Weet alleen niet zo goed hoe ik dit aan zal pakken.
Heeft iemand tips?

Scent Delight schreef:[...] zodat ik kan inschatten welke geur men graag zou willen zien in het assortiment.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Dan is het bijvoorbeeld een exclusieve suggestie of een speciaal verzoek of een bijzondere wens. Verzin maar wat; kopers zijn doel op superlatieven in bijvoeglijke naamwoorden.Scent Delight schreef:Zit alleen te denken. Stel dat op 1 geur 10 personen reageren en een andere geur 1 dan is die geur niet populair en wil ik die eigenlijk niet bestellen. Maar dan kan ik moeilijk zeggen tegen de klant sorry die komt er niet.
Daar moet ik dan een oplossing voor hebben. Misschien is het woord pre-order niet goed gekozen maar hoe noem en doe ik het dan?
Een poll, welke geur zou je graag in ons assortiment zien.Scent Delight schreef:Dat bijhouden lukt wel.
Zit alleen te denken. Stel dat op 1 geur 10 personen reageren en een andere geur 1 dan is die geur niet populair en wil ik die eigenlijk niet bestellen. Maar dan kan ik moeilijk zeggen tegen de klant sorry die komt er niet.
Daar moet ik dan een oplossing voor hebben. Misschien is het woord pre-order niet goed gekozen maar hoe noem en doe ik het dan?
Misschien toch wel... Je kunt 10 geuren die niet leverbaar zijn online zetten. De geur die na een maand of twee de meeste hits ving, is kandidaat nummer 1 voor een uitbreiding van het assortiment.RicardoV schreef:Er is geen andere manier (naast die poll/onderzoek) om uit te vinden hoeveel er van geur x zouden worden besteld in een periode van een maand zonder deze ook daadwerkelijk te laten bestellen. Ik denk dat je zelf toch wel een inschatting kan maken van minder en meerdere populaire geuren?
Dat kan inderdaad een interessante oplossing zijn. Maar de meeste kliks hoeven niet direct de meeste verkopen te zijn, dat zou je dan goed moeten filteren.Ward schreef:Misschien toch wel... Je kunt 10 geuren die niet leverbaar zijn online zetten. De geur die na een maand of twee de meeste hits ving, is kandidaat nummer 1 voor een uitbreiding van het assortiment.RicardoV schreef:Er is geen andere manier (naast die poll/onderzoek) om uit te vinden hoeveel er van geur x zouden worden besteld in een periode van een maand zonder deze ook daadwerkelijk te laten bestellen. Ik denk dat je zelf toch wel een inschatting kan maken van minder en meerdere populaire geuren?
Uiteraard kan dat van alles betekenen, bijvoorbeeld dat je een van de eersten bent die Google content over een nieuw product voorschotelt…RicardoV schreef:Dat kan inderdaad een interessante oplossing zijn. Maar de meeste kliks hoeven niet direct de meeste verkopen te zijn, dat zou je dan goed moeten filteren.
Dan zit je twee maanden met 10 producten die uitverkocht zijn op je website waar mensen misschien wel interesse in hebben. Dan kopen ze een ander product wellicht niet omdat ze gaan wachten op het product wat is uitverkocht. Lijkt mij niet echt een ideale oplossing.Ward schreef:Misschien toch wel... Je kunt 10 geuren die niet leverbaar zijn online zetten. De geur die na een maand of twee de meeste hits ving, is kandidaat nummer 1 voor een uitbreiding van het assortiment.
Niet ideaal, maar als je het product helemaal niet opneemt, komen er helemaal geen bezoekers op af. Bij geuren kun je bovendien voldoende alternatieven bieden: andere geur van hetzelfde merk, vergelijkbare geur, vergelijkbare prijsklasse, vergelijkbare doelgroep...Rudy schreef:Dan zit je twee maanden met 10 producten die uitverkocht zijn op je website waar mensen misschien wel interesse in hebben. Dan kopen ze een ander product wellicht niet omdat ze gaan wachten op het product wat is uitverkocht. Lijkt mij niet echt een ideale oplossing.
Mijn bedoeling is dus zoals al eerder aangegeven geen pre-order. ik wil kunnen inschatten welke geuren op dat moment aanspreekt bij de klanten en daar dan een keuze uit maken. Dus zal het gaan om suggesties op de site die men aan kan klikken en dat ik daar dan een keuze uit maak om te bestellen of meer als leidraad. Dit verandert trouwens per seizoen merk ik al.biancib schreef:Ik organiseer ook regelmatig een pre order. Niet alleen om te testen wat wel of minder goed zou verkopen maar ook om een grote bestelling bij de leverancier te kunnen plaatsen zodoende je vaak een leuke korting krijgt en toch geen te grote stock moet inslaan.
Ik maak dan zelf een voor selectie en zet die te koop met de melding dat het een pre-order is. Bestellen kan tot ... datum en verzending is voorzien rond ... datum. Met een korting natuurlijk.
Dan kan het idd zijn dat je van één bepaalde soort maar 1 stuk verkoopt tijdens deze pre order en 9 stuks over hebt, maar dat is nu toch geen onoverkomelijk aantal om te stockeren/betalen? Kaarsen worden ten slotte niet slecht en kosten geen ettelijke euro's?