Postzegels voor de halve prijs

1
Ik heb een grote verzameling ongebruikte postzegels uit de jaren 80 en 90 liggen en ik wil hier vanaf. De zegels zijn in guldens, maar ze zijn nog geldig.

Voorbeeld:
Een gewone brief waar normaal 50 eurocent aan postzegels op moet kunt u ook 2 x 55 guldencent aan postzegels op plakken.

Ik beschik over postzegels van tussen de 50 cent en 10 gulden. De postzegels met hogere waarden zijn aantrekkelijk voor aangetekende post.

Voor de zegels van bijvoorbeeld 90 guldencent heeft Post NL speciale bijplakzegels in eurocenten te koop om op het juiste totaalbedrag in euro's te komen.

De zegels hebben gom op de achterkant dus het zijn geen stickers.

Re: Postzegels voor de halve prijs

2
In het verleden is wat gedoe geweest met guldenzegels. Veel zegels bleken nep te zijn. Dit ging met name om zogenaamde voorgeplakte zegels, die met een setje op een sticker geplakt waren.

Zijn jouw zegels echt en welke garantie kan je daar op geven?

3
Wouter Hol schreef:In het verleden is wat gedoe geweest met guldenzegels. Veel zegels bleken nep te zijn. Dit ging met name om zogenaamde voorgeplakte zegels, die met een setje op een sticker geplakt waren.

Zijn jouw zegels echt en welke garantie kan je daar op geven?
Bij de fraude die enkele jaren geleden is gepleegd ging het inderdaad om stickers. Bovendien ging het volgens mij om een paar verschillende zegels die zijn nagemaakt.
Ik heb ALLE zegels die zijn uitgegeven tussen 1980 en 1994. Het gaat om ongeveer 800 verschillende postzegels, dus het is bijna onmogelijk om die allemaal na te maken (lijkt mij). Ik heb van alle zegels ongeveer 10 stuks.

De garantie die ik kan geven?
Je zou eerst een paar zegels kunnen uitkiezen en die als test op een naar jezelf geadresserde eveloppe kunnen plakken. Je zult zien dat de stempelmachines van Post NL de brief doorlaten.
Ik kan de zegels indien desgewest persoonlijk komen brengen, betalen kan via de bank en wil eventueel best aantonen wie ik ben.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

9
Anders lezen jullie het artikel gewoon even ;)
"Verzamelaars konden er altijd op vertrouwen dat de waarde van hun collectie behouden bleef. Nu is een belangrijk deel van hun postzegels opeens veel minder waard", constateert Martijn Bulterman, voorzitter van NVPH.
Postzegels
Bulterman wijst op een verandering van beleid bij PostNL. "In de Algemene Voorwaarden heeft altijd gestaan dat wanneer PostNL zegels ongeldig verklaart, het bedrijf aangeeft waar en hoe de oude postzegels kunnen worden omgewisseld voor geldige zegels. Deze voorwaarde is in de laatste versie opeens verdwenen."
Wat maakt het voor een postzegel nu uit of er een gulden of een euroteken opstaat? Die postzegels heb je ooit betaald en nu probeerd PostNL even fors te verdienen door de millioenen die nog in omloop zijn in 1 klap waardeloos te maken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

10
Lol: dus omdat een verzamelaar zijn zegels niet op een pakketje kan gebruiken zijn ze minder waard?

Dat moeten dan wel heel erg waardevolle postzegels zijn geweest... Van 30eurocent per stuk!

Een verzamenobject zal hier echt niet onder lijden. Iets van 30cent is geen verzamelobject. De andere zegels moet men maar gebruiken - hebben ze lang genoeg de tijd voor gehad.