Inrichten verzendkosten voor volumeproducten

1
ik heb een webshop met veel verschillende soorten volumeproducten. Deze producten brengen nogal wat verzendkosten met zich mee.

Ik dacht eraan om te werken met 2 volumetoeslagen waaraan ik verschillende productgroepen kan toevoegen. Nu is het probleem dat als ik een klant heb die meerdere producten besteld uit verschillende productgroepen de verzendkosten van de leverancier veel hoger uitkomen als de kosten die ik reken in mijn webshop.

Ik wil geen verzendkosten per product in mijn webshop want dan wordt de shop veel te rommelig.

Heeft er iemand een creatief idee om dit op te lossen en mezelf niet uit de markt te prijzen?

Re: Inrichten verzendkosten voor volumeproducten

3
Verzendkosten (grotendeels) in de productprijs doorberekenen.

Alternatieven zijn het bij de kassa verzendkosten bepalen op totale gewicht, of bij zware artikelen de klant nog meer motiveren het af te komen halen. Je kunt ook de kleine artikelen alleen per set verkopen. Weet niet of je aan consumenten of b2b verkoopt, maar in het laatste geval is het soms mogelijk om minimumafnames te hanteren.

Probleem waarmee jij zit, zit bijna elke webwinkel die artikelen verkoopt die qua formaat of gewicht zover uit elkaar liggen. Niet alleen qua verzendkosten, maar in het hele plaatje. Zo is het orderpicken van een koelkast + een tablet, erg onredabel omdat ze in het magazijn meestal ver uit elkaar liggen.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Inrichten verzendkosten voor volumeproducten

5
Parcel2send schreef:Kun je aangeven wat de afmetingen zijn van de grote pakketten. Je zou op zoek moeten naar een partij die eenheidstarieven kan bieden. Wat zijn de afmetingen van de grote pakketten. Ik probeer je daarin te adviseren.
Ik ben héél benieuwd wat je advies zal zijn. :roll:
Waarschijnlijk heel verrassend ook.