Ik maak op dat je bezig bent om Algemene voorwaarden op te stellen? (Of ben je gewoon nieuwsgierig naar wat wel en niet mag?)
Ewout schreef:Als ik dus zeg: binnen twee werkdagen, is dat volgens jou wel 'witte lijst' dan, Ward?
Ter aanvulling: De wet schrijft dat algemene voorwaarden redelijk moeten zijn.
Er bestaat geen 'witte lijst' de markt mag zelf de AV opstellen. Wel heeft de wetgever een 'zwarte lijst' gemaakt, bepalingen die je absoluut niet in je algemene voorwaarden mag opnemen.
Grensgevallen, de 'grijze lijst', in praktijk zal tijdens een rechtzaak deze bepalingen worden betwist tenzij je kunt aantonen dat het redelijk is.
De KVK heeft daarover de details verzameld:
http://www.kvk.nl/ondernemen/contracten ... orwaarden/
Ik denk dat Ward een goed punt heeft om de meldingsplicht om transportschade (verplicht) te melden binnen 48 uur niet op te nemen in je algemene voorwaarden; tenzij je hier hele goede redenen voor hebt.
Je kunt natuurlijk ook gewoon melden in het e-mailtje 'Je bestelling is verzonden' dat bij zichtbare transportschade zending direct geweigerd/gemeld moet worden. Natuurlijk wel in alle redelijkheid, niet dat de klant bij een butsje in de doos al direct de bestelling weigert
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)