[Alfems.nl] Graag feedback op een deel webshop

1
Hallo,

Ik zal het even toelichten, we hebben een bepaald deel van de webshop waar veel bezoekers op binnenkomen maar ook relatief snel weer weg zijn in tegenstelling tot de andere pagina's.

Wie zou mij eens feedback willen geven waarom je deze pagina's als bezoeker/koper zijnde weer snel zou verlaten? Ik kan de vinger er maar niet achter krijgen.

Het betreft bezoekers die gericht zoeken naar de producten van QDO. Het zijn deze 2 pagina's waar men op binnenkomt:

http://www.alfems.nl/c-1845771/mokken-amp-theeglazen/

http://www.alfems.nl/c-1517847/koffie-amp-thee/

Alvast bedankt!

Groet, Alfems.nl

Re: [Alfems.nl] Graag feedback op een deel webshop

2
Alfems schreef:We hebben een bepaald deel van de webshop waar veel bezoekers op binnenkomen maar ook relatief snel weer weg zijn in tegenstelling tot de andere pagina's.
Je kunt zelf, met je sitestatistieken gerelateerd aan je verkoopstatistieken, veel beter een variantie-analyse uitvoeren dan wij dat zouden kunnen. Zoek in je statistieken naar de significante verschillen tussen bezoeker/producten/pagina's en je hebt een helder antwoord.
StoreCore.io

3
Dank je wel voor je reactie.

Dat snap ik, daar kijken wij ook naar, maar ik bedoelde meer qua look-and-feel, rare afwijkingen die wij niet meer zien, (on)aantrekkelijkheid van de pagina, vertoning van de producten etc. We hebben even wat behoefte aan "professionele" feedback van ervaringsdeskundigen.

Wellicht zien we iets gewoon volledig over het hoofd na die vele uurtjes naar onze eigen webwinkel turen :D

4
Alfems schreef:Dat snap ik, daar kijken wij ook naar, maar ik bedoelde meer qua look-and-feel, rare afwijkingen die wij niet meer zien, (on)aantrekkelijkheid van de pagina, vertoning van de producten etc. We hebben even wat behoefte aan "professionele" feedback van ervaringsdeskundigen.

Wellicht zien we iets gewoon volledig over het hoofd na die vele uurtjes naar onze eigen webwinkel turen :D
Je moet ook niet beginnen met turen. Meten is weten.

Gooi om te beginnen alle overeenkomsten tussen de slechte presterende en goed presterende pagina's overboord. Concentreer je op de verschillen, want het is veel waarschijnlijker dat je daarin de verklaring vindt.

Dat kan van alles zijn. Misschien trek je andere soorten bezoekers uit andere bronnen: moet je in de sitestatistieken kunnen terugvinden. Misschien ligt het aan een deel van je assortiment of de prijsstelling: maak een vergelijking met concurrenten.

Dit type onderzoek kun je zelf veel beter uitvoeren dan wij. Jij kent je klanten, je producten, de markt, je concurrenten, je statistieken...

Smaakgebonden criteria zoals look-and-feel, de aantrekkelijkheid van pagina's en de vertoning van specifieke producten zijn minder interessant, want dan krijg je op het forum tien verschillende opinies van twaalf niet-kopers. Dat zijn inderdaad ervaringsdeskundigen, maar zoek het eerst dichter bij je kopers én niet-kopers.

Kortom, als je met de huidige look-and-feel andere artikelen al goed verkoopt, is dát dus niet je eerste zorg.
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!