Thuis het pakketje opengemaakt, maar het voldoet niet aan mijn eisen. Het gaat hier om een contactgrill en hij is gewoon te klein.
Meteen gemaild met de shop dat ik mijn artikel morgen graag terug wil komen brengen.
Als antwoord kreeg ik: dan krijgt u een waardebon.
Maar ik wil helemaal geen waardebon, ik wil gewoon mijn geld terug.
Mogen ze dit zomaar doen? Het staat nergens in hun regels.
Ik wil dus gewoon mijn geld terug!Artikel 6. Annuleren en retourneren
6.1 Aan een annulering zijn geen kosten verbonden tenzij het een product betreft dat speciaal op maat gemaakt is.
6.2 De klant kan tot 7 werkdagen na ontvangst een product retour zenden zonder opgaaf van redenen. Deze termijn van 7 werkdagen gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de klant. Let op: Deze retourregeling geldt niet voor producten die in de winkel afgehaald zijn.
6.3 Tijdens deze termijn zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken en bekijken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Het is niet de bedoeling dat de klant het artikel tijdens deze termijn ook gebruikt, het gaat dus echt om een zichttermijn. Tijdens deze termijn mag de klant een artikel bekijken en eventueel uitproberen zoals hij dat in een fysieke winkel ook zou kunnen doen. Een telefoon mag worden bekeken maar er mag niet mee gebeld zijn. Voor een koffiezetapparaat geldt dat er geen koffie mee gezet mag zijn. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking aan .....retourneren, conform de door ..... verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Deze instructies ontvangt de klant per email nadat hij via de service-aanvraag, te vinden op de website, heeft aangegeven van zijn herroepingrecht gebruik te willen maken. Nadat het retourgezonden product door ..... ontvangen is wordt het terug te betalen bedrag binnen 10 werkdagen op de rekening van de klant teruggestort.
6.4 Software, of andere vergelijkbare producten, waarvan de verzegeling (seal) verbroken is kan niet geretourneerd worden.
6.5 Retourneren is uitsluitend mogelijk onder overlegging van de originele factuur.
Hoe krijg ik dit toch op een normale manier voor elkaar?
Ik hoop dat jullie me willen helpen.
Dit is al de zoveelste keer dat ik meemaak dat webshops er hun eigen regels op nahouden, terwijl het volgens mij wettelijk niet is toegestaan.
Algemene voorwaarden van een webshop staan toch niet boven de Nederlandse Wetgeving, of heb ik het nu mis?
Mag je als eigenaar van een webshop zomaar van alles verzinnen?