Games inkopen direct bij de uitgever zelf (EA, Ubisoft, etc)

1
Hallo mensen,

Laat ik mij even voorstellen. Ik ben Chris en zou graag door middel van het verkopen van games extra verdiensten genereren. Zoals iedereen weet wil je graag zo goedkoop mogelijk zijn met het liefst een leuke marge. Op het internet zie ik soms webshops met enorm lage prijzen. Zelfs zo laag dat de prijs van bv een ps3 spel even hoog is als mijn inkoopprijs (exclusief btw) bij een "gewone" distributeur. Mijn vermoeden is dat deze sites direct inkopen bij een uitgever als EA en Ubisoft (dus zonder een kostbare tussenpersoon), maar hoe? Als ik op het internet kijk zie ik geen links of mogelijkheden die wijzen naar een directe inkoop bij deze bedrijven. Wie heeft er hier kennis van het in zakelijk contact komen met bedrijven als deze?

Alsvast bedankt.

Re: Games inkopen direct bij de uitgever zelf (EA, Ubisoft,

2
Als je als doel hebt 'extra verdiensten' te genereren zal jij die mogelijkheid niet krijgen om direct via EA in te kopen. Daarvoor ben je veels te klein.

Je concurrenten kunnen voordeligere inkooptarieven hebben bij de distributeur dan jij hebt. Het betekent niet direct dat ze elders inkopen. Daarnaast is het vaak zo dat er bepaalde distributeurs worden aangewezen en jij als reseller niet direct via de fabrikant kan inkopen maar via een distributeur moet inkopen.

3
RicardoV schreef:Als je als doel hebt 'extra verdiensten' te genereren zal jij die mogelijkheid niet krijgen om direct via EA in te kopen. Daarvoor ben je veels te klein.

Je concurrenten kunnen voordeligere inkooptarieven hebben bij de distributeur dan jij hebt. Het betekent niet direct dat ze elders inkopen. Daarnaast is het vaak zo dat er bepaalde distributeurs worden aangewezen en jij als reseller niet direct via de fabrikant kan inkopen maar via een distributeur moet inkopen.
Ik kan moeilijk aangeven dat ik binnen nu en een jaar een miljoenenbedrijf run natuurlijk, je moet ergens beginnen. ;)

Maar wat je nu zegt is dat mijn concurrenten waarschijnlijk ook gewoon bij een normale distributeur inkopen, maar dan tegen een lager tarief om dat het inkoopvolume hoger is? Dus direct inkopen bij een EA is ongebruikelijk?

4
chriszeh schreef:
RicardoV schreef:Als je als doel hebt 'extra verdiensten' te genereren zal jij die mogelijkheid niet krijgen om direct via EA in te kopen. Daarvoor ben je veels te klein.

Ik kan moeilijk aangeven dat ik binnen nu en een jaar een miljoenenbedrijf run natuurlijk, je moet ergens beginnen. ;)

Maar wat je nu zegt is dat mijn concurrenten waarschijnlijk ook gewoon bij een normale distributeur inkopen, maar dan tegen een lager tarief om dat het inkoopvolume hoger is? Dus direct inkopen bij een EA is ongebruikelijk?
Dat is zeer ongebruikelijk ja. EA zal je gewoon doorverwijzen naar een distributeur in Nederland. Maar nooit geschoten is altijd mis..
Als het om 50+ stuks per game gaat heb je wellicht een kans.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Direct inkopen bij de fabrikant is onmogelijk voor een reseller. Ik heb voor een aantal manden terug contact gehad met EA en Activision. Allebei hebben ze mij doorverwezen naar een distributeur, de antwoord die ik kreeg is dat zijn geen bestand aan kunnen van 100e klanten. alle resellers worden dus direct doorverwezen naar een distributeur.

sorry voor mijn NL.

Met vriendelijke groet,
Marco