Re: Keurmerken voor webwinkels
182Ik zit al heel veel jaar in dit zakenwereldje.RicardoV schreef: Volgens mij zijn keurmerken niet zo bekend in Belgie en wellicht gebruiken ze daar andere keurmerken? Daar zou ik me eens in verdiepen als je een belgische winkel hebt.
Keurmerk is Typisch Nederlands fenomeen.
nergens op de wereld vind je zoveel betaalde keurmerken dan in Nederland.
Ook veel andere keurmerken voor milieu en voedsel.
Voorspel,
een keurmerk moeheid bij de consument.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Re: Keurmerken voor webwinkels
183[quote]men ziet de laatste rating ipv de gemiddelde rating
dus bijvoorbeeld bij de amerikaanse winkel zie je 1 ster staan , terwijl het gemiddelde 8.5 is.
en spam komt ook binnen: bijvoorbeeld Vromen E-Commerce heeft daar 1 op 10, gewoon door een spambot.
GrowshopOnline.nu heeft 1 ster op 10 terwijl er nog geen reviews zijn!
En wat gebeurt er met problemen zoals bij ****(punt) nl
Misschien dat bij zo problemen jullie ook kunnen reageren in die reviews?[/quote]
Bedankt voor het melden, ik zie het helaas nu pas, maar het heeft te maken dat we tegenwoordig ook de resultaten van KiyOh importeren, die zijn niet meegerekend in de berekening. Gaan we zo snel mogelijk fixen.
Spam is zeker ook irritant, we hebben al een captcha, nu hebben we deze ook uitgebreid met een andere oplossing. Het blijft echter moeilijk en we willen liever niet alle ervaringen modereren, omdat we dan de suggestie kunnen werken negatieve ervaringen te filteren.
Verder kijken we periodiek de rating van de webwinkel na, zijn er veel problemen dan nemen we contact op met de webwinkel. In dit specifieke geval gaan we actie ondernemen, het is echter raar dat klanten nooit contact met ons hebben opgenomen. In geval van echte problemen gebeurt dat normaal gesproken wel. We hebben éénmaal contact gehad met een klant die een geschil had met de webwinkel, maar die heeft netjes zijn geld terug gekregen. We gaan dit geval dus uitzoeken.
dus bijvoorbeeld bij de amerikaanse winkel zie je 1 ster staan , terwijl het gemiddelde 8.5 is.
en spam komt ook binnen: bijvoorbeeld Vromen E-Commerce heeft daar 1 op 10, gewoon door een spambot.
GrowshopOnline.nu heeft 1 ster op 10 terwijl er nog geen reviews zijn!
En wat gebeurt er met problemen zoals bij ****(punt) nl
Misschien dat bij zo problemen jullie ook kunnen reageren in die reviews?[/quote]
Bedankt voor het melden, ik zie het helaas nu pas, maar het heeft te maken dat we tegenwoordig ook de resultaten van KiyOh importeren, die zijn niet meegerekend in de berekening. Gaan we zo snel mogelijk fixen.
Spam is zeker ook irritant, we hebben al een captcha, nu hebben we deze ook uitgebreid met een andere oplossing. Het blijft echter moeilijk en we willen liever niet alle ervaringen modereren, omdat we dan de suggestie kunnen werken negatieve ervaringen te filteren.
Verder kijken we periodiek de rating van de webwinkel na, zijn er veel problemen dan nemen we contact op met de webwinkel. In dit specifieke geval gaan we actie ondernemen, het is echter raar dat klanten nooit contact met ons hebben opgenomen. In geval van echte problemen gebeurt dat normaal gesproken wel. We hebben éénmaal contact gehad met een klant die een geschil had met de webwinkel, maar die heeft netjes zijn geld terug gekregen. We gaan dit geval dus uitzoeken.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Keurmerken voor webwinkels
184Sorry dat ik het zeg, maar ik loop hier ook al enige tijd mee en hoor (zie) je vaak van de toren blazen wat je allemaal al wel en niet gedaan hebt, en je hebt altijd een 6/7 en 8ste zintuig door je ervaring om de volgende fases van ondernemen te voorspellen. Maar je bent zo geheimzinnig als de pest, niemand weet iets van je, je wilt niets vertellen. Voor mij ben je momenteel iemand die veel roept maar niets kan aantonen van realisatie / ervaringen in het verleden. (ook niet voor je kleinkinderen)opabert schreef:
Ik zit al heel veel jaar in dit zakenwereldje.
Keurmerk is Typisch Nederlands fenomeen.
nergens op de wereld vind je zoveel betaalde keurmerken dan in Nederland.
Ook veel andere keurmerken voor milieu en voedsel.
Voorspel,
een keurmerk moeheid bij de consument.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Keurmerken voor webwinkels
185Wat maakt het uit dat niemand weet wie opabert is ?
Niks toch zeker, een forum is een plaats om meningen uit te wisselen en te vormen.
Of de voorspellingen van opabert uitkomen valt nog te bezien maar zijn bijdragen geven wel stof tot nadenken.
Het is toch niet de bedoeling dat we elkaar allemaal na zitten te praten, een beetje stoken kan echt geen kwaad.
Niks toch zeker, een forum is een plaats om meningen uit te wisselen en te vormen.
Of de voorspellingen van opabert uitkomen valt nog te bezien maar zijn bijdragen geven wel stof tot nadenken.
Het is toch niet de bedoeling dat we elkaar allemaal na zitten te praten, een beetje stoken kan echt geen kwaad.
Re: Keurmerken voor webwinkels
186ik denk dat het op zich niet zo veel uit maakt wie wie is, maar als je in je onderschrift dingen zet als: ( let op voorbeeld )
De aller beste webwinkel van de wereld en omstreken.
Dat het dan logisch is dat men graag wil weten om welke webwinkel het gaat.
De aller beste webwinkel van de wereld en omstreken.
Dat het dan logisch is dat men graag wil weten om welke webwinkel het gaat.
Re: Keurmerken voor webwinkels
187En hij baseert alles wat hij typt op "zijn ervaringen" en heeft alles "getest in zijn webwinkel". Maar welke ervaringen of welke webwinkel dat was..
Maar laten we deze discussie niet in dit topic voeren. Dit topic is bedoelt om te praten over keurmerken, niet over anonieme leden.
Maar laten we deze discussie niet in dit topic voeren. Dit topic is bedoelt om te praten over keurmerken, niet over anonieme leden.
Re: Keurmerken voor webwinkels
188Nog 1x dan maar,
4 jaar geleden heb mij voorgesteld via een PM aan de redactie van dit forum
Wie ik ben en wat ik doe en zelfs heb ik telefonisch contact gehad.
Ik ben gewoon Opa kort en duidelijk.
Iedereen op dit forum is in leeftijd jonger dan Opa.
Beetje kinderachtig de opmerking,
want schrijf Nergens dat ik alles beter weet of de beste webwinkel heb.
Deel alleen mijn persoonlijke ervaring, uit meer dan 45 jaar ondernemerschap
Daarnaast zet ik mensen graag aan tot NA-denken over dingen.
Wat is er verkeerd dat je nadenkt in zakendoen ?
Toen ik zo oud was als jij heb ik minimaal 1000x fouten gemaakt
Wil voorkomen dat jij de 1000x fouten maakt die ik vroeger heb gemaakt
door te wijzen op valstrikken en rottigheid binnen de handel.
In mijn tijd was er geen internet en bestond alleen de gouden gids.
Wat ik mis op dit forum is ervaren mensen die ervaring willen delen.
Meeste vragen
naar de bekende weg, luiheid, gemakzucht
"waar kan ik zus of zo kopen"
en dit is heel slecht ondernemerschap.
Daarom begrijp ik ook dat binnen 5 jaar groot deel vd starters failliet is.
Ze denken niet na, zijn niet inventief en niet geschikt als ondernemer.
A)
ervaren mensen zijn er wel
maar schrikken van de vaak absurde vragen.
B)
Te druk met ondernemen.
C)
Willen uit eigen belang/concurrent
geen kennis delen met nieuwe jonge ondernemers
Alle vrijheid wat je doet met info welke ik schrijf.
Een aap is slimmer dan de mens
want een jonge aap leren van de fouten
die gemaakt worden door de ouwe aap.
Oorzaak ?
Vul dit zelf maar in.
Tot slot,
Troost je met de gedachten,
er zijn mensen die meer ervaring hebben.
wij ouwe l****n sterven vanzelf een keer uit
en is die ervaring verloren en zo sukkelt de mens al eeuwen
achter zijn eigen domheid aan.
Dit is het laatste wat ik over des persoon schrijf.
Het gaat BESLIST NIET om mij
maar om de nieuwe generatie ondernemers.
Span je potverdrie in over de absurde regels
Of start een ON-AFHANKELIJKE belangen organisatie voor webshops.
( niet in de zak vd grote mannen )
4 jaar geleden heb mij voorgesteld via een PM aan de redactie van dit forum
Wie ik ben en wat ik doe en zelfs heb ik telefonisch contact gehad.
Ik ben gewoon Opa kort en duidelijk.
Iedereen op dit forum is in leeftijd jonger dan Opa.
Beetje kinderachtig de opmerking,
want schrijf Nergens dat ik alles beter weet of de beste webwinkel heb.
Deel alleen mijn persoonlijke ervaring, uit meer dan 45 jaar ondernemerschap
Daarnaast zet ik mensen graag aan tot NA-denken over dingen.
Wat is er verkeerd dat je nadenkt in zakendoen ?
Toen ik zo oud was als jij heb ik minimaal 1000x fouten gemaakt
Wil voorkomen dat jij de 1000x fouten maakt die ik vroeger heb gemaakt
door te wijzen op valstrikken en rottigheid binnen de handel.
In mijn tijd was er geen internet en bestond alleen de gouden gids.
Wat ik mis op dit forum is ervaren mensen die ervaring willen delen.
Meeste vragen
naar de bekende weg, luiheid, gemakzucht
"waar kan ik zus of zo kopen"
en dit is heel slecht ondernemerschap.
Daarom begrijp ik ook dat binnen 5 jaar groot deel vd starters failliet is.
Ze denken niet na, zijn niet inventief en niet geschikt als ondernemer.
A)
ervaren mensen zijn er wel
maar schrikken van de vaak absurde vragen.
B)
Te druk met ondernemen.
C)
Willen uit eigen belang/concurrent
geen kennis delen met nieuwe jonge ondernemers
Alle vrijheid wat je doet met info welke ik schrijf.
Een aap is slimmer dan de mens
want een jonge aap leren van de fouten
die gemaakt worden door de ouwe aap.
Oorzaak ?
Vul dit zelf maar in.
Tot slot,
Troost je met de gedachten,
er zijn mensen die meer ervaring hebben.
wij ouwe l****n sterven vanzelf een keer uit
en is die ervaring verloren en zo sukkelt de mens al eeuwen
achter zijn eigen domheid aan.
Dit is het laatste wat ik over des persoon schrijf.
Het gaat BESLIST NIET om mij
maar om de nieuwe generatie ondernemers.
Span je potverdrie in over de absurde regels
Of start een ON-AFHANKELIJKE belangen organisatie voor webshops.
( niet in de zak vd grote mannen )
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Re: Keurmerken voor webwinkels
189dat in elk geval +1Span je potverdrie in over de absurde regels
Of start een ON-AFHANKELIJKE belangen organisatie voor webshops.
( niet in de zak vd grote mannen )

Re: Keurmerken voor webwinkels
190Het is denk ik wel zo dat we met een opkomende generatie te maken hebben die naar verhouding eigenwijzer is.
Een aantal verrekt het inderdaad om te leren van het verleden.
Dat is denk ik ook de reden dat er tegenwoordig zoveel regeltjes ter bescherming van de consument zijn.
Zakkenvullers zijn van aller tijden. Vroeger woonden die op een groot kasteel en hadden veel pracht en praal.
Goed te herkennen dus.
Tegenwoordig is dit herkennen veel lastiger geworden; dat opgeteld met toenemende eigenwijs/domheid is er veel ruimte voor de moderne schrapers.
Een aantal verrekt het inderdaad om te leren van het verleden.
Dat is denk ik ook de reden dat er tegenwoordig zoveel regeltjes ter bescherming van de consument zijn.
Zakkenvullers zijn van aller tijden. Vroeger woonden die op een groot kasteel en hadden veel pracht en praal.
Goed te herkennen dus.
Tegenwoordig is dit herkennen veel lastiger geworden; dat opgeteld met toenemende eigenwijs/domheid is er veel ruimte voor de moderne schrapers.
Re: Keurmerken voor webwinkels
191No offence, maar nadat ik met regelmaat berichten hebt gelezen die door jou zijn geplaatst, dacht ik exact hetzelfde.Ze denken niet na, zijn niet inventief en niet geschikt als ondernemer.
Als ik de goede voor mij heb, zie ik je regelmatig mensen afkraken die inventief proberen te zijn. (Voornamelijk diegene die inventief zijn in ondernemerschap.) Ook zie ik regelmatig klachten voorbij komen van de overheid die de "het de ondernemer het alleen maar moeilijker maken". Als je hier niet mee overweg kan gaan, ben je niet geschikt als ondernemer.
Ik heb meer het gevoel dat je echt een kokervisie hebt ontwikkeld in je leven. Ik snap dat je veel ervaring hebt, maar ik wil je toch 1 ding meegeven.
Er leiden meerdere wegen naar Rome
Re: Keurmerken voor webwinkels
192Iemand van jullie ervaring met webwinkelkeur die ook voor Belgische webshops zou zijn? Tips voor andere keurmerken voor .be?
Re: Keurmerken voor webwinkels
193@roelofbak
Ik ben werkzaam voor Stichting WebwinkelKeur, dus mocht je vragen hebben... Ben ook actief op dit forum. Natuurlijk kan ik geen ervaring delen
.
PS: We bieden het keurmerk ook voor Belgische webwinkels, maar de Nederlandse wetgeving is daarin wel leidend. Dus zeker interessant wanneer je je als Belgische webwinkel ook op de Nederlandse markt richt.
Ik ben werkzaam voor Stichting WebwinkelKeur, dus mocht je vragen hebben... Ben ook actief op dit forum. Natuurlijk kan ik geen ervaring delen

PS: We bieden het keurmerk ook voor Belgische webwinkels, maar de Nederlandse wetgeving is daarin wel leidend. Dus zeker interessant wanneer je je als Belgische webwinkel ook op de Nederlandse markt richt.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Keurmerken voor webwinkels
194De verschillen tussen de Nederlandse en Belgische wetgeving zijn al verwaarloosbaar klein en worden door de toepassing van Europese richtlijnen bovendien steeds kleiner.libertes schreef:PS: We bieden het keurmerk ook voor Belgische webwinkels, maar de Nederlandse wetgeving is daarin wel leidend. Dus zeker interessant wanneer je je als Belgische webwinkel ook op de Nederlandse markt richt.
Een veel belangrijker criterium lijkt mij de bekendheid van een keurmerk onder je doelgroep. Een bekend Nederlands keurmerk kan dus inderdaad aantrekkelijk zijn als je veel Nederlandse klanten hebt, maar je zou daarnaast ook moeten nagaan wat bekende keurmerken zijn die je Belgische klanten herkennen én aanspreken.
Re: Keurmerken voor webwinkels
195@Ward
Helaas is mijn ervaring dat maar weinig consumenten keurmerken echt kennen... In België is maar 1 grote partij actief. Net als het Thuiswinkel Waarborg zijn de tarieven echter erg hoog. Verder zijn verschillen inderdaad klein, maar zijn die er wel. Zeker als er geschillen zijn is het belangrijk welke wetgeving leidend is. Richt een webwinkel zich enkel op Belgische klanten, dan zou ik niet aanraden de Nederlandse wetgeving als leidend te hanteren. Voor veel webwinkels is het echter erg lonend om zich op zowel BE als NL te richten gezien de kleine verschillen in regelgeving en cultuur.
Helaas is mijn ervaring dat maar weinig consumenten keurmerken echt kennen... In België is maar 1 grote partij actief. Net als het Thuiswinkel Waarborg zijn de tarieven echter erg hoog. Verder zijn verschillen inderdaad klein, maar zijn die er wel. Zeker als er geschillen zijn is het belangrijk welke wetgeving leidend is. Richt een webwinkel zich enkel op Belgische klanten, dan zou ik niet aanraden de Nederlandse wetgeving als leidend te hanteren. Voor veel webwinkels is het echter erg lonend om zich op zowel BE als NL te richten gezien de kleine verschillen in regelgeving en cultuur.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Keurmerken voor webwinkels
196Als de verschillen in wet- en regelgeving tussen EU-landen verdwijnen, is dat géén doorslaggevend criterium meer. Wat dan wel? Nou, vooral het vertrouwen dat klanten en prospects in een keurmerk stellen. En daarmee dus bekendheid of, zo je wilt, merknaambekendheid.libertes schreef:@Ward
Helaas is mijn ervaring dat maar weinig consumenten keurmerken echt kennen... In België is maar 1 grote partij actief. Net als het Thuiswinkel Waarborg zijn de tarieven echter erg hoog. Verder zijn verschillen inderdaad klein, maar zijn die er wel. Zeker als er geschillen zijn is het belangrijk welke wetgeving leidend is. Richt een webwinkel zich enkel op Belgische klanten, dan zou ik niet aanraden de Nederlandse wetgeving als leidend te hanteren. Voor veel webwinkels is het echter erg lonend om zich op zowel BE als NL te richten gezien de kleine verschillen in regelgeving en cultuur.
Re: Keurmerken voor webwinkels
197@Ward,
Eens. Denk dat die meerwaarde door ons geboden wordt door geschilbemiddeling en klantervaringen. Het is echter zo dat het voor de consument moeilijk is om keurmerken te herkennen. Door de wildgroei en de lijkende namen liften veel keurmerken mee op de namen van de anderen. Als webwinkeliers kennen we allemaal Thuiswinkel Waarborg, zul je een willekeurige consument vragen welke keurmerk hij kent, dan zal hij zelfs deze grote niet uit zijn hoofd noemen. Laat je echter een random keurmerk logo zien (dus ook een onbekende), dan zal hij het keurmerk wel herkennen. Het is dus erg moeilijk om voor de consument de meerwaarde van elk keurmerk te weten en de betrouwbaarheid ervan te toetsen. Dat is jammer! Vandaar dat we zelf inzetten op klantervaringen, die wekken naar ons idee in combinatie met een betrouwbaar keurmerk het meeste vertrouwen.
Eens. Denk dat die meerwaarde door ons geboden wordt door geschilbemiddeling en klantervaringen. Het is echter zo dat het voor de consument moeilijk is om keurmerken te herkennen. Door de wildgroei en de lijkende namen liften veel keurmerken mee op de namen van de anderen. Als webwinkeliers kennen we allemaal Thuiswinkel Waarborg, zul je een willekeurige consument vragen welke keurmerk hij kent, dan zal hij zelfs deze grote niet uit zijn hoofd noemen. Laat je echter een random keurmerk logo zien (dus ook een onbekende), dan zal hij het keurmerk wel herkennen. Het is dus erg moeilijk om voor de consument de meerwaarde van elk keurmerk te weten en de betrouwbaarheid ervan te toetsen. Dat is jammer! Vandaar dat we zelf inzetten op klantervaringen, die wekken naar ons idee in combinatie met een betrouwbaar keurmerk het meeste vertrouwen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Keurmerken voor webwinkels
1982010 hadden ALLE keurmerken op de site gezet.
daarna hebben een onderzoek gehouden met vragenlijst.
op vragenlijst stond de vraag of klant keurmerk belangrijk vond.
39% vond keurmerk niet van belang.
Hebben toen direct keurmerken er uit gekiept.
Hebben er nu nog 2x.
klanten zien het vaak niet eens.
daarna hebben een onderzoek gehouden met vragenlijst.
op vragenlijst stond de vraag of klant keurmerk belangrijk vond.
39% vond keurmerk niet van belang.
Hebben toen direct keurmerken er uit gekiept.
Hebben er nu nog 2x.
klanten zien het vaak niet eens.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Re: Keurmerken voor webwinkels
199Er is een verschil tussen bewust en onbewust. Vind ik de uitstraling van de caissière belangrijk? Nee! Ik wil gewoon netjes en snel geholpen worden. Toch loop ik bij een even lange rij onbewust naar de leukste caissière...
Overigens ben ik het wel deels met je eens. Een keurmerk is niet alles en meer dan 1 keurmerk is naar mijn idee niet nodig...
Overigens ben ik het wel deels met je eens. Een keurmerk is niet alles en meer dan 1 keurmerk is naar mijn idee niet nodig...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Keurmerken voor webwinkels
200In al mijn berichten:
Gaat er om dat starters ZELF NA DENKEN en niet roeptoeter na papegaaien.
hoe geweldig een keurmerk is en hogere conversie geeft
en dat zorgt voor 100% meer omzet....
Deze ouwe heeft andere ervaring en schrijf dit op.
Ondervinden, leren en verbeteren.
Gaat er om dat starters ZELF NA DENKEN en niet roeptoeter na papegaaien.
hoe geweldig een keurmerk is en hogere conversie geeft
en dat zorgt voor 100% meer omzet....
Deze ouwe heeft andere ervaring en schrijf dit op.
Ondervinden, leren en verbeteren.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Re: Keurmerken voor webwinkels
201@opabert - mee eens. Tot nu toe heb ik alleen wetenschappelijke onderzoeken gezien die het nut bewijzen. Op die onderzoeken moeten we natuurlijk kritisch zijn. Wel heb ik webwinkeliers gezien die zeggen dat het niet heeft geholpen, maar met echte metingen heb ik dat nooit onderbouwt gezien.
Ik geloof zeker dat niet voor iedereen een keurmerk nuttig is. Echter zie ik meer webwinkeliers roepen dat het niet nuttig is zonder onderbouwing... Daarbij doel ik niet op u, dat uit uw onderzoek blijkt dat 39% een keurmerk niet belangrijk vindt, vind ik juist interessant. Blijft er nog steeds 61% over die het keurmerk wel (deels) nuttig vinden.
PS: Natuurlijk is het verschil te meten in procenten, niet in een verdubbeling,
Ik geloof zeker dat niet voor iedereen een keurmerk nuttig is. Echter zie ik meer webwinkeliers roepen dat het niet nuttig is zonder onderbouwing... Daarbij doel ik niet op u, dat uit uw onderzoek blijkt dat 39% een keurmerk niet belangrijk vindt, vind ik juist interessant. Blijft er nog steeds 61% over die het keurmerk wel (deels) nuttig vinden.
PS: Natuurlijk is het verschil te meten in procenten, niet in een verdubbeling,
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Keurmerken voor webwinkels
202Bij twee van mijn webwinkels had een keurmerk wél een positieve invloed. En ik meet alles... Maar dan nog kun je er geen algemene conclusies aan verbinden voor alle webwinkels, alleen al omdat de steekproefomvang slechts n = 2 is.libertes schreef:Tot nu toe heb ik alleen wetenschappelijke onderzoeken gezien die het nut bewijzen. Op die onderzoeken moeten we natuurlijk kritisch zijn. Wel heb ik webwinkeliers gezien die zeggen dat het niet heeft geholpen, maar met echte metingen heb ik dat nooit onderbouwt gezien.
Meten is weten: doe een A/B-test met en zonder keurmerk en je weet of het je helpt.
Re: Keurmerken voor webwinkels
203Ik heb 9 maanden zonder keurmerk gedraaid. Eens nagevraagd aan mensen van wat vinden jullie belangrijk en het keurmerk laten vallen. Genoeg mensen die zeggen alleen nog te gaan shoppen bij webshops MET keurmerk.
Er werd een actie gehouden via Beslist en had zoiets van om er zelf achter te komen of dit werkt of niet, kan ik het beter nu doen dan wachten. Je mag denken van zij praat onzin, maar ik heb de eerste maand met keurmerk meer omzet gedraaid dan de maanden ervoor en echt veel meer omzet (ik alleen maar blij, want uiteindelijk haal je het geld voor zo'n keurmerk er uit.. tenzij je bij Thuiswinkel.org zit, maar dat is een ander verhaal).
Omdat Tros Radar, Kassa en al dat soort programma's en ook websites de consument ermee dood gooit dat je beter bij een webshop met keurmerk kan kopen dan zonder, zijn er altijd nog mensen die zich daaraan vastklampen.
Terwijl ik zelf ook de ervaring heb betere service te krijgen bij kleinere shops die geen keurmerk hebben dan de grotere of andere met keurmerk. Het ligt er ook aan in welke branche zit en welke niche je hebt en doelgroep. Dus kan alleen voor mijzelf spreken en niet voor een ander.
Er werd een actie gehouden via Beslist en had zoiets van om er zelf achter te komen of dit werkt of niet, kan ik het beter nu doen dan wachten. Je mag denken van zij praat onzin, maar ik heb de eerste maand met keurmerk meer omzet gedraaid dan de maanden ervoor en echt veel meer omzet (ik alleen maar blij, want uiteindelijk haal je het geld voor zo'n keurmerk er uit.. tenzij je bij Thuiswinkel.org zit, maar dat is een ander verhaal).
Omdat Tros Radar, Kassa en al dat soort programma's en ook websites de consument ermee dood gooit dat je beter bij een webshop met keurmerk kan kopen dan zonder, zijn er altijd nog mensen die zich daaraan vastklampen.
Terwijl ik zelf ook de ervaring heb betere service te krijgen bij kleinere shops die geen keurmerk hebben dan de grotere of andere met keurmerk. Het ligt er ook aan in welke branche zit en welke niche je hebt en doelgroep. Dus kan alleen voor mijzelf spreken en niet voor een ander.
Re: Keurmerken voor webwinkels
204Ik val niet in herhaling,
elders heb ik resultaat geschreven met 6x keurmerken
en 1 jaar zonder keurmerk.
Geen verschil in omzet.
wel meer retouren met keurmerk dan zonder keurmerk.
elders heb ik resultaat geschreven met 6x keurmerken
en 1 jaar zonder keurmerk.
Geen verschil in omzet.
wel meer retouren met keurmerk dan zonder keurmerk.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Re: Keurmerken voor webwinkels
205@opabert
Maar waarom geen A/B testen? De test die je nu uitvoert neemt veel meer variabelen mee. Zulke dingen moet je meten met procenten, niet met hele jaarrekeningen...
Maar waarom geen A/B testen? De test die je nu uitvoert neemt veel meer variabelen mee. Zulke dingen moet je meten met procenten, niet met hele jaarrekeningen...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Keurmerken voor webwinkels
206Is ook gedaan.libertes schreef:@opabert
Maar waarom geen A/B testen? De test die je nu uitvoert neemt veel meer variabelen mee. Zulke dingen moet je meten met procenten, niet met hele jaarrekeningen...
Met en zonder keurmerk.
Zelfs aparte webshop met klanten service en adres er op.
En een webshop zonder klantenservice en adres.
Dit Laatste gaf wel een aanzienlijke omzet daling.
Maar zodra daar de prijs omlaag ging, ging de omzet iets omhoog.
Was test paar jaar geleden en zou de test in 2013 nog eens over kunnen doen.
ivm de ge-promote angst cultuur voor oplichting.
Heel veel voorbeelden
te veel tekst en niemand is daar nieuwsgierig naar
we gaan het wiel zelf uitvinden

marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat
Re: Keurmerken voor webwinkels
207Ligt er inderdaad erg aan welk keurmerk. Zo had ik een discussie met de man van webshoptoppers. Webshops zonder achteraf betalen mogen hier gewoon lid worden, waardoor ik er geen lid van wil zijn. Deze man beweerde dat het helemaal niet verplicht is om een vorm van achteraf betalen aan te bieden?
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..
Re: Keurmerken voor webwinkels
208Achteraf betalen van 50% van het bestelbedrag is officieel nog gewoon verplicht. Echter gaat dat per 2014 veranderen door Europese wetgeving...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Keurmerken voor webwinkels
209Naar wat dan?libertes schreef:Achteraf betalen van 50% van het bestelbedrag is officieel nog gewoon verplicht. Echter gaat dat per 2014 veranderen door Europese wetgeving...
Dat het is toegestaan om geen enkele vorm van achteraf betalen aan te bieden?
Re: Keurmerken voor webwinkels
210Dat het aangepast gaat worden heb ik eigenlijk nog niets van gehoord. Volgens de man die ik aan de lijn had was geen enkele vorm van achteraf betalen verplicht. Ik heb hem maar verzocht de regelgeving eens na te lezen. Bij zo'n keurmerk hoef ik geen lid te worden.
Wij zijn op dit moment bezig om meerdere vormen van achteraf betalen bij te bouwen, daarna kunnen wij lid worden van een serieus keurmerk.
Wij zijn op dit moment bezig om meerdere vormen van achteraf betalen bij te bouwen, daarna kunnen wij lid worden van een serieus keurmerk.
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..