Elecs.nl // Feedback (:?

1
Goeeeeeeeeedenavond!

Ook vanavond delen we weer de straatprijs uit van maar liefst 26 miljoen euro! Helaas is hij niet gevallen.

Nu het volgende, ik heb een webshop (zonder enige ervaring met weinig vrije tijd haha) gebouwd met Magento. 3 maand bezig geweest (full time baan & 2 studies ernaast.) maar hij is nu redelijk af en heb hem online gezet.

Nu heb ik mijn omgeving gevraagd om feedback, maar ik weet niet of die wel heel eerlijk zijn haha!
Dus nu graag van jullie als ervaren feedbackers!

http://www.elecs.nl

Note: Het is een webshop voor smartphone & tablet accessoires.

Alvast bedankt!

Groeten,
Frits
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

2
Mijn eerste klik op de website:
Fatal error: Call to a member function addToChildGroup() on a non-object in /home/elecs/public_html/app/code/core/Mage/Core/Block/Abstract.php on line 759
Aantal dingen die me opvallen
  • Heb je maar 3 producten?
  • iDeal/Paypal logo's etc liggen een beetje plompverloren in het midden. Ik zou ze allemaal naar de rechterkant verhuizen
  • Wie ben jij? Ik zie nergens algemene voorwaarden, contact...
  • Je cookiemelding zie er een beetje ruw uit, daar zijn mooiere standaard oplossingen voor te vinden (ik hou zelf wel van Cookie Control)
verder weinig over te zeggen, ik kan alleen meedoen met de poll :)

edit: nadat ik zocht op 'iphone' zag ik ineens veel meer producten. misschien ben je net bezig met de site.
  • In je checkout zie ik links een vreemd plaatje "for positioning only"
  • Veel dingen zijn nog niet vertaald of half vertaald
  • Foto's wisselen nogal van kwaliteit (sommigen netjes op witte achtergrond, anderen doen wat 'marktplaatsig' aan.
  • Geen SSL in checkout
  • Standaard Magento favicon
Algemeen krijg ik een weinig professionele indruk, ik zou hier niet kopen. Je hebt een super goede url, maar qua invulling mis je nog veel. Let ook op regelgeving, je moet veel meer vermelden dan je nu doet (procedures, bedrijfsgegevens, algemene voorwaarden, prijzen in/ex btw etc).

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

3
Hier een paar tips.

- Meer dan 9 resultaten bij bijvoorbeeld iPhone cases. Klanten gaan bijna nooit door naar de volgende pagina (mijn ervaring).
- Ik zie nergens de levertijd van een product en of het op voorraad is.
- Op sommige pagina's staan blauwe vraagtekens, dat betekent dat er een plaatje hoort te staan maar niet op de server staat. Misschien kun je daar wat aan doen?
- De homepagina is een beetje chaotisch. Misschien de plaatsje van de nieuwe producten verkleinen en dan wat meer nieuwe producten maar ook boven nieuwe producten een kader aanbevolen waarin u een greep uit uw assortiment laat zien. Als ze op uw site komen weet ze niet precies wat u verkoopt.
- Misschien de categorie beursen veranderen in wallet.
- Misschien Galaxy S1 weghalen. Als je daar geen producten in hebt is hij niet meer nodig.
- Dit plaatje viel me op: http://www.elecs.nl/media/catalog/produ ... -zwart.jpg Hier stond bij Vandenberg Telecom.
- Waar komt dit plaatje bij de checkout vandaan? http://www.elecs.nl/skin/frontend/defau ... llout1.jpg

Voor de rest een goede site, ook dat alles is gerangschikt op mobiel. Voor de rest is die informatie pagina ook een erg goed idee!
Eigenaar http://www.iGadgetworld.nl

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

4
Hallo beiden;

@ewout

Je kwam net toen ik een php fout had. Die heb ik opgelost (gelukkig). Vandaar dat die dingen niet zichtbaar waren.

Veel dingen zijn nog niet vertaald of half vertaald.
Waar? Ik lees hier snel overheen.

Alle prijzen zijn gewoon inclusief btw (alleen in de checkout staat ook exclusief btw te staan/btw kosten/inclusief btw) moet dit nog extra vermeld worden?

Coockie control zal ik gelijk even aanpassen! Ik had hem vandaag net op iemand zijn site gezien en leek me ook tof! (sorry, ik weet niet meer wie)

Tips voor foto's maken misschien? Ik ben hier niet zo'n held in haha.
-------------------------------------------------------------------------------------------
@iGadgetworld

Ik zal het eens aanpassen. Ik vind persoonlijk 9 altijd lekker. Hoef je niet zoveel te scrollen.

Categorie was ik inderdaad vergeten te verwijderen. Of onzichtbaar te maken.
Dat plaatje bij de checkout snap ik ook niet. Dit was van de standaard template. In firefox laat hij namelijk geen zien :)

uchuch foto veranderd bij die van galaxy s2 haha.

Die greep uit het assortiment staat nog op de planning. Ik vind een home page inrichten moeilijk.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

5
Site ziet er opzich niet slecht uit, moet nog wel wat gebeuren, maar het begin is goed voor iemand met minder ervaring.

Ik had nog het volgende meer een instellingsfout, qua uiterlijk heb ik nog niet goed gekeken.
Elecs schreef: Alle prijzen zijn gewoon inclusief btw (alleen in de checkout staat ook exclusief btw te staan/btw kosten/inclusief btw) moet dit nog extra vermeld worden?
lever je ook in het buitenland? zoja dan bij de btw instelling "btw berekenen vanaf verzendadres", deze staat nu op "btw berekenen op afleveradres". En omdat je geen btw instellingen ingesteld hebt voor overige landen, rekent hij 0 euro btw. Dus als een Belg bij je besteld, wordt er geen btw gerekend. Lever je niet aan het buitenland? schakel dan de overige landen uit.

Bij de checkout pagina staan denk ik teveel optie's: titel, bedrijfsnaam, fax, geboortedatum, provincie het zijn allemaal kolommen waarbij de balans tussen informatie en conversie goed afgewogen moet worden. Ik persoonlijk heb liever minder informatie van de klanten en een hogere conversie.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

6
Elecs schreef:Veel dingen zijn nog niet vertaald of half vertaald.
Waar? Ik lees hier snel overheen.
  • SHOP CATEGORIES
  • Sort By
  • Is Product Available for Purchase with Google Checkout
  • Color (+alle kleuren)
  • Click here to continue shopping.
  • iPhone 4 / 4s Cassette silicone was added to your shopping cart.
  • Grand Total Excl. Tax
  • vast nog meer, dit was even snel wat gebladerd
Alle prijzen zijn gewoon inclusief btw (alleen in de checkout staat ook exclusief btw te staan/btw kosten/inclusief btw) moet dit nog extra vermeld worden?
yep.
Tips voor foto's maken misschien? Ik ben hier niet zo'n held in haha.
Koop een witte waszak/mand bij de ikea (met zo'n ijzeren frame), plus een PLUGGIS bak.
Leg de wasmand op zijn kant, 1000W lamp of zon erop, deksel van de pluggis bak gebruik je als ondergrond voor je hoesjes (rand naar beneden) - geeft een prachtige 'shiny table' (scheel weer fotoshopwerk). (c) mijn vriendin. Geeft mooie studio-achtige fotootjes. Zoek anders op instructables oid naar DIY photo studio (hier op het forum vast ook veel te vinden).

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

7
Ewout schreef:
Elecs schreef:Veel dingen zijn nog niet vertaald of half vertaald.
Waar? Ik lees hier snel overheen.
  • SHOP CATEGORIES
  • Sort By
  • Is Product Available for Purchase with Google Checkout
  • Color (+alle kleuren)
  • Click here to continue shopping.
  • iPhone 4 / 4s Cassette silicone was added to your shopping cart.
  • Grand Total Excl. Tax
  • vast nog meer, dit was even snel wat gebladerd
Alle prijzen zijn gewoon inclusief btw (alleen in de checkout staat ook exclusief btw te staan/btw kosten/inclusief btw) moet dit nog extra vermeld worden?
yep.
Tips voor foto's maken misschien? Ik ben hier niet zo'n held in haha.
Koop een witte waszak/mand bij de ikea (met zo'n ijzeren frame), plus een PLUGGIS bak.
Leg de wasmand op zijn kant, 1000W lamp of zon erop, deksel van de pluggis bak gebruik je als ondergrond voor je hoesjes (rand naar beneden) - geeft een prachtige 'shiny table' (scheel weer fotoshopwerk). (c) mijn vriendin. Geeft mooie studio-achtige fotootjes. Zoek anders op instructables oid naar DIY photo studio (hier op het forum vast ook veel te vinden).

Oke thanks man!
Ik was inderdaad al begonnen met photoshoppen haha. Wat opzich ook wel een goed resultaat geeft. Maar ik zal die tip van je vriendin eens proberen binnenkort! Krijg je ook niet van die kronkelige lijnen aan de zijkant.

De uitkomst zal ik hier posten!
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

8
Wanneer ik kom op je homepage ziet het er niet heel uitnodigend uit.
Punten die je misschien kan veranderen zijn:
- Kleurgebruik
- Een mooie visual, bijvoorbeeld een gebruiker met zijn of haar aankoop
- De Engelse Cookietekst bovenaan de pagina (Nederlands is beter)

De zin van het gratis verzenden kun je verschillend opvatten. Namelijk als aanbieding maar ook dat het voorheen gratis was en nu € 1.95 moet betalen.
Zet eventueel het bedrag wat voorheen werd verrekend er bij.

Ik zie ook niet niet alle icoontjes worden geladen in de linker en rechter kollom.

Probeer ook eens te kijken naar je productfoto's. Er zit namelijk erg veel verschil in en probeer hier 1 wijze in aan te houden. Hiermee bedoel ik vooral de kwaliteit, scherpte en kleur.

Succes!

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

9
Hallo,

Bedankt voor het advies en dergelijke.
Ik mis toch de nodige programmeer kennis (en de tijd) om dit zelf af te maken, ik heb het dus uit handen gegeven.

Maar, ik heb jullie advies meegenomen het ontwerp gesprek in, en hier word zeker wat mee gedaan. Vooral de BTW regeling voor België & de opmaak van de homepage (het vertalen van engelse woorden ed.)

Bedankt voor het advies.

Groeten,
Frits
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Elecs.nl // Feedback (:?

10
Beste Frits,

Heb je er wel eens aan gedacht om 360 graden productfotografie te gebruiken voor je producten? Wij kunnen dit voor je verzorgen en hebben het tevens voor een andere webshop met vergelijkbare producten de fotografie verzorgd. namelijk: Gadgetdeals.nl

Bekijk maar eens of het iets voor je is. 360 graden foto's zorgen voor een betere online klantbeleving en meer vertrouwen in de producten die je aanbiedt. Je kan contact met me opnmen via info@webscherp.nl of onze website: http://www.webscherp.nl