Upgrading tot Prestashop 1.5... kan ik het zelf doen?

1
Ik heb van jullie feedback begrepen dat ik nog best veel aanpassingen moet doen in de Nederlandse versie van mijn webshop.

Ik heb bij de Prestashop forum gekeken, en ik heb de oficiele NL taalpakket gevonden .... maar het werkt alleen met Prestashop 1.5 en mijn versie is 1.4.5.1 :x Moet dan naar versie 1.5 verhuizen als ik de Nederlandse taalpakket wil... why o why moeten dingen altijd zo gecompliceerd zijn!!!

Ik heb momenteel geen webmaster, ik heb iemand toen voor het ontwerp en installatie betaald maar nu ben ik alleen achter de backoffice. Ik kan hem wel voor help roepen als dingen niet goed zijn gelopen, maar niet elke 2 dagen omdat dit of dat...

In theorie, het lijkt dat het enige die ik moet doen voor een upgrading naar 1.5:
1. Back up van mijn database via de hosting control pannel.
2. DB Backup in de back office van Prestashop???? of niet nodig?
3. Click in de link van de back office waar er staat: new version of PrestaShop is available! : Download 1.5.3 stable
4. Cross fingers

Vergeet ik iets???
Lucia
http://www.babykoala.net

Re: Upgrading tot Prestashop 1.5... kan ik het zelf doen?

2
Ik zie in je webwinkel wel de Nederlandse taal... :D

Vorige week heb ik voor een klant ook een update (proberen) te doen, uiteindelijk besloten om een compleet nieuwe installatie te nemen. Er zijn veel verschillen tussen de versies zo ook de database tabellen.

Daarnaast ook nog rekening houden met je template en eventuele modules die meestal ook opnieuw geinstalleerd (of geupdate) moeten worden.
~ Yvo

Re: Upgrading tot Prestashop 1.5... kan ik het zelf doen?

4
Houd er rekening mee dat PS1.5 echt heel anders is dan PS1.4. Sommige modules zullen niet meer compatible zijn, en misschien je thema ook wel niet.

Ik weet niet of je een testomgeving hebt draaien? Dan zou je op die testomgeving je shop kunnen updaten naar 1.5 en dan kijken of het lukt zoals je wilt.

Als het echt alleen om de vertaling gaat, dan zou ik dat idd zelf doen via de backend of zoeken naar een PS1.4 talenpakket ;).
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!