Ik vraag me af hoe jullie daarmee omgaan. Op facebook zie je zoveel akties langskomen van een nieuwe i-pad tot tuinmeubelen aan toe...........
Er komen veel prijzen langs, puur om likes te krijgen. Elke liker is uiteraard nog geen potentiele koper.
Maar wat ik me nu afvraag, ik begrijp uit alle info dat facebook dit niet toestaat. Echter het heeft er alle schijn van dat ze het oogluikend toestaan want je ziet niet anders meer lijkt het wel.
Een enkele doet het volgens de regels, maar dat zijn de uitzonderingen.
Hoe gaan jullie daar nu mee om? Doen jullie wel of geen like & share c.q. winakties via facebook?
Hebben jullie weleens gehoord dat iemand zijn pagina op "zwart" is gezet om deze reden?
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit nu ervaren.
Groetjs Marja
Re: Facebook akties
2Op zich zijn de regels duidelijk. De vraag is dus; wil je het risico lopen dat Facebook in de toekomst alsnog in zou grijpen omdat je willens en wetens de regels overtreden hebt?
Veel bedrijven vinden dat kennelijk geen probleem, denken dat het meevalt of weten simpelweg niet van de regels af. Dat is hun keuze.
Via een app mag het wel. Een mooi voorbeeld vind ik hoe Coolblue er mee om gaat. Die heeft mooie apps waar mensen dingen kunnen winnen.
Zelf doen we eigenlijk niet van zulke acties. Ik denk namelijk dat je een heel ander slag mensen aanspreekt. Bekijk voor de grap eens onze facebook pagina (/kabeltje). Als we daar een maf plaatje van een extreem korte kabel plaatsen dan komt daar enorm veel reactie op. Vragen we de fans om te stemmen op een of andere prijs, dan komt daar veel minder reactie op, en ook nog wat negatieve reactie. Hetzelfde geldt voor de "like en win" acties. De mensen die daar op inhaken of die dat inderdaad leuk vinden, zijn niet het type mens dat binding heeft met jouw bedrijf en/of daadwerkelijk iets ergens wilt gaan kopen. Waar je vroeger (misschien nu nog wel?) m.n. vrouwtjes van middelbare leeftijd had die met elke kruiswoordpuzzel, prijsvraag etc. uit alle tijdschriften, kranten etc. mee deden, heb je nu diezelfde doelgroep die aan elke like en win actie mee doet, is mijn idee.
Veel bedrijven vinden dat kennelijk geen probleem, denken dat het meevalt of weten simpelweg niet van de regels af. Dat is hun keuze.
Via een app mag het wel. Een mooi voorbeeld vind ik hoe Coolblue er mee om gaat. Die heeft mooie apps waar mensen dingen kunnen winnen.
Zelf doen we eigenlijk niet van zulke acties. Ik denk namelijk dat je een heel ander slag mensen aanspreekt. Bekijk voor de grap eens onze facebook pagina (/kabeltje). Als we daar een maf plaatje van een extreem korte kabel plaatsen dan komt daar enorm veel reactie op. Vragen we de fans om te stemmen op een of andere prijs, dan komt daar veel minder reactie op, en ook nog wat negatieve reactie. Hetzelfde geldt voor de "like en win" acties. De mensen die daar op inhaken of die dat inderdaad leuk vinden, zijn niet het type mens dat binding heeft met jouw bedrijf en/of daadwerkelijk iets ergens wilt gaan kopen. Waar je vroeger (misschien nu nog wel?) m.n. vrouwtjes van middelbare leeftijd had die met elke kruiswoordpuzzel, prijsvraag etc. uit alle tijdschriften, kranten etc. mee deden, heb je nu diezelfde doelgroep die aan elke like en win actie mee doet, is mijn idee.
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
3Ik ben het met je eens dat je een doelgroep aantrekt die alles aanklikt waarmee ze maar wat kunnen winnen.
Heb net je pagina bekeken, en begrijp jouw insteek. Leuk om te zien overigens.
Coolblue zal ik nog eens opzoeken, echter ik ken wel Styletoday die doet alles ook keurig via apps ed.
Heb net je pagina bekeken, en begrijp jouw insteek. Leuk om te zien overigens.
Coolblue zal ik nog eens opzoeken, echter ik ken wel Styletoday die doet alles ook keurig via apps ed.
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
4Wij hebben het wel gedaan, maar zijn ermee gestopt. Niet alleen omdat Facebook het niet toestaat, maar ook omdat je nu iedereen hoort klagen.
Mensen zijn het zat. Worden gek van al die like&share acties en gaan zich ertegen verzetten.
Ik moet toegeven dat ik er nu ook knettergek van gaat worden. Het is nog maar het enige wat je op Facebook voorbij ziet komen.
Mensen zijn het zat. Worden gek van al die like&share acties en gaan zich ertegen verzetten.
Ik moet toegeven dat ik er nu ook knettergek van gaat worden. Het is nog maar het enige wat je op Facebook voorbij ziet komen.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
5Wij hebben het ook in het verleden gedaan, maar zijn er ook mee gestopt. Overal kom je die acties tegen, die je vrienden etc liken en jij vervolgens dit dan weer krijgt te zien. Het zijn mensen die echt alles liken en zo hopen om iets te winnen.
Ik heb ook wel eens gekeken bij die personen en dan zie je dat ze bijv 1430 bedrijven leuk vinden.
Nou dan heb je wel een hele brede interesse.
Ik heb ook wel eens gekeken bij die personen en dan zie je dat ze bijv 1430 bedrijven leuk vinden.
Nou dan heb je wel een hele brede interesse.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
6Ja, in het begin heb ik weleens een like en win actie opgezet, maar daar ben ik mee gestopt.
De reden was om 100+ fans te krijgen, zodat de fb pagina werd voorgesteld aan het publiek.
Het is veel leuker om met 'likers' te interacteren, naar aanleiding van een nieuwe collectie of een nieuw product in je winkel. Of ervaringen te delen.
Sommige fans posten foto's of een aardig berichtje over de ontvangen bestelling.
Binnenkort bestaat mijn webwinkel een jaar en dat vieren we met een leuke korting en een cadeautje ofzo. Dit soort dingen deel ik dan via FB en wordt altijd goed ontvangen.
De reden was om 100+ fans te krijgen, zodat de fb pagina werd voorgesteld aan het publiek.
Het is veel leuker om met 'likers' te interacteren, naar aanleiding van een nieuwe collectie of een nieuw product in je winkel. Of ervaringen te delen.
Sommige fans posten foto's of een aardig berichtje over de ontvangen bestelling.
Binnenkort bestaat mijn webwinkel een jaar en dat vieren we met een leuke korting en een cadeautje ofzo. Dit soort dingen deel ik dan via FB en wordt altijd goed ontvangen.
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
7Is dat zo, dat wist ik niet.Mar schreef: De reden was om 100+ fans te krijgen, zodat de fb pagina werd voorgesteld aan het publiek.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
8Sorry, wat verwarrend geformuleerd.
Dit was mijn persoonlijk doel zeg maar, geen FB feature.
Wel moest je volgens mij 30+ fans hebben om je statistieken te bekijken.
Dit was mijn persoonlijk doel zeg maar, geen FB feature.
Wel moest je volgens mij 30+ fans hebben om je statistieken te bekijken.
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
9Voor edelrijk ben ik een 2,5 maand geleden ook gestart met een FB pagina, in eerste instantie een like boost gegeven (met echte likes, niet via scam botje y en x) en daarna de interactie opgezocht.
Inmiddels 500+ fans, en voorgestelde paginas
en dagelijks groeiend.
Vooral afbeeldingen van producten doen het goed.
echt acties van like dit en krijg dat doe en begin ik niet aan.. dat is bedelen naar mijn mening..
Inmiddels 500+ fans, en voorgestelde paginas

Vooral afbeeldingen van producten doen het goed.
echt acties van like dit en krijg dat doe en begin ik niet aan.. dat is bedelen naar mijn mening..
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
10Zomaar uit interesse, wat is je facebookpage?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
11degene welke ik bedoelde is : https://www.facebook.com/edelrijk?ref=hl
heb er meerdere (andere bedrijven)
heb er meerdere (andere bedrijven)
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
12http://www.dutchcowboys.nl/facebook/25604 Dit vind ik wel een heldere uitleg over wat wel/niet is toegestaan.
Re: Facebook akties; doe jij het? Consequenties?
13Niet aan beginnen, 80% van de deelnemers van deze winacties zijn mensen die een tweede profiel hebben voor dit soort dingen. Deze mensen liken alles wat lost en vast zit aan winacties.