veel succes met het online verkopen!
Je eigen webwinkel starten met Shopotheek!
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!