Conversie vraag

1
Hallo,

Weten jullie of er een formule bestaat om je conversie te berekenen zonder gebruik te maken van AdWords? En welke dat is?
Deze statistieken zijn beschikbaar:

- Aantal bezoekers (GA en server statistieken)
- Aantal bestellingen

En waar kan ik die gemiddelden ook alweer vinden? Was rond 3% nu normaal voor een beginner?

Bedankt alvast!

Re: Conversie vraag

2
Conversie percentage is het aantal bezoekers wat tot een verkoop/inschrijving etc leid. Het is dus:

aantal conversies / aantal unieke bezoekers x 100 = conversie percentage.

Re: Conversie vraag

3
Ik ben nog niet lang bezig en ik heb een conversie van 1,3%
Denk dat 3% erg veel is voor het begin, maar met genoeg moeite en kennis zal dit zeker haalbaar zijn.

Re: Conversie vraag

4
Het conversie percentage zegt eigenlijk niets. Als je relevant bezoek krijgt is het percentage hoger dan wanneer je massaal ongeïnteresseerde bezoekers binnen haalt. Je kan met een laag percentage wel gewoon lekker verdienen.

Je kan bij een conversie percentage van 1% en 10.000 bezoekers per dag rijk worden terwijl je met een percentage van 10% en maar enkele honderden bezoekers per dag een stuk slechter resultaat zal hebben. Het is maar een voorbeeld.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Conversie vraag

5
Bedankt voor de reacties!

Ja, ik realiseer me dat het weinig zegt, maar was gewoon weleens benieuwd naar mijn eigen conversie.
Je leest er weleens over en het leek me wel aardig om het eens uit te rekenen.

Re: Conversie vraag

6
Rudy schreef:Je kan bij een conversie percentage van 1% en 10.000 bezoekers per dag rijk worden terwijl je met een percentage van 10% en maar enkele honderden bezoekers per dag een stuk slechter resultaat zal hebben. Het is maar een voorbeeld.
Inderdaad, en als je kopers kunt overtuigen meer te besteden, kan het conversiepercentage gelijk blijven maar de conversie toch sterk verbeteren.

Re: Conversie vraag

7
Misschien kun je beter met ecpc gaan rekenen. (effectieve kosten per kllik in centen)
Dit kan met de kosten van adverteren en ook met de inkomsten die bezoekers geven.
Deze veranderd als het aantal bezoekers veranderd, maar ook als de conversie (dus winst) gaat veranderen.

Re: Conversie vraag

8
Mag ik je vragen waarom je de conversies niet gewoon met een javascriptje van GA of Adwords meet? :)
Marketing moet altijd meetbaar zijn

Re: Conversie vraag

9
RvH1983 schreef:Mag ik je vragen waarom je de conversies niet gewoon met een javascriptje van GA of Adwords meet? :)
Tuurlijk mag dat.
Ik heb geen Adwords en ik heb het idee dat de GA gegevens niet helemaal valide zijn.

Een tijd geleden heb ik wel gelezen dat je zeg maar je 'bedankpagina' (wanneer de bestelling is afgerond) kan registeren/koppelen, maar eerlijk gezegd had ik op dat moment even geen geduld meer om dat allemaal in te stellen..

Re: Conversie vraag

10
Een tijd geleden heb ik wel gelezen dat je zeg maar je 'bedankpagina' (wanneer de bestelling is afgerond) kan registeren/koppelen, maar eerlijk gezegd had ik op dat moment even geen geduld meer om dat allemaal in te stellen..
Dan kan ik je wel aanbevelen om hier alsnog iets meer tijd in te steken. Stel bijvoorbeeld "doelen" op, zodat je ook kunt zien waar het misgaat in het bestelproces, etcetera. Als het eenmaal goed staat, kun je per kanaal (welke het ook zijn) direct je ROI's berekenen en zien welk kanaal nou eigenlijk extra aandacht verdient en welke je beter kunt laten stoppen.

Succes!
Marketing moet altijd meetbaar zijn