volg ons: twitter,facebook,youtube..

1
Je ziet tegenwoordig, of al een tijdje, dat je bij de webwinkels ziet staan:
Volg ons via: twitter, facebook,youtube etc, bij bol.com staan er wel een stuk of 7.

Ik denk dat dit zeker een meerwaarde heeft, voor je winkel, waardoor je evt. meer
klanten naar je toe kan trekken.
Maar is dit te achterhalen..?

Re: volg ons: twitter,facebook,youtube..

2
Wat bedoel je met achterhalen? Meetbaar maken?
Wat Social media die je noemt vooral als voordeel hebben is het klanten binden en zich verbonden met jou bedrijf laten voelen. Dat is niet altijd even meetbaar. Natuurlijk kun je bij links die je op social media gebruikt ze zo maken dat je kan zien of ze en via welke social media te gekomen zijn. Maar dat zal niet altijd een goed beeld geven van het effect van het gebruik van je social media.

Re: volg ons: twitter,facebook,youtube..

4
Oke. Nouja het is dus zeker te meten. Zorg dat je via google analyse, of welke statistieken meter je gebruikt, je kan zien via welke social media ze zijn binnen gekomen. Gebruik voor elke link die je op facebook bij een post zet, of in een tweet op twitter zet, een aparte unieke link. Zodat je precies kan zien op welk bericht er veel naar de site geklikt wordt. En dat je in je webshop kan zien hoeveel bestellingen je via een social media bericht heb gekregen. Dat is meetbaar.

Daarnaast kan het als social media (facebook, twitter, youtube ect) goed gebruikt ook heel veel positieve invloed hebben op je klanten binding. Laat mensen je bedrijf eens echt kennen. Laat ze zien hoe jullie werken (letterlijk, door eens te laten zien hoe je de bestellingen inpakt en levert). En zorg ook voor snelle antwoorden als mensen vragen stellen via social media. Het resultaat hiervan is minder meetbaar maar is zeker erg nuttig en de moeite waard!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: volg ons: twitter,facebook,youtube..

6
Beste Kassie,

Wil je je Social Media inspanningen écht inzichtelijk krijgen dan heb ik een handig PDF bestand voor je. Naast het meten van Social Media geeft het bestand inzicht in het meetbaar maken van de meeste aspecten van online marketing (SEO, SEA, Blogging, landingspagina's en e-mailmarketing etc.). Uitermate handig om te meten of je online marketing inspanningen daadwerkelijk lonen. Loont het niet kom je niet in actie op basis van je onderbuikgevoel maar op basis van feiten.

Het bestand is in het Engels, maar eenvoudig te begrijpen (waar nodig help ik je). Mocht jij, of wie dan ook, interesse hebben in het PDF-bestand stuur me dan even een DM met je e-mail adres.
Webwinkel beginnen of een pinautomaat huren?