Hallo allemaal,
Nou we zijn nu bijna een jaar bezig met onze webwinkel hij staat ongeveer online sinds afgelopen Mei. Willen jullie eens kijken en wat feedback geven ?
Wel leuk om te weten het is voor ons een avond project daar we allebei nog een baan hebben.
We zijn er wel heel druk mee geweest en redelijk actief met een blog en facebook.
Tevens adverteren wij met adwords en soms via facebook.
Ook staan we regelmatig op beurzen in Nederland om de bekendheid te verhogen. Mijn vriendin geeft workshops die ook aangeboden worden op de website.
De site is gemaakt met Magento en wordt gehost via Byte, er staan nu 2200 artikelen op.
Willen jullie ook snelheid beoordelen ? We hebben volgens ons een goede categorie indeling waardoor laad tijd hopelijk beperkt blijft.
Ik zie graag jullie feedback terug en hoop hiermee nog wat verbeteringen door te voeren.
Groet,
Patrick
Re: www.scrapamoment.nl webwinkel in scrapartikelen
2Het eerste wat opvalt is dat de site redelijk traag is. Dat kost klanten.
Je hebt diverse betaalmogelijkheden, da's mooi. Ook achteraf betalen. Ik zoek de site af naar informatie over Klarna, maar kan niets vinden.
Bij de betaalmogelijkheden staat als enige:
Dan de FAQ: Daar staat helemaal niets! Gemiste kans en kost klanten.
Bedrijfsgegevens staat niet volledig op de site vermeld. Geen leveringsvoorwaarden/algemene voorwaarden. Geen melding over het gebruik van cookies.
Ik zou zeggen; genoeg werk aan de (web)winkel.
Je hebt diverse betaalmogelijkheden, da's mooi. Ook achteraf betalen. Ik zoek de site af naar informatie over Klarna, maar kan niets vinden.
Bij de betaalmogelijkheden staat als enige:
Daar worden klanten niet wijzer van.Ideal rechtstreeks vanuit uw winkelmandje
- Klarna rechtstreeks vanuit uw winkelmandje
Dan de FAQ: Daar staat helemaal niets! Gemiste kans en kost klanten.
Bedrijfsgegevens staat niet volledig op de site vermeld. Geen leveringsvoorwaarden/algemene voorwaarden. Geen melding over het gebruik van cookies.
Ik zou zeggen; genoeg werk aan de (web)winkel.
3Hartelijk dank voor je feedback.
Faq ga ik meteen oppakken.
Echter levering voorwaarden staan er wel :
http://www.scrapamoment.nl/Leveringsvoorwaarden
Algemene voorwaarden ga ik ook oppakken
Gebruik van cookies zou je een pop up van moeten krijgen bij je eerste bezoek.
Ga ik uitzoeken hoe dat zit.
Bedrijfsgegevens heb ik in de leveringsvoorwaarden staan ga ik oppakken om die nog een keer apart toe te voegen
Nogmaals hartelijk dank, zo zie ik maar weer dat je jezelf gauw blind staart en sommige belangrijke dingen niet ziet.
Faq ga ik meteen oppakken.
Echter levering voorwaarden staan er wel :
http://www.scrapamoment.nl/Leveringsvoorwaarden
Algemene voorwaarden ga ik ook oppakken
Gebruik van cookies zou je een pop up van moeten krijgen bij je eerste bezoek.
Ga ik uitzoeken hoe dat zit.
Bedrijfsgegevens heb ik in de leveringsvoorwaarden staan ga ik oppakken om die nog een keer apart toe te voegen
Nogmaals hartelijk dank, zo zie ik maar weer dat je jezelf gauw blind staart en sommige belangrijke dingen niet ziet.
pecunia non olet
4De leveringsvoorwaarden zijn bij mij blanco.
Daarom de opmerking.
EDIT: Bij explorer zijn ze blanco, bij Chrome komen ze in beeld. Zou ik nog even nakijken.
Succes.
Daarom de opmerking.
EDIT: Bij explorer zijn ze blanco, bij Chrome komen ze in beeld. Zou ik nog even nakijken.
Succes.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Ik heb even gekeken naar je snelheid,
je homepage:
http://www.scrapamoment.nl/
laad tijd van 4.39 seconden
de performance graad is 64 punten op de 100.
Hier zit dus nog flink wat verbetering mogelijkheden in.
Een product pagina:
http://www.scrapamoment.nl/scrapbooking ... inder.html
Laad tijd van 6.19 seconden tot soms wel 11 seconder...
In je JS is veel winst te behalen, dit bestand is 127 KB groot..
myriad-pro.cufonfonts.js deze idem en is zelfs ruim 300KB groot. Dit moeten browsers iedere keer opnieuw inladen aangezien je cache niet goed is ingesteld.
Een gemiddelde webpagina is 2.4 MB aan content om te laden, dat is veeeeel te veel.
Denk eens aan mobiele browsers op een 3GB verbinding. Die klikken je website zo weg.
Op een vaste computer maar beperkte internet verbinding (die van 14 euro per maand ongeveer)
zullen nog tragere resultaten hebben en ook wegklikken.
Grootste winstpunten voor snelheid:
- CSS optimaliseren
- JS optimalisaren en combineren (niet allemaal losse files)
- Fonts lokaal inladen ipv oproepen van externe url
- Cache optimaal gebruiken, heeft magento tools voor (en ook de hoster)
- Zo min mogelijk content van andere websites/servers afhalen
Kortom werk aan de (Web) winkel
je homepage:
http://www.scrapamoment.nl/
laad tijd van 4.39 seconden
de performance graad is 64 punten op de 100.
Hier zit dus nog flink wat verbetering mogelijkheden in.
Een product pagina:
http://www.scrapamoment.nl/scrapbooking ... inder.html
Laad tijd van 6.19 seconden tot soms wel 11 seconder...
In je JS is veel winst te behalen, dit bestand is 127 KB groot..
myriad-pro.cufonfonts.js deze idem en is zelfs ruim 300KB groot. Dit moeten browsers iedere keer opnieuw inladen aangezien je cache niet goed is ingesteld.
Een gemiddelde webpagina is 2.4 MB aan content om te laden, dat is veeeeel te veel.
Denk eens aan mobiele browsers op een 3GB verbinding. Die klikken je website zo weg.
Op een vaste computer maar beperkte internet verbinding (die van 14 euro per maand ongeveer)
zullen nog tragere resultaten hebben en ook wegklikken.
Grootste winstpunten voor snelheid:
- CSS optimaliseren
- JS optimalisaren en combineren (niet allemaal losse files)
- Fonts lokaal inladen ipv oproepen van externe url
- Cache optimaal gebruiken, heeft magento tools voor (en ook de hoster)
- Zo min mogelijk content van andere websites/servers afhalen
Kortom werk aan de (Web) winkel