Heeft iemand ervaring met het verhuizen van een webwinkel van de ene host naar een andere ?
Waar moet je op letten?
en heeft het invloed op je google ranking?
Re: Verhuizen van webwinkel van de ene host naar een andere
2Hoi,
Vandaag nog eentje gedaan voor een klant van me. Om welke source gaat het?
Kwestie van backup maken, je MySQL Datbase exporten. Daarna zet je de backup op je nieuwe host en maak je een nieuwe database aan. Vervolgens log je in op PHPMyAdmin en Import je de oude database (.sql bestand). Als het goed is neemt hij hem direct over zonder aanpassingen.
Je zoekt naar config.php in zowel de catalog map als de admin en zoekt naar de MySQL database instellingen. Wijzig die naar de nieuwe database. Vervolgens wijzig je ook de oude paden naar de nieuwe in dat zelfde .php bestandje. Uploaden en gaan!
Nogmaals, het verschilt per source, maar over het algemeen gaat het zoals bovengenoemd.
Zorg altijd voor goede backups mocht er iets misgaan.
Mocht je er niet uitkomen, Stuur me even een PM. Dan Skypen we eventjes.
Vandaag nog eentje gedaan voor een klant van me. Om welke source gaat het?
Kwestie van backup maken, je MySQL Datbase exporten. Daarna zet je de backup op je nieuwe host en maak je een nieuwe database aan. Vervolgens log je in op PHPMyAdmin en Import je de oude database (.sql bestand). Als het goed is neemt hij hem direct over zonder aanpassingen.
Je zoekt naar config.php in zowel de catalog map als de admin en zoekt naar de MySQL database instellingen. Wijzig die naar de nieuwe database. Vervolgens wijzig je ook de oude paden naar de nieuwe in dat zelfde .php bestandje. Uploaden en gaan!
Nogmaals, het verschilt per source, maar over het algemeen gaat het zoals bovengenoemd.
Zorg altijd voor goede backups mocht er iets misgaan.
Mocht je er niet uitkomen, Stuur me even een PM. Dan Skypen we eventjes.
Actief in webshopontwikkeling
3en heeft het invloed op je google ranking ?
4http://support.google.com/webmasters/bi ... &ctx=topicAs long as your URL stays the same, your site's listing in Google shouldn't be affected if you switch hosting companies or change your IP address. We recommend migrating a site to a new IP address with the following steps:
Bring a copy of your site up at the new IP address.
Update your nameserver to point to the new IP address.
Once you see search engine spiders fetch pages from the new IP address (typically within 24-48 hours), it's safe to take down the copy of your site at the old IP address.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Ja, dat kan, want Google lijkt vooral op drie kenmerken van de host te letten:vampirelord schreef:en heeft het invloed op je google ranking ?
• geografische locatie van het IP-adres;
• snelheid voor de user experience;
• aantal sites op hetzelfde IP-adres.
Van het laatste heb je geen last als het IP-adres uniek is. Wat Google doet met de reputatie van andere sites op dezelfde server, is nogal een schemergebied.
7Mag ik dan ook even vragen wat precies de locatie van je ip: adres dan is?
Je huiscomputer of je server?
Gr riccardo
Gr riccardo
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
8Ik snap je even niet? Leg het even wat beter uit.jonker schreef:Mag ik dan ook even vragen wat precies de locatie van je ip: adres dan is?
Gr riccardo
9In jouw geval omgeving Parijs in Frankrijk, dus niet ideaal voor de Nederlandse markt. Maar daarom vroeg je het hoogstwaarschijnlijk ook.jonker schreef:Mag ik dan ook even vragen wat precies de locatie van je ip: adres dan is?

10Ja dat is zeker niet gunstig, maar binnenkort stap ik over naar een Nederlandse server.
Maar stel nou dat ik graag de Duitse markt wil veroveren zou een Duitse locatie voor
Een server dan ideaal zijn?
Maar stel nou dat ik graag de Duitse markt wil veroveren zou een Duitse locatie voor
Een server dan ideaal zijn?
http://www.bagandtasch.nl
11Ik zou me niet teveel zorgen maken om Google, zolang het de snelheid van de website ten goede komt, dan zal Google hier ook goed op reageren. Daarbij is het natuurlijk belangrijk dat je website snel te bereiken is voor je doelgroep...
Verder, om welk systeem gaat het? Complexe systemen als Magento zijn vaak moeilijker te verhuizen dan bijvoorbeeld een OpenCart installatie. Succes met de verhuizing!
Verder, om welk systeem gaat het? Complexe systemen als Magento zijn vaak moeilijker te verhuizen dan bijvoorbeeld een OpenCart installatie. Succes met de verhuizing!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m