webshopontzorger

1
Beste Ward en Jan (en anderen)

Dank voor jullie input!! Achterliggende doelstelling is om te zien op welke terreinen ik met het concept "dewebshopontzorger.nl" webshophouders het beste mag/kan ontzorgen.

Als voorbeeld; vanuit ons klantcontactcenter verzorgen we gedurende kantoortijden de telefonische bereikaarheid voor een aantal webshophouders. (http://www.uspreektmetbob.nl) Inmiddels werken we ook online chat en verzorgen we standaard mailafhandeling. Het verzorgen van logistiek (warehousing, picken&samenstellen van orders en verzendgereed aanbieden) gebeurd ook al. Mogelijk is het goed om het concept compleet te maken met "bouwen & beheer" en "bezoekoptimalisatie". Ook al heb ik daar geen kaas van gegeten; dat kan dan in samenwerking gerealiseerd worden.

Op basis van de suggestie de volgende, meer genuanceerde vraagstelling:

1. Wat zou bouwen en beheer van een webshop mogen kosten? En op welke manier moeten deze kosten in rekening worden gebracht? Een bedrag ineens voor het bouwen en vervolgens een onderhoudsfee? Of bijvoorbeeld een fee per maand? Of...
2. Wat mag SEO precies kosten? En op welke manier zou dat in rekening gebracht mogen worden?
3. Wat mag klantcontact kosten? Is er belangstelling voor telefonische bereikbaarheid? Zo ja, wat mag zoiets kosten? Voor online chat en opnieuw; wat mag dat kosten? Voor mailafhandeling?
4. Wat mag fullfilment kosten? Op welke manier zou hier het beste invulling aan gegeven kunnen worden? Wat zijn do's en don'ts?

Alvast vriendelijk bedankt voor enige input.

Hartelijke groet,
Andries Zoeteweij

Re: webshopontzorger

2
In je vragen zie ik vooral kosten terug komen. Dat is natuurlijk een niet onbelangrijk onderdeel van het plaatje. Maar waar ik vooral geïnteresseerd in ben, is naar de vraag wat het mij oplevert?

Re: webshopontzorger

3
Wouter, dank je! Een terecht opmerking.

Ten aanzien van klantcontact; ik kan me voorstellen dat wanneer een klant in een webshop een vraag heeft, hij/zij deze graag goed beantwoord ziet. Dat kan via telefoon, via chat en via mail. Als de vraag niet of niet goed beantwoord wordt, dan verlies je klanten. (als ik in een "offline winkel" aangekeken wordt, maar niet aangesproken wordt, loop ik ook 9 van de 10 keer weg zonder product) Alle manieren om het klantcontact te optimaliseren zijn voor een webshophouder mooi meegenomen.

Ten aanzien van vierkante meters en het picken&samenstellen van orders geldt m.i. vooral het gemak. Als deze activiteiten niet meer zelf uitgevoerd hoeven te worden, kan deze tijd besteed worden aan meer zinvolle activiteiten door de online-winkelier.

Voor wat betreft "bouwen en beheer" en "bezoekoptimalisatie" moet ik je het antwoord even schuldig blijven...

Re: webshopontzorger

4
De voordelen die je noemt liggen voor de hand en zijn inherent aan, laten we als voorbeeld nemen, de logistiek uitbesteden. Maar e-fulfilment (het uitbesteden van logistiek) komt in vele vormen en maten. Sommige e-fulfilment bedrijven kunnen tot 18.00 uur orders verwerken, anderen tot 23.00 uur. Sommigen kunnen producten hangend opslaan (noodzakelijk voor veel kleding), anderen zijn weer goed in het personaliseren van de zendingen. De een werkt met een minder foutgevoelig systeem dan de ander en bij sommige bedrijven is het gewoon echt een zootje. Daar zitten echt werelden van verschil in. Kortom, dat het mij tijd bespaard mag duidelijk zijn, maar wat levert het mij op om voor jou te kiezen in plaats van een van de tientallen andere, gespecialiseerde, bedrijven?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: webshopontzorger

5
Beste Wouter (en andere lezers)

Mogelijk dat het antwoord nu wat snel komt, maar goed...

Alle activiteiten die ik in mijn bedrijven onderneem stel ik primair beschikbaar aan mensen die het label dragen "mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt". In ons klantcontactcenter bijvoorbeeld werken een aantal mensen die blind zijn. Ondersteund door braille en spraaksoftware worden de werkzaamheden prima uitgevoerd. In plaats van het blind zijn als thema neer te zetten, zet ik graag het gehoor van deze mensen centraal. Mensen die blind zijn, luisteren goed en horen ook wat er niet gezegd wordt. Uitermate belangrijk in telefonisch klantcontact!!

De specifieke vraag; wat onderscheid ons van alle andere goede aanbieders? Dat wij alle activiteiten die we ondernemen primair beschikbaar stellen aan deze groep die een kwetsbare positie heeft tot de arbeidsmarkt. Daarin op zoek gaan naar de kwaliteit die bovenmatig ontwikkeld is (misschien wel door het ontbreken van andere kwaliteiten (gezichtsvermogen, gehoor, etc.) Het is mooi om erbij te zijn als mensen versteld staan van zichzelf. Het is ook aardig om dat te faciliteren.

Daarom; voor het concept van "dewebshopontzorger" op zoek naar behoeften van webshopeigenaren die we in kunnen en willen vullen. Zit dat in bouw & beheer, of juist meer in bezoekoptimalisatie? Zit dat in klantcontact (telefonisch, mail, chat) of juist in logistiek?

Voor elke partner die samen wil werken, is een label SociaalPlus ontwikkeld. (sociaalplus.nl) Nu nog in de kinderschoenen. En straks? - ik zie het wel op basis van input vanaf dit forum.

Hartelijk dank voor alle input!!

Hartelijke groet,
Andries Zoeteweij

Re: webshopontzorger

6
wow ..
Ik zeg +veel, Respect, duimen op en de rest voor Andries !

Met deze achterliggende gedachte zullen denk ik veel mensen je graag willen ondersteunen!

Ik denk, zoals eerder aangegeven, dat logistiek zeker een leuke insteek is.
Je voorbeeld van een visueel beperkt iemand aan de telefoon te laten werken is ook een top idee trouwens :)

Ik hoop dat je een mooie rol kan gaan invullen bij de grotere bedrijven!
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: webshopontzorger

7
Hoi Jan,
Dank voor je enthousiaste reactie!
Het is inderdaad de wens om voor partijen te mogen werken; groot, maar vooral ook klein!

Eerst de behoefte helder hebben. Het samenwerken is weliswaar heel plezierig en voelt voor mij ook goed; tegelijkertijd wil ik wel voorzien in een behoefte bij de webshophouder die verder gaat dan sympathie voor de doelstellingen die erachter zitten.

Ben benieuwd naar alle feedback en houd je graag betrokken op het vervolg.

Hartelijke groet,
Andries Zoeteweij

Re: webshopontzorger

8
In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen is dit natuurlijk een prima voorbeeld hoe je dat kan invullen!

Logistiek is heel erg belangrijk voor een goede webwinkel dus ik weet niet of MVO dan de doorslaggevende factor kan zijn. Maar voor bijvoorbeeld telefonische bereikbaarheid en misschien zaken als wat social media en/of schrijven van content zie ik wel mogelijkheden.

Re: webshopontzorger

9
Besten!

Om dan allereerst door te gaan op het thema klantcontact:

Op een schaal van 1 tot 5 (1 niet belangrijk; 5 zeer belangrijk)

Welk belang hecht een webshophouder aan telefonische bereikbaarheid?
Welk belang hecht een webshophouder aan adequate mailafhandeling?
Welk belang hecht een webhophouder aan social media?
Welk belang hecht een webshophouder aan chatfunctionaliteit in de webshop?

Op de andere thema's binnen het concept van dewebshopontzorger kom ik graag terug.

Hartelijke groet,
Andries Zoeteweij

Re: webshopontzorger

10
AndriesZoeteweij schreef:Welk belang hecht een webshophouder aan telefonische bereikbaarheid?
5 Zeer belangrijk
AndriesZoeteweij schreef:Welk belang hecht een webshophouder aan adequate mailafhandeling?
4 Belangrijk: zou een 5 voor zeer belangrijk mogen zijn, maar klanten reageren nog vaak verbaasd en dankbaar als je binnen een halfuur antwoordt.
AndriesZoeteweij schreef:Welk belang hecht een webhophouder aan social media?
3 Indifferent: hangt er nogal van af waar je het voor gebruikt.
AndriesZoeteweij schreef:Welk belang hecht een webshophouder aan chatfunctionaliteit in de webshop?
3 Indifferent: kan met een 4 of 5 even belangrijk zijn als telefoon en e-mail, maar kost daarmee vergeleken veel tijd en is vanwege de anonimiteit en het medium niet altijd voldoende effectief.
StoreCore.io

Re: webshopontzorger

13
Welk belang hecht een webshophouder aan telefonische bereikbaarheid?
5
Welk belang hecht een webshophouder aan adequate mailafhandeling?
5
Welk belang hecht een webhophouder aan social media?
4
Welk belang hecht een webshophouder aan chatfunctionaliteit in de webshop?
3
Actief in webshopontwikkeling

Re: webshopontzorger

15
Beste lezer,
Door met mijn onderzoekje...

Kunnen jullie svp wat input leveren op de volgende vragen? Alvast vriendelijk bedankt voor enige medewerking.

Wat is een goede prijsstelling voor telefonische bereikbaarheid?
Wat is een goede prijsstelling voor adequate mailafhandeling?
Wat is een goede prijsstelling voor chatfunctionaliteit in de webshop?

Hartelijke groet,
Andries Zoeteweij