plaatjes maken

1
Ik probeer de hele avond een plaatje met groene vinkjes in elkaar te zetten.
(de wel bekende opsommingslijstjes met die groene vinkjes ervoor).
Ik ben begonnen met paint, maar dat wil niet echt lukken, je kan daarna niet gemakkelijk slepen.

Daarna had ik via google gevonden dat je via excel naar jpg kunt converteren, ook dit wil helaas niet lukken.

Heb ik dan toch echt een duur programma als photoshop nodig?
PreventieStore

Re: plaatjes maken

2
Download anders gewoon even de trial versie van photoshop als je die alleen hier voor nodig hebt ;)
GIMP kun je overigens ook proberen, is gratis voor altijd.

3
Heel simpel (Als je Windows hebt)

Pak Excel en maak deze naar je eisen. (De groene vinkjes, tekst erbij, lijntjes weg. Ben je klaar ? Doe dan het volgende:

- Start
- Bureau Accessoires
- Knipprogramma
- Selecteer precies het gedeelte waar je een plaatje van wilt hebben
- Sla hem op
- Klaar is Kees

4
Of je doet het met html en css. Dan scheelt het weer een relatief groot plaatje en hoeft je server alleen maar een klein plaatje van een vinkje te laden die je dan enkele keren laat terugkomen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Als je in Word de vinkjes in de juiste kleur maakt en de tekst er achter zet die er achter moet komen met de juiste regelafstand dan open je (toch :lol: ) Paint en dan maak je van het Word-blad een printscreen (ctrl-printscreen toets tegelijk in drukken) en dat plak je in paint. Met het toetsje "bijsnijden" trek je een vierkantje hoe groot je het wilt hebben en als je klaar bent sla je het op als Jpeg. Klaar.

6
DannyvdM schreef:Heel simpel (Als je Windows hebt)

Pak Excel en maak deze naar je eisen. (De groene vinkjes, tekst erbij, lijntjes weg. Ben je klaar ? Doe dan het volgende:

- Start
- Bureau Accessoires
- Knipprogramma
- Selecteer precies het gedeelte waar je een plaatje van wilt hebben
- Sla hem op
- Klaar is Kees

Super tip! Het is gelukt.
PreventieStore

7
Door de hokjes in excel zie je nu om elk vinkje en elk woord een beetje smoezelig stof (vlekjes) als ik kijk op je site. Dit heb je met Word niet volgens mij dan wordt het netjes wit.

8
Webwinkelhouder schreef:Door de hokjes in excel zie je nu om elk vinkje en elk woord een beetje smoezelig stof (vlekjes) als ik kijk op je site. Dit heb je met Word niet volgens mij dan wordt het netjes wit.
Je kunt ook in Excel op de tab Beeld klikken en daarna bij Weergeven het selectievakje Rasterlijnen uitschakelen.
StoreCore.io