Hallo,
Wat vinden jullie van mijn webshop? Momenteel valt het mij op dat ik weinig klanten
trek en als die er zijn ik bijna niets verkoop. Ik ben sinds 1 oktober online en heb pas 1 artikel
verkocht.. Ik zit niet hoger dan mijn concurrenten meestal ietsjes eronder.
Groetjes.
Re: Nog weinig bezoekers/klanten webshop 2 weken online
2Dumpprijzen?
Je bent heel duur en toevallig (?) zijn er nu wat dingen bij je in de aanbieding.
O, wil je altijd die lage prijs? Dan moet je geen aanbiedingen doen maar gewoon de lage prijs laten zien zonder dat de (advies)prijs doorgestreept is.
Je bent heel duur en toevallig (?) zijn er nu wat dingen bij je in de aanbieding.
O, wil je altijd die lage prijs? Dan moet je geen aanbiedingen doen maar gewoon de lage prijs laten zien zonder dat de (advies)prijs doorgestreept is.
3duur? ik koop wellicht dan duurder in omdat ik niet hele grote aantallen afneem, want ik maak nog niet eens 50% winst bij de meeste artikelen. Daarnaast mag ik bij de meeste artikelen van de leveranciers niet lager zitten dan mijn huidige prijzen. Ik moet me aan hun adviesprijzen houden. Het is nu een soort openings sale waar ik toestemming voor heb gekregen, vandaar dat ik nu wel heel wat aanbiedingen heb, maar goed het meeste is ook alleen merk en daar betaal je wel voor, zowel ik als inkoper als klant.. misschien dat het daarom duur overkomt.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 30 oktober 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link op verzoek van TS verwijderd.
Reden: Link op verzoek van TS verwijderd.
4Eerste hit op google: http://www.babypark.nl/jollein-boxkleed ... -grey.html
Jouw prijs: 38,94 incl verzending.
Hun prijs: 34,95 incl verzending.
Nog een aantal andere artikelen bekeken maar daar ben je inderdaad iets goedkoper.
Maar met inachtneming van de professionaliteit van de webwinkel zou ik toch elders mijn aankoop doen omdat:
Je verwijst mij door naar de algemene voorwaarden voor de procedure voor garantie. Erg omslachtig.
Je FAQ bevat een aantal vragen met verwijzingen naar andere pagina 'bekijk de over ons pagina'. Je kan je kvk nummer netzogoed vermelden, kost je zelfs nog minder tekst dan te verwijzen.
Levertijd slechts voor 12:00 besteld morgen in huis terwijl elders gemakkelijk 16:00 gehaald kan worden.
Je geeft niet het volledige aankoopbedrag retour bij een retourneren. Ook dit is wettelijk niet toegestaan.
Je navigatiemenu komt chaotisch over.
Je adres in de algemene voorwaarden staat niet in de correcte volgorde. Normaliter komt een t.a.v. niet op de laatste rij.
Verschaft geen identiteit over jezelf zoals je adres in de algemene voorwaarden. Dit is wettelijk verplicht.
Je vermeld euro acceptgiro als logo, maar niet bij betaalsystemen.
Nog een aantal andere artikelen bekeken maar daar ben je inderdaad iets goedkoper.
Maar met inachtneming van de professionaliteit van de webwinkel zou ik toch elders mijn aankoop doen omdat:
Je verwijst mij door naar de algemene voorwaarden voor de procedure voor garantie. Erg omslachtig.
Je FAQ bevat een aantal vragen met verwijzingen naar andere pagina 'bekijk de over ons pagina'. Je kan je kvk nummer netzogoed vermelden, kost je zelfs nog minder tekst dan te verwijzen.
Levertijd slechts voor 12:00 besteld morgen in huis terwijl elders gemakkelijk 16:00 gehaald kan worden.
Je geeft niet het volledige aankoopbedrag retour bij een retourneren. Ook dit is wettelijk niet toegestaan.
Je adres in de algemene voorwaarden staat niet in de correcte volgorde. Normaliter komt een t.a.v. niet op de laatste rij.
Verschaft geen identiteit over jezelf zoals je adres in de algemene voorwaarden. Dit is wettelijk verplicht.
Succes.Wel een leuke woordspeling moet ik toegeven:
(Afhankelijk van feestdagen en van het postbedrijf kan dit soms anders uitpakken)
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Hoe kom je er dan op om dumpprijzen in je header te vermelden wanneer dit simpelweg geeneens mogelijk is door afspraken die je met je leverancier hebt?Superbabyparadijs schreef:duur? ik koop wellicht dan duurder in omdat ik niet hele grote aantallen afneem, want ik maak nog niet eens 50% winst bij de meeste artikelen. Daarnaast mag ik bij de meeste artikelen van de leveranciers niet lager zitten dan mijn huidige prijzen. Ik moet me aan hun adviesprijzen houden. Het is nu een soort openings sale waar ik toestemming voor heb gekregen, vandaar dat ik nu wel heel wat aanbiedingen heb, maar goed het meeste is ook alleen merk en daar betaal je wel voor, zowel ik als inkoper als klant.. misschien dat het daarom duur overkomt.
6Het is nu een soort openings sale waar ik toestemming voor heb gekregen, vandaar dat ik nu wel heel wat aanbiedingen heb
71: Omdat ik nu heel veel actie's heb en de header dus nu van toepassing is, en ik hem dus erg leuk vond om op dit moment te gebruiken. Zie mijn eerste antwoord over openings sale.RicardoV schreef:Hoe kom je er dan op om dumpprijzen in je header te vermelden wanneer dit simpelweg geeneens mogelijk is door afspraken die je met je leverancier hebt?Superbabyparadijs schreef:duur? ik koop wellicht dan duurder in omdat ik niet hele grote aantallen afneem, want ik maak nog niet eens 50% winst bij de meeste artikelen. Daarnaast mag ik bij de meeste artikelen van de leveranciers niet lager zitten dan mijn huidige prijzen. Ik moet me aan hun adviesprijzen houden. Het is nu een soort openings sale waar ik toestemming voor heb gekregen, vandaar dat ik nu wel heel wat aanbiedingen heb, maar goed het meeste is ook alleen merk en daar betaal je wel voor, zowel ik als inkoper als klant.. misschien dat het daarom duur overkomt.
2: Ik met bijna de meeste producten lager zit dan elders en ik niet veel winst maak, en het dus dumpprijzen zijn en geen hier word ik heel gauw rijk van prijzen zijn:) zoals ik al zij maak ik nog geen eens 50% winst en zijn de meeste artikelen van bekende merken waardoor het al gauw ''duur'' lijkt.
PS: Ik stel je reacties zeer op prijs ik zal dan ook zeker aanpassingen verrichten wanneer er een goed punt naar voren toekomt.
8RicardoV schreef:Eerste hit op google: http://www.babypark.nl/jollein-boxkleed ... -grey.html
Succes.Wel een leuke woordspeling moet ik toegeven:
(Afhankelijk van feestdagen en van het postbedrijf kan dit soms anders uitpakken)
Klopt, hier kan het een en ander aan veranderd worden, zal ik meteen even mee aan de slag gaan. Bedankt voor je opmerkingen. Op een gegeven moment ben ik zo verdwaald in alle teksten van mijn webwinkel dat ik niet meer weet of het nou goed is of niet.
9Ik zou toch eens serieus naar je prijzen gaan kijken... 

Zo slecht vind ik dat nog niet...Superbabyparadijs schreef:want ik maak nog niet eens 50% winst
1050% winst (of iets minder) op één artikel is anders vrij veel als je dat overhoud na afstrek van btw, betaalkosten, verzendkosten en eventueel andere administratieve kosten.
Zulke hoge marges kom je volgens mij niet vaak tegen.
Maar ik zie niets terug van die grote sale en de dumpprijzen. Zoals ik eerder aangaf zijn je prijzen niet veel verschillend met die van je concurrenten, soms ben je zelfs duurder.
Maar ik zie niets terug van die grote sale en de dumpprijzen. Zoals ik eerder aangaf zijn je prijzen niet veel verschillend met die van je concurrenten, soms ben je zelfs duurder.
11Hey, ik wil natuurlijk wel ff kijken.
Voor de duidelijkheid;
Profiel: Man
Kids: ja
vrouw: ja
zwanger & vol hormoontje: Nee
verstand van babyspullen: nauwelijks. De vrouw wel.
Zo
Bij binnenkomer valt me op dat je enorm veel groen heb; drukke navigatie wel.
Je USP van 24/7 .. tja dat is iedere webshop
Ik mis wat tekst op je hoofdpagina waar een zoekmachine je op vinden kan trouwens.
Op naar babyfoons; stukje tekst waar ik weinig mee kan, dat roept een andere electroboer ook al. Zou je niet liever hier wat tips kunnen plaatsen; leuk om te lezen en wat content gelijk.
Als benoemd ben ik niet zwanger dus geen verdere mening bij kleurgebruik en zo
Dus maar de focus op wat techniek. Je gebruikt enorm veel Meta keywords, 177 karakters. Geen gebruik van Headings, zou wel helpen voor SEO.
Op andere pagina's nergens je Meta keywords gevuld lijkt het?
Netjes je ALT attributes gevuld, prima!
In ieder geval nog genoeg te doen
Voor de duidelijkheid;
Zo

Ik mis wat tekst op je hoofdpagina waar een zoekmachine je op vinden kan trouwens.
Op naar babyfoons; stukje tekst waar ik weinig mee kan, dat roept een andere electroboer ook al. Zou je niet liever hier wat tips kunnen plaatsen; leuk om te lezen en wat content gelijk.

Dus maar de focus op wat techniek. Je gebruikt enorm veel Meta keywords, 177 karakters. Geen gebruik van Headings, zou wel helpen voor SEO.

12RicardoV schreef:50% winst (of iets minder) op één artikel is anders vrij veel als je dat overhoud na afstrek van btw, betaalkosten, verzendkosten en eventueel andere administratieve kosten.
Na ooknog alle aftrekposten(verzendkosten, btw, ideal transactie betalingen btw hou ik tussen de 25 en 30 % aan winst over. Ik vind dit redelijk, niet veel niet weinig. Nog lager zitten kan natuurlijk wel, maar ik weetniet of ik daar veel mee opschiet?? Ik hou dan haast niets over
13Jan Speelgoedboer schreef:Hey, ik wil natuurlijk wel ff kijken.
Voor de duidelijkheid;
Zo
Dankjewel voor je reactie! Ga ik zeker wat mee doen.
14Misschien persoonlijk maar ik vind 'dumpprijzen' een beetje een negatieve lading hebben in deze context. Met dumpen denk ik aan weggooien en oude zooi voor een prikkie verhandelen. Dan willen ouders niet in verband brengen met hun pasgeborene natuurlijk. Die willen alleen het allerbeste!
Ik zou dan eerder met posief geladen slogans gaan werken. Superprijzen of geweldige aanbiedingen ofzo
Ik zou dan eerder met posief geladen slogans gaan werken. Superprijzen of geweldige aanbiedingen ofzo
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
15En ik ook niet. Ik zou willen dat ik zoveel winst zou maken zeg.Instinct schreef:Ik zou toch eens serieus naar je prijzen gaan kijken...
Zo slecht vind ik dat nog niet...Superbabyparadijs schreef:want ik maak nog niet eens 50% winst
16Ben het wel enigszins met je eens, maar er is zelfs een succesvolle winkel die zich dump noemt. Baby-dump.nlHet Varaantje schreef:Misschien persoonlijk maar ik vind 'dumpprijzen' een beetje een negatieve lading hebben in deze context. Met dumpen denk ik aan weggooien en oude zooi voor een prikkie verhandelen. Dan willen ouders niet in verband brengen met hun pasgeborene natuurlijk. Die willen alleen het allerbeste!
Ze geven wel een laagste prijs garantie. Als ts dat ook zou doen is het volgens mij al een stuk geloofwaardiger dat het om 'dumpprijzen' gaat.