Ook nieuw hier!

1
Hallo allemaal,

Ik ben een 29-jarige moeder van twee jonge kinderen.
Ik heb twee jaar in de ziektewet geweest vanwege mijn rug.
Nu heb ik een ww uitkering, en volop aan het solliciteren geweest, helaas is het voor mij nog bijna onmogelijk een passende baan te vinden, daarom ben ik tot het besluit gekomen om mijn eigen droom waar te maken, namelijk een webwinkel te beginnen voor dierenbenodigheden en dan voornamelijk honden. Ook ik weet dat het een zware strijd zal worden, want ik heb ontzettend veel concurrentie, maar ik heb ook wat originele ideeën waar ik werk van wil maken.
In ieder geval wil ik hier heel veel ervaring opdoen, en op zoveel mogelijk vragen een antwoord krijgen.

Groeten Sarah

Re: Ook nieuw hier!

2
Sarah290 schreef:Hallo allemaal,
Nu heb ik een ww uitkering, en volop aan het solliciteren geweest, helaas is het voor mij nog bijna onmogelijk een passende baan te vinden.
Allereerst natuurlijk super dat je nu je droom waarmaakt maar mag ik vragen waarom het onmogelijk is een passende baan te vinden? Heb je nog veel klachten aan je rug of aan het ziektebed dat geweest is? Zo niet, is 29 dan niet nog bijzonder jong om gewoon een nieuwe start te maken?

Ik kan me voorstellen dat je na 2 jaar in een economie als deze, niet verder kunt groeien. Maar persoonlijk zou ik als ondernemer zo iemand als jij nog wel aan durven nemen als jij, in plaats van groeien, een geheel nieuwe start durft te maken. Dus tegen een salaris waarmee iemand start, en voor een echte startersfunctie. Als je daarop inzet, zou ik als ondernemer juist misschien zelfs een voorkeur hebben voor jou, boven een echte starter. Omdat jij mij dan meer gedreven overkomt en de kans dat jij wat langer blijft of wat meer kennis inbrengt, me hoger lijkt.

Geen idee of jij met dat inkomen rond kunt komen natuurlijk, maar 29 lijkt mij jong om er het bijltje al bij neer te gooien dat dat proces, voor jou alweer afgelopen is. En, ik vraag me af of een webwinkel, vooral op korte termijn, meer gaat opleveren. Maar dat is natuurlijk net hoe jij het aanpakt!
Nu op mijn weblogs:

Re: Ook nieuw hier!

3
Dirkjan schreef:
Sarah290 schreef:Hallo allemaal,
Nu heb ik een ww uitkering, en volop aan het solliciteren geweest, helaas is het voor mij nog bijna onmogelijk een passende baan te vinden.
Allereerst natuurlijk super dat je nu je droom waarmaakt maar mag ik vragen waarom het onmogelijk is een passende baan te vinden? Heb je nog veel klachten aan je rug of aan het ziektebed dat geweest is? Zo niet, is 29 dan niet nog bijzonder jong om gewoon een nieuwe start te maken?

Ik kan me voorstellen dat je na 2 jaar in een economie als deze, niet verder kunt groeien. Maar persoonlijk zou ik als ondernemer zo iemand als jij nog wel aan durven nemen als jij, in plaats van groeien, een geheel nieuwe start durft te maken. Dus tegen een salaris waarmee iemand start, en voor een echte startersfunctie. Als je daarop inzet, zou ik als ondernemer juist misschien zelfs een voorkeur hebben voor jou, boven een echte starter. Omdat jij mij dan meer gedreven overkomt en de kans dat jij wat langer blijft of wat meer kennis inbrengt, me hoger lijkt.

Geen idee of jij met dat inkomen rond kunt komen natuurlijk, maar 29 lijkt mij jong om er het bijltje al bij neer te gooien dat dat proces, voor jou alweer afgelopen is. En, ik vraag me af of een webwinkel, vooral op korte termijn, meer gaat opleveren. Maar dat is natuurlijk net hoe jij het aanpakt!


Allereerst bedankt voor de reactie!
Ik ben nu ruim 7 maanden aan het solliciteren, elke week gaan bij mij wel zeker 7 sollicitatie brieven/mails de deur uit. Telkens weer krijg ik een afwijzing, vanwege het gebrek aan ervaring in de administratie, vanwege mijn rugklachten, vanwege mijn leeftijd, vanwege geen hbo diploma en ga zo maar verder. Ik heb me ingeschreven bij bijna alle interim bureau's, daar krijg ik ook constant afwijzingen, ik loop al jaren rond met het idee om voor mezelf te starten, en nu krijg ik daar eindelijk de kans voor en die neem ik met beide handen heel graag aan.
Net omdat ik dit wil gaan doen, vind ik net niet dat ik het bijltje erbij neergooi, het geeft me net de nodige motivatie en energie om door te gaan, en te doen waar ik van hou. En ik weet dat ik realistisch moet blijven, en of me dit op korte termijn meer gaat opleveren daar ga ik nog niet van dromen, maar op lange termijn is dit wel iets wat meer kan gaan opleveren als ik wat ik nu heb. En daarom wil ik dit ook proberen, en ik zal er alles aan doen om mijn droom te laten slagen.

Waren er trouwens maar meer ondernemers die dachten zoals jij :wink:

Re: Ook nieuw hier!

4
Ah oke, er zat dus wel meer achter dan ik misschien in eerste instantie dacht.

Een webwinkel is niet zomaar iets dus als mensen dat doen in plaats van solliciteren, vraag ik me bij sommige mensen wel eens af of ze niet beter zich kunnen richten op wat andere banen of een lager salaris dan gelijk om te stoppen met solliciteren.

Maar bij jou is de overweging dus wel iets diepgaander dan dat. Vervelend te horen dat al die brieven telkens op niets uitlopen. Aan de andere kant klink je vrij vastberaden met je nieuwe plan en hebben die zeven maanden je ongetwijfeld het beetje extra motivatie gegeven om hier wel in te slagen. Ik hoop dat je wat hebt aan dit forum! En help je persoonlijk ook graag dus trek vooral aan de bel als ik je ergens mee van dienst kan zijn.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ook nieuw hier!

5
Dirkjan schreef:Ah oke, er zat dus wel meer achter dan ik misschien in eerste instantie dacht.

Een webwinkel is niet zomaar iets dus als mensen dat doen in plaats van solliciteren, vraag ik me bij sommige mensen wel eens af of ze niet beter zich kunnen richten op wat andere banen of een lager salaris dan gelijk om te stoppen met solliciteren.

Maar bij jou is de overweging dus wel iets diepgaander dan dat. Vervelend te horen dat al die brieven telkens op niets uitlopen. Aan de andere kant klink je vrij vastberaden met je nieuwe plan en hebben die zeven maanden je ongetwijfeld het beetje extra motivatie gegeven om hier wel in te slagen. Ik hoop dat je wat hebt aan dit forum! En help je persoonlijk ook graag dus trek vooral aan de bel als ik je ergens mee van dienst kan zijn.
Dank je wel Dirk Jan!
Het is inderdaad een weloverwogen beslissing, en het is een droom waar ik al jaren, dus niet van vandaag op morgen, al wil waar maken. Bij deze ga ik daarmee starten.
Ik vind het heel erg fijn dat je me wilt helpen.
Eerlijk gezegd zit ik nog echt in de beginfase, ik heb vanmorgen wel een workshop bijgewoond over het als zelfstandige starten vanuit de ww uitkering. Daar heb ik ook verder informatie gekregen, ook ga ik 3 november naar de landelijke starters dag en wil ik wat workshop gaan bijwonen van de kvk. Ik wil graag bepaalde zaken laten overkomen uit Amerika, hoe pak ik dit aan? Misschien heb jij daar wat tips over? En wat als ik zelf spullen wil laten maken, wat ik dan eerst zelf uitteken? Alvast bedankt voor alle hulp!
Ik waardeer het echt :lol:

Re: Ook nieuw hier!

6
Gedachten veranderen en die van mij is helemaal veranderd haha.

Ik ga nog steeds een webwinkel openen, maar dan van tweedehands dieren toebehoren.
Dus niet meer hoofdzakelijk op honden gericht en gebruikte spullen.
Hier waar ik woon is daar zeker vraag naar.
Dus nu maar op zoek naar een leuke naam voor deze webwinkel, wat in de toekomst ook een echte winkel zal worden.

Groeten Sarah

Re: Ook nieuw hier!

7
Hoi,

Ik las dat je een workshop zelfstandige starten vanuit de ww uitkering hebt bijgewoond.
Ik neem aan dat dit via het uwv is gebeurd,zo een heb ik er ongeveer een jaar geleden ook
gehad.
Kort samengevat is dat je dus een half jaar de tijd krijgt en dat je op het eind van dat half jaar
dus eigenlijk er voor moet zorgen dat je rond kan komen.
Klopt dit zo'n beetje wat jij hebt gehoord?
Ik vond dit niet te doen, je kan in deze tijd met de crisis,en denk ook al is het geen crisis, geen vast inkomen hebben na een half jaar, dat je een webshop opzet.

Misschien kan je hier nog iets over kwijt.

mvg,

Re: Ook nieuw hier!

9
kassie schreef:Hoi,

Ik las dat je een workshop zelfstandige starten vanuit de ww uitkering hebt bijgewoond.
Ik neem aan dat dit via het uwv is gebeurd,zo een heb ik er ongeveer een jaar geleden ook
gehad.
Kort samengevat is dat je dus een half jaar de tijd krijgt en dat je op het eind van dat half jaar
dus eigenlijk er voor moet zorgen dat je rond kan komen.
Klopt dit zo'n beetje wat jij hebt gehoord?
Ik vond dit niet te doen, je kan in deze tijd met de crisis,en denk ook al is het geen crisis, geen vast inkomen hebben na een half jaar, dat je een webshop opzet.

Misschien kan je hier nog iets over kwijt.

mvg,
Hoi Kassie,

Ja dat klopt. Het is inderdaad zo dat je maar heel kort de tijd krijgt. Ik heb nu tot 5 november de tijd om mijn onderneminsplan op te stellen om zo te kijken of mijn plan haalbaar is. Als dat door het uwv wordt goedgekeurd krijg ik 6 maanden de tijd om te kijken of het lukt. Of dit haalbaar is? Nee, zelf besef ik dat zeker en vast. Dus ondertussen heb ik wel een beslissing genomen om te proberen part time nog een andere job te zoeken. En part-time als zelfstandige te beginnen. Om dan in de toekomst misschien mijn job op te zeggen en volledig te gaan voor mijn eigen zaakje. Maar dat is pas als alles goed draait.

Kun je mij misschien vertellen hoe jij dit toen hebt aangepakt?
Alvast bedankt!

Groeten Sarah

Re: Ook nieuw hier!

10
Om met je laatste vraag te beginnen, hoe ik het heb gedaan.
Ik heb het niet gedaan, ik weet niet wat je wilt verkopen, maar ik hoop echt voor je
dat het een goed ondernemersplan is en dat het product goed loopt.
Ik had toen wel een paar ideetjes,maar had geen idee of het misschien goed verkoopbaar zou zijn.
Een webshop opzetten,tekst erbij,foto's,naamsbekendheid,verzenden, inkopen etc, is toch een hele klus en dat binnen 6 maanden goed te krijgen, en er redelijk aan te verdienen.
Een baantje erbij, is misschien een redelijke oplossing.

ik zit er zelf toch steeds aan te denken aan een shop.
Als ik echt een goed idee krijg, wie weet...

Houd ons op de hoogte van je shop, jij krijg hier zeker goede adviezen,
Veel succes.