Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Indexering productpagina,s

5
Inderdaad wat Ward zegt; deze twee sites lijken te veel op elkaar. Duplicate content in de zin van productomschrijvingen die identiek zijn is nog niet zo erg, maar dit zijn twee bijna compleet identieke sites.. dat is een ander verhaal.

6
Beste Wouter,

Bedankt voor je bericht.
De twee site's komen idd veel overeen, maar hebben toch verschillende titels en meta's.

Zou het werken als ik het volgende wijzig:

Sportvoedingplaza: hier verwijder ik bv alle Maximize producten

Maximizenutrition: hier activeer ik alleen alle Maximize producten, bv een speciaalzaak

Zou de indexering dan wel goed gaan?

Grt Pat

7
Titels en meta's zijn maar een heeeeel klein onderdeel van je site. Met name door het gegeven dat je die altijd naar wens kan aanpassen, maakt dat Google niet zo zwaar tilt aan wat daar staat. Het totaalplaatje moet kloppen. Zelfs voor een mens lijken deze twee sites op elkaar, laat staan voor Google. Waarom niet gewoon alles op 1 site?

8
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik begin het steeds meer te begrijpen.. :)

Ik zat zelf aan een 2e site te denken omdat er bv bij sportvoedingplaza momenteel 699 producten op staan. Als ik dan een bv een aparte shop maak voor een bepaald merk dan kan ik die meer promoten. (dit heeft ook met de relatie met de leverancier te maken).

Mvg
Pat