wat zijn acceptabele marges?

1
Via via zijn wij in contact gekomen met een fabrikant en zijn wij momenteel bezig om voor een productgroep (details kan ik momenteel nog niet vermelden) de groothandelfuctie binnen Nederland te vervullen. Afspraken over dat alleen wij binnen Nederland voor deze productgroep de groothandel zijn, voor een bepaalde groep resellers (o.a. webwinkels), zijn reeds gemaakt.
De marges moeten wij nog bepalen.

Vandaar dat ik graag jullie mening zou willen weten m.b.t. wat acceptabele marges zijn voor de verkoper (webwinkelier).

Wij zijn voornemens om 2 verschillende startmarges te bieden.

- één voor dropshipping (een lager marge)
- één voor regulier verkopers met eigenvoorraad (hoger marge).

Let op het gaat om startmarges welke afhankelijk van het verloop van samenwerking met onze afnemers wellicht na verloop van tijd kunenn worden herzien.
Verder zijn we voornemens om alle afbeeldingen, foldermateriaal, etc. etc. gratis te verstrekken.
Met wat voor startmarges zouden jullie tevreden zijn?

Alvast bedankt voor jullie commentaar.

Re: wat zijn acceptabele marges?

2
pauwke schreef:(details kan ik momenteel nog niet vermelden)
Zonder die details kunnen we geen zinnig antwoord geven.

Op kleding bijvoorbeeld moet een heel hoge marge zitten omdat er bijvoorbeeld veel meer retour komt. De marge op elektronica is dan weer flinterdun vanwege de vele concurrentie die er is.

Maar zelfs al zouden we weten wat om wat voor producten het gaat, dan nog is het moeilijk invullen. Best kijk je eerst naar je eigen marges, zodat jij voldoende over houdt. Aan de hand daarvan bedenk je een advies verkoopprijs waaraan webwinkels zich zouden kunnen houden. Als ze dat leuk vinden natuurlijk, want je mag gewoon je eigen verkoopprijs bedenken in Nederland.

Re: wat zijn acceptabele marges?

3
@ wouter, Je hebt gelijk dat het inderdaad lastig is om mijn vraag te beantwoorden.
Binnen nu en 3-4 weken zijn de onderhandelingen/overeenkomsten als het goed is afgerond. Daarna kan ik meer info geven. Dan moet nog wel e.e.a. worden ingericht voordat we echt van start gaan. Maar dan zou ik mijn vraag wat concreter kunnen formuleren.

In mijn enthousiasme misschien iets te snel dit balletje alvast opgegooid :)