3FM Serious Request - wie doet er mee?

1
Over een goede 2 weken begint 3FM Serious Request.

Ik vroeg me af of er ook webwinkeliers zijn die hier aan mee (willen) doen?

Ik zal via WebwinkelFM extra aandacht geven aan shops die een Serious Request actie doen. Zodoende hoop ik dat de webwinkels extra onder de aandacht komen bij de DJs en hopelijk in de uitzending genoemd gaan worden.

Re: 3FM Serious Request - wie doet er mee?

3
Vorig jaar was ik hoofdsponsor en technicus bij de houten hut. Dat was dus 6 dagen in de kou zitten, maar wel erg leuk.

Nu zal ik via WebwinkelFM een paar #SR12 uitzendingen maken en proberen via twitter onder de aandacht van de DJs in het glazen huis te komen, zodat dat weer extra bezoek en bekendheid voor de deelnemende webwinkels zorgt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 3FM Serious Request - wie doet er mee?

5
Het idee is dat elke shop zelf een actie verzint. Er is te kort tijd voor een grootse collectieve actie, denk ik. En ik denk dat elke shop het liefst voor zich zelf invult hoe of wat zij bij willen dragen.

Enkele voorbeelden die ik voorgaande jaren bij sommige shops zag;

- Percentage omzet afstaan
- Verzendkosten afstaan
- Speciaal Serious Request assortiment verkopen, doneer bijv. (een deel van) de opbrengst van kerst artikelen
- Speciale actie sponsoren. Mijn shop sponsorde het Houten Hut evenement door kabels en apparatuur ter beschikking te stellen
- Serious Request banner op de site

Ook kan ik me bedenken dat je bijv. de retour gekomen artikelen tegen gereduceerd tarief verkoopt en de opbrengst daarvan doneert.

Verzin wat leuks, vertel het mij en ik zal het pluggen in de uitzendingen!

Waarom je volgens mij wel mee zou moeten doen;
Het is een leuke manier om iets voor het goede doel te doen en het bedrag komt gegarandeerd in goede handen, zonder dat er vanalles aan de strijkstok blijft hangen.
Je kan er zelf ook wat publiciteit door verkrijgen. Vorig jaar kwam mijn naam en logo voorbij op 3FM toen er een 3FM verslaggever langs kwam bij de Houten Hut. Ik hoop door intensief gebruik van twitter en facebook de webwinkels die ook voor SR12 bezig zijn, onder de aandacht te komen bij 3FM.

Re: 3FM Serious Request - wie doet er mee?

7
Hier wel mee eens;

Zo klaar met dit 3fm feestje van een stel DJ's die zichzelf helemaal geweldig vinden. Dan dat volk dat zn schuldgevoel afkoopt door voor 5 euro een plaatje aan te vragen om daarna met zijn alle een "kijkonseensgoedvoordewereldzijn" gevoel te hebben. Die sneue bedrijven die over de ruggen van arme mensjes een minuutje radio zendtijd willen om reclame te maken. De politiek die leuk mee doet, want alle ontwikkelingshulp moet uit de begroting maar o wee als ze het opgehaalde bedrag van serious request niet verdubbelen dan zijn all menschjes boos. De gedachte dat er een team is dat al het hele jaar op zoek is naar een goed doel wat lekker zal scoren. " nah die is niet zielig genoeg, vinden mensen niet erg enz enz en dan: " Ik weet het, baby's die dood gaan, moet een hit worden dat"

De eerste keer was leuk en origineel maar nu weer wat nieuws verzinnen.

Het is puur reclamemakerij ,niks goede doelen etc :)
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: 3FM Serious Request - wie doet er mee?

10
In plaats van azijn te pissen, kan je ook een voorbeeld nemen aan de mooie acties die georganiseerd worden.

Bax-shop.nl bijvoorbeeld, verkoopt luchtgitaren voor 5 of 10 euro voor Serious Request. Zoals je misschien weet, deelt 3FM DJ Gerard Ekdom altijd luchtgitaren uit aan luisteraars van zijn show.

Je krijgt dan een certificaat van echtheid bij je luchtgitaar, die gelijk ook weer goed is voor 5 of 10 euro korting op je volgende aankoop bij Baxshop. Ik denk dat dit een heel mooi voorbeeld van een creatieve en goede actie voor Serious Request is.

Re: 3FM Serious Request - wie doet er mee?

18
FeetT schreef:Wij gaan meedoen! Zijn nu alles aan het ontwerpen voor op de site te zetten. Wordt een veiling en het opgehaalde geld gaan we brengen op een manier waar ik nu al spijt van heb...:)
Laat het even weten en we knallen het gelijk op de website, twitter en in de uitzending die ik morgen ga tapen :)

Tijdens het glazen huis ga ik extra uitzendingen maken. :)

Re: 3FM Serious Request - wie doet er mee?

19
Wij hebben eraan zitten denken om een actiecode op onze site te laten invullen.
Bij het afrekenen is een mogelijkheid.

Wij staan dan direct 10% van de inhoud van het betreffende orderbedrag af aan Serious Request.
Maakt niet uit wat er besteld word. Als die actiecode maar gebruikt word.
Want die codes verzamelen we allemaal, tellen de bedragen bij elkaar op en daar 10% van geven we af.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen