Re: Korting of gratis verzenden?

2
Ik doe altijd een prijscheck bij diverse (web)winkels en dan combineer ik altijd de prijs van 't product en de verzendkosten. Vervolgens bestel ik bij de winkel waar de totaalprijs van die twee 't laagste is :P

3
Het is algemeen bekend dat het woord 'gratis' werkt als een rode lap op een stier.
Wanneer je iets gratis aanbiedt zal je dat op een andere manier moeten compenseren.
Dat betekent gaan uitrekenen wat je marges zijn en wellicht ook bij de concurrent kijken wat die doen, prijstechnisch gezien en qua verzenden.

Wat betreft mijn ervaring; Ik heb een periode als actie de bestellingen gratis verzonden (december maand) werkte echt prima, had een uitstekend resultaat. Heb daarna de cijfers bekeken, de verzendkosten waren procentueel gezien tov de omzet iets hoger dan normaal. Maar goed; gezien het resultaat was dat maar een kleinigheidje.
Had er wel voor gekozen om een minimaal orderbedrag in te voeren, anders krijg je van die onzinbestellingen. (geldt trouwens nog steeds)

4
Ilonajoy schreef:Had er wel voor gekozen om een minimaal orderbedrag in te voeren, anders krijg je van die onzinbestellingen. (geldt trouwens nog steeds)
Klein beetje offtopic maar ik zit hier ook over te denken. Bevalt het en krijg je nooit klachten dat het mensen niet lukt om te bestellen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

6
Is het dan niet een idee om de prijzen hetzelfde te houden en je verzendkosten omlaag te zetten?
Dan kom je de klant tegemoet door de verzendkosten laag te houden en het is dan wel aantrekkelijk om te bestellen.

Ik reken nu lage verzendkosten voor een pakketje en vanaf een bepaald bedrag gratis verzenden. Wordt ook gewaardeerd.

@frafra: Het minimumorderbedrag heb ik erin staan, omdat ik zelf een stukje verzendkosten mee betaal. Tot nu toe geen klachten ontvangen.

7
Wij doen het nu al zo dat bestellingen boven € 50,- gratis verzonden worden en bedragen daaronder versturen we voor € 5,-.
Ik ben bang dat als we het verzenden helmaal gratis maken, mensen veel vaker kleine dingetjes laten versturen, terwijl ze nu eigenlijk "gepushed" worden om een iets grotere bestelling te doen. Vandaar mijn dilemma.

9
Uit onderzoek is gebleken dat je beter gratis verzending kunt bieden dan een korting van 10%, vaak ik de verzending, bv €6, ook meer dan 10% korting (tenzij de klant voor meer dan €60 besteld).
Er zijn webwinkels die ieder artikel €2 duurder maken en zelf €3 bij leggen om vervolgens altijd gratis verzending te bieden.
Succes!
Voor meer informatie kunt u kijken op onze website.

10
Ja het is soms best lastig om te betalen of je korting geeft of een lager bedrag aan verzendkosten. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je verkoopt. Als je net als wij kaarsen verkoopt en je gaat die gratis verzenden ga je snel verlies draaien. Immers mensen gaan dan 2 kaarsen bestellen a € 6 en jij moet dan de verzendkosten van € 6,75 betalen. Ja dat schiet niet op.

Misschien kan iemand mij nog wat adviezen geven in deze.

Ik hoor het graag.

Gr. Liranda

http://www.kaarsen-online.nl

11
De beste tip wat dat betreft staat hierboven al te lezen: gratis verzending vanaf een bepaald bedrag, bij voorbeeld €50. Bijkomend effect is vaak dat de klant extra koopt als hij tegen dat bedrag aan zit.

Daarnaast zou je gratis verzending en korting slim kunnen combineren, bij voorbeeld 6 kaarsen voor €30 + porto, 10 kaarsen voor €50 + gratis verzending (maar ik ken de marges niet).
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer