Ik voeg een product toe op mijn website en plaats een proefbestelling. krijg ik daarna een mail van TradeTracker dat de verkoop via een andere website is gekomen en dat ik € x.xx moet betalen.
Deze sale kun je gewoon afkeuren als proefbestelling bij jezelf.
Hoe komt dit? Als je websites controleert op het plaatsen van je materiaal en je klikt op een link dan wordt er natuurlijk een cookie geplaatst. Als je dan binnen een bepaalde tijd zelf een bestelling doet dan doet de cookie uiteraard zijn werk en wordt de sale toegekend aan de website eigenaar van de cookie.
Oplossing: Bij zelf bestellingen doen altijd eerst al je cookies verwijderen
TradeTracker zou ik ook als affiliate niet aanbevelen. Ze hebben me ooit met geneuzel over aanpassingen een opgebouwd tegoed door de neus geboord.
Dit heb je bij alle affiliate netwerken en meestal zal het aan de adverteerder liggen. Hoe langer en uitgebreider je met netwerken en adverteerders werkt hoe meer je wel eens een vreemde eend in de bijt krijgt die raar afkeurt en/of niet betaald.
Affiliates lopen niet weg bij tradetracker want het is een van de betere netwerken die alles goed op orde hebben.
Mijn ervaring tot nu toe met affiliate markerting. Veel kliks geen kopers.
Dit is op te lossen door mailpartijen uit te sluiten van meedoen met je affiliate programma. Het is nu eenmaal zo dat als je die laat meedoen je duizenden bezoekers krijgt die alleen voor een punt even je site bezoeken. Als je er in de statistieken rekening mee houdt is dat niet erg. Er kan altijd een koper bij zitten.
Sluit je ze uit van deelname dan krijg je andere bezoekers die meer 'normaal' zijn in CSR.
Ik heb bij Daisycon het idee dat ze het stof uit de schoenen lopen voor grote bedrijven, maar de 'kleinere' webshops geen aandacht geven in hun netwerk
Ik denk dat ze meer kijken naar webshops die geld in het laatje kunnen brengen en niet naar klein of groot. De ene webwinkel is nu eenmaal meer converterend dan de ander en ook de artikelen die verkocht worden maakt veel uit. Verkoop je alleen tandenborstels of het hele drogisterij assortiment maakt nogal verschil in het aantal affiliates die je willen opnemen op hun websites.